Hoe hebben jullie de 2de bevalling ervaren..

Discussie in 'De bevalling' gestart door Assi, 1 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    mijn tweede bevalling was spectaculair , raar en helemaaal niet te vergelijken met de eerste , ik hoop op nog zo'n bevalling
    we 3,5 week voor de uitgerekende datum wakker met gebroken vliezen , en gaf mn vriend de schuld dat ie in bed gepiest had :p
    toen de weeen kwamen schoot me ineens te binnen dat mn vriend de kleine nog niet erkend had , dus snel t stadskantoor gebeld , erkend , koffie gedronken bij mn schoonouders en gelijk de oudste daar gelaten zij zouden oppassen .
    om 16;00 mocht ik naar het ziekenhuis en mocht mijn schoonzusje naar huis die 3 dagen eerder bevallen was :p
    bleef op 4cm hangen tot 19:00 toen kreeg ik n infuus om de ontsluiting te versnellen maar dat was niet mer nodig want 20min later had ik ineens 10cm
    Jammer dat hij pas om 19:40 geboren was anders mochten we gelijk naar huis dus moest n nachtje blijven met mn mopje en dienacht ben ik wakker gebleven , lekker rustig geknuffeld met mn kindje had m op mn borst gelegd , de vk vond dat een prima plan omdat ik er HELEMAAL niet blij mee was dat hij 3,5 week eerder geboren werd , had op 41 -42 weken gerekend :) (oudste is na 41.1 geboren) .
    ik voelde me ook helemaal niet vermoeid of wat dan ook , heb snachts ook nog buiten gezeten in de frisse lucht heerlijk met n bakkie koffie :) ben gewoon mn eigen gang gegaan , knulletje bij de verpleegkundige laten staan , hij sliep toch :)

2. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Mijn 2e bevalling heb ik ervaren als een kadootje ten opzichte van de 1e keer. De eerste keer meer dan 24 uur weeen gehad die niks deden. Tweede keer is het precies gegaan zoals het in boekjes staat. Vliezen breken, weeen worden in een paar uur steeds sterker, persen en klaar. Mijn vliezen braken om 18 uur en om 02.30 uur is Boaz geboren. De weeen waren pas echt vervelend rond een uur of 23.00 Zou het zo weer doen! :)

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    De tweede bevalling beviel me een stuk beter dan de eerste bevalling, al gingen ze beide snel.

Bij de eerste bevalling werd ik ingeleid. In totaal heeft het 3,5 uur geduurd vanaf de eerste wee, maar 2 uur daarvan heb ik in een weeenstorm gezeten terwijl de ontsluiting nauwelijks vorderde.
    Dat vond ik echt vreselijk, wat een pijn, pffff.

De tweede bevalling duurde 2 uur en 3 kwartier en was veel 'fijner'.
    Het begon ten eerste al uit zichzelf, toch prettiger. Hierdoor bouwde de pijn zich langzamer op.
    Eigenlijk heb ik alleen het laatste half uur inclusief persen als zeer pijnlijk ervaren. Daarvoor was het ook pijnlijk, maar vol te houden.
    Ik kijk er met plezier op terug, in tegenstelling tot de eerste bevalling, waar ik nog lang last van heb gehad.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Prima... ik vond de eerste keer al niet erg en de tweede was eigenlijk heel snel weer voorbij.

Bij de eerste: 6:00 gebroken vliezen maar nauwelijks weeën. Om 19:30 naar het ziekenhuis met 5 cm ontsluiting (met nauwelijks voelbare weeën). In ziekenhuis in een stormpje gekomen (niet pijnlijk wel vermoeiend). Om 22:00 persdrang maar daarna geen persweeën. Om 22:15 infuus gekregen om weeën op te wekken maar werkte niet. 1 uur en 58 minuten geperst: zoonlief geboren 3800 gram (1 klein scheurtje). Alles bij elkaar 16 uur

Bij de tweede: 8 uur eerste weeën activiteit. Niet pijnlijk. Waarschijnlijk gebroken vliezen maar kind zeer sterk ingedaald. Om 10:00 manlief laten weten dat het begonnen was. Om 11:00 was de verloskundige er. Om 11:40 persdrang. Heel rustig persen ivm sterrekijker en om 12:14 was de kleine meid geboren. Ook weer nauwelijks pijn (alleen het staan van het hoofdje.. auch!). Alles bij elkaar 4 uur

De vlos verwacht bij een mogelijke derde een heel vlotte bevalling en weer spontaan gebroken vliezen.

5. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ik heb de 1e ervaren als super makkelijk en bijna prettig.
    1e heb ik echt cadeau gehad.
    Binnen 11 uur bevallen, 18 min. persen.

Had dus gedacht ( VK: ' 2e bevalling gaat over het algemeen sneller en makkelijker.'') dat het dit keer, bij de 2e, ook wel makkelijk zou zijn.
    Helaas, te vroeg gejuicht.
    Sneller wel, (in 4 uur bevallen, 3 min. persen) maar makkelijk :(
    Deze heb ik echt niet cadeau gehad, vond het vanaf 8cm heel zwaar en heftig.
    Helemaal niet prettig zoals bij de 1e.

Ik roep dus niet meer dat een volgende bevalling makkelijker gaat ;)

6. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hey meiden, thanks voor het delen van de ervaringen :)
    Ben wel meer gerust nu.

Vandaag 37 weken zwanger dus hier is het aftellen ook begonnen.
    De voorweeen zijn hier minimaal en lang niet zo pijnlijk als bij mijn dochtertje. Bij haar deed het echt veel pijn. Dus dat is al goed.
    Ben trouwens niet meer zenuwachtig ofzo!

Ben nu ook veel beter voorbereid, ook de praktische zaken.
    Geeft een rustiger gevoel.

7. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

De tweede bevalling was heel heftig (3 uur en 2 persweeen, naja veel wegzuchten want ging heel hard), maar na de eerste was ik bijna getraumatiseerd terwijl ik me nu redelijk fris en fruitig voel en maar weinig schade heb opgelopen! Hij is nu 7 uurtjes oud en ik geniet! :D

8. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    De eerste bevalling vond ik zo heftig dat ik toen meteen zei, ik wil geen kinderen meer. Eerst braken de vliezen en na 24 lag ik in het zkh omdat ik geen streke weeen had die wel super pijn deden. Na 27 uur is ze eindelijk geboren waarvan 2 uur oersween wegpuffen.

De tweede begon met weeen waarvan ik dacht dat het oefenweeen waren. Daarna een klein scheurtje in de vliezen en smiddags begonnen de weeen echt, na 3 uur had ik een prachtige dochter op mijn buik. Ik zei ook meteen zo wil ik er nog wel een. En nu ben ik toch weer zwanger van de derde, terwijl ik na de eerste zei dat ik er geen meer wilde.

9. Escada

Escada Niet meer actief

Een verschil van dag en nacht!
    Bij de eerste braken spontaan de vliezen, in eerste instantie geen weeenactiviteit, weeenopwekkers gekregen, na lange tijd volledige ontsluiting, vacuum 2x geprobeerd, uiteindelijk (ruim 24 uur nadat de vliezen waren gebroken) een keizersnee...

Bij de tweede kon het dus niet erger worden, dus ik was heel relaxed. Nou, dat ging onwijs goed! Ook toen braken spontaan de vliezen, en omdat ze in het vruchtwater had gepoept mocht ik direct naar het ziekenhuis komen. 3 uur later lag ze op mijn buik, via de normale weg, alleen een knipje.
    Nu maar hopen dat nummer 3 het net als haar zusje doet :cool:
    Zo zie je maar, elke bevalling is anders, ga er vooral niet tegenop zien, het komt hoe het komt. Succes!

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Mijn 2e bevalling was niet te vergelijken met de eerste. Bij de eerste ben ik 14 uur bezig geweest en meden door zwangerschapsvergiftiging (waar ze na de bevalling achter kwamen) zakte de weeen niet af. Ze werden wel wat minder maar helemaal weg gingen ze niet. Ik heb uiteindrlijk morfine gekregen en heb een groot gedeelte van de bevalling gemist. Na de bevalling moest ik nog een week blijven omdat het met mij niet goed ging en na de geboorte heb ik nog een hele tijd onder controle gelopen voor mijn bloeddruk en heeft het een hele tijd geduurd voor ik weer lekker in mijn vel zat.

Bij nr twee zijn we naar het ziekenhuis gegaan omdat dat voor mij veiliger voelde. Daar aangekomen ging het heel snel. Ik wilde pijnbestrijding omdta ik dacht, ik ben nog niet zo lang bezig en 14 uur ga ik op deze manier niet redden. Bij controle (of ik wel of geen pijnbestrijding mocht) bleek ik al 9 cm te hebben. De bevalling ging snel en mijn kraamtijd was super thuis!

Nr 3 kwam even snel tussendoor. De oudste 2 gingen naar school en de creche en ik voelde me niet zo lekker. Toen voelde ik een wee die gevolgd werd door nog een wee en nog een. Meteen d everloskundige gebeld omdat de 2e bavalling zo snel ging, dat hadden we van te voren afgesproken. Ze kwam binnen en kon onze dochter maar net opvangen. De kraamhulp was te laat. Tussen de eerste wee en de eerste huil zat een klein uurtje. Nog voor de school uit was, was ik gewassen en zat ik weer helemaal fit beneden.

Deel Deze Pagina