Ons dochtertje is nu 8 weken. Ze heeft amper in haar wiegje geslapen want ze valt niet vanzelf in slaap, altijd op ons. Ook als ze eenmaal slaapt kunnen we haar niet in haar wiegje, box of ledikant leggen. De hele nacht slaapt ze bij ons en ook wel 6 tot 8 uur lang. Kunnen niet over de uren klagen! Als ze eenmaal slaapt kan ze soms wel in ons bed slapen wat ik 's ochtends vaak doe. Maar 's ochtends wil ze nu ook niet meer op de rug, alleen de buik! Ze slaap dan weer 3.5 uur. De rest van de dag slaapt niet. We willen graag dat ze alleen kan slapen. Vooral in haar bedje gelegd kunnen worden als ze eenmaal slaapt. Want dat kan ze niet, ze wordt meteen wakker! Zou een slaapzak helpen, dat we haar als ze slaapt verhuizen in de slaapzak, zou de warmte helpen? Ik hoop zo dat jullie ons kunnen helpen! Liefs, ingrid
Bij ons was dit ook het geval (alleen bij ons/op de buik slapen en overdag vrijwel niet) en bleek uiteindelijk dat ons dochtertje reflux had waardoor ze niet goed kon slapen. Ze huilde ook erg veel. Heb je het idee dat je kindje ergens last van heeft, of is het echt puur dat ze niet alleen wil slapen?
Ja, een slaapzakje zou best kunnen helpen. En het bedje voorverwarmen. Hier ook een buikslaper vanaf 1,5 week oud: op de rug was echt niet leuk voor ons allen! Voor overdag, als buikslapen niet lukt: misschien een draagdoek of draagzak?
Ze spuugt de laatste tijd wel meer en ruikt dus ook wat zuurderig uit haar mond. Ik boer haar het fijnst zittend op mijn schoot maar soms kan je der echt niet zittend krijgen, dan strekt ze zich helemaal uit en krijg je geen beweging in! Ook op de schouder zie je soms de beentje heel recht uitsteken. Hoort dat er ook bij? Ze huilt niet heel erg veel. 's avonds wel meer. Ik voed haar dan erg veel. Ik dacht dat ze hierdoor juist zolang door kon slapen. Of is het dan juist de reflux? Ze wil de meeste avonden ook op de vinger van mijn man zuigen, en valt dan in slaap. Dit omdat ik door had dat ze het voeden gebruikt om in slaap te komen, niet omdat ze meer honger had. Als ze 's ochtends slaapt, slaapt ze overdag ook niet als we met de auto weg gaan. Dat doet ze wel als ze 's ochtends niet lang heeft geslapen. Dus ik dacht dat ze gewoon minder slaap nodig heeft? Misa: slaapt jou baby op de buik in de slaapzak nu?
Ik zou met haar echt naar de ha gaan. Alles wat jij beschrijft (en vooral dat overstrekken) wijst op reflux-klachten. Maar slaapt zij maar 13-14uur per etmaal? Dat kan toch niet met zo'n jonge baby, dat is helemaal niet goed joh! Mijn kinderen zijn 2 jaar en slapen zoveel. Een baby van 8 weken 'hoort' volgens mij ergens tussen 18-20uur per dag te slapen.
Ze heeft vanacht 6 uur geslapen. Daarna een uur, nu slaapt ze alweer 3.5 uur. Maar daar blijft het wel bij. Eind van de middag valt ze soms wel in slaap in mijn armen maar wordt vaka wakker na een half uur. Ik voel me nu wel heel slecht! Ik kan der prima ergens neerleggen als ze blij is nu maar slapen doet ze niet hoor. Gisteren gaan wandelen maar dat hielp ook niet en na 15 min gaat ze huilen. Ik weet het niet meer
Misschien inbakeren/ in een bakerzak?? Of matrozenbedje? Dit kunnen ze je op het CB leren. Dit geeft vaak een veilig en geborgen gevoel, misschien vind ze zo los wel heel eng om te slapen? Mijn zoontje heeft verborgen reflux, die krijst het echt uit hoor zonder meds. Dus zou even in de gaten houden of je denkt dat ze pijn heeft, zo niet zou ik denk ik inbakeren proberen. Misschien wil ze dan ook wel meer wil slapen ineens, maar dat hoeft niet hoor. Sommige kindjes zijn overdag aardig wakker en slapen snachts snel door. Als je gewoon een vrolijk kindje hebt is het goed!
Ow en gebruik je een speentje? Dit kan ook goed helpen met in slaap vallen! Edit: Krijg allemaal ideeën ineens hahaha, heb ik niet zo vaak hoor Maargoed, je kan ook een hydrofiel in je bed leggen en mee slapen en dit dan in haar wiegje leggen, dan ruikt het naar jou. En idd lekker voorverwarmen. Denk dat je zo een heel eind komt hoor!
Speentje heeft ze maar ze kan het niet inhouden. Ze heeft vanaf dag 1 eigenlijk meteen doorgeslapen. Daarom dacht ik dus inderdaad ook dat ze overdag minder slaapt. Als ze wakker is wil ze vaak tussen de 1 a 1.5 uur gevoed worden. ' s avonds is dt van een half uur tot uur. Kan dat ook met reflux te maken hebben? Ze zeiden hier dat het cluster voedingen waren voor de nacht.
Wanneer ze 's avonds zo huilt voed ik haar, ook al heeft ze net gehad. Dan is ze ook zo gestrekt en wil ze aan de borst maar heeft ze er erg moeite mee. Volgens mij heeft ze dan inderdaad niet honger maar het kalmeert haar wel. Ze is verder wel een hele blije baby! Ze lacht erg veel en erg actief!
Ik zou zelf vooral goed naar je kind kijken. Oogt ze moe en mopperig dan zou ik kijken hoe je haar vaker kunt laten slapen. Maar is ze vrolijk en lacht ze en kan ze zich zelf lekker amuseren, dan heeft ze misschien gewoon wat minder slaap nodig. Je zou ook eens een draagdoek kunnen proberen. Haar gewoon lekker in doen en haar bij je dragen, wie weet valt ze dan ook een keer lekker in slaap. Onze zoon valt ook nooit in zijn bedje in slaap. Wij hebben vooral veel geoefend met wegleggen. Sliep hij, dan legde we hem voorzichtig in het bedje. Werd hij daar wakker van dan pakte we hem weer op en wachtten we weer tot hij sliep en dan weer in het bedje proberen te leggen. Heb je veel geduld voor nodig, maar het heeft bij ons wel zijn vruchten afgeworpen. Nu is het 1 minuut met hem op de arm zitten en dan kunnen we hem zonder problemen in zijn bedje leggen. (Zonder huilen trouwens) Er zullen regelmatig mensen zijn die anders beweren (weet ik uit ervaring) maar je kind voeden als ze daar op vraagt is vind ik alleen maar goed. Ook al is het om rustig te worden en niet om de melk zelf. Lekker aan toe geven zou ik zeggen.
Wij hebben op "vaste tijden" gevoed, maar dat moet iedereen zelf weten. Je moet doen waar jij en je kindje je het beste bij voelt. Begrijp ik goed dat er soms maar 1,5 uur tussen de voedingen zit? Kindjes die reflux hebben willen soms ook veel zuigen/drinken om het maagzuur weg te werken zeg maar. Ons zoontje heeft ook reflux en wilde ook veel drinken. Ik vind dat jouw kindje weinig slaapt. Onze zoon en dochter werden rond die leeftijd wakker voor de voeding, ze waren dan nog even wakker en waren dan alweer toe aan hun bedje. En mss helpt inbakeren?