gezamelijke rekening geopend vlak voor we gingen trouwen. heb daarbij nog wel mn oude rekening bij andere bank. daar storten wij elke maand het boodschappen geld op en gebruiken dus die pinpas alleen voor boodschappen en de gezamelijke rekening voor de rekeningen enzo. Vind het wel fijn zo een aparte rekening waar we geld op doen voor boodschappen
Niet goed in ieder geval, haha.. wij hebben wel.aparte rekeningen maar dat is meer om de hypotheek van de andere vaste lasten te scheiden. We doen alles gewoon op 1 hoop. Ik regel alle financiën, noodgedwongen omdat mijn man het niet kan/wil, inmiddels ben ik er wel goed in geworden. Als ik het over mag doen, zou ik ieder salaris op de eigen.rekening laten storten, zodat we ieder ons deel inleggen op een speciale rekening voor.alle vaste lasten. Ik heb namelijk een hekel aan het gevoel dat ik me moet verantwoorden voor mijn uitgaven. Nou doet mijn dat niet zo maar toch... Ook zou ik dan niey álle financiën hoeven te doen, dat scheelt ook..
We hebben nu nog alles apart, omdat het huis waar we nu nog in wonen door vriendlief alleen is gekocht. Maar omdat we nu samen een ander huis hebben gekocht, gaan we straks wel alles op één rekening gooien. Ik stap dan van mijn bank over naar de bank van vriendlief. We hebben al een gezamenlijke spaarrekening en ik stort mijn spaargeld dan ook over op die rekening. Ons inkomen is ook nagenoeg gelijk, dus voor ons maakt het niet uit. Daarom heb ik dus ook gekozen voor de optie dat we alles op één rekening laten storten.
Wij hebben 1 gez. rekening en 1 spaarrekening. Mijn man verdient meer maar ik werk minder om voor onze kinderen te zorgen. Als ik wat leuks wil kopen voor mijzelf doe ik dat en andersom ook zo. Al ben ik de persoon die het meeste geld uitgeeft.