Ik heb 13 november een keizersnede gehad, maar dan wel een klassieke met litteken van de navel naar schaamstreek. Het zou een geplande zijn, maar omdat de bevalling begon voor de geplande datum is het uiteindelijk een spoedkeizersnede geworden. Ik heb het als zeer prettig ervaren. Weinig pijn gehad, geen dof gevoel rondom het litteken en een mooi genezen litteken. Ik zou eigenlijk 5 dagen moeten blijven vanwege de verticale snee, maar na 3 dagen was ik alweer thuis. Mijn dochter mocht in de couveuse naast mij op de ok blijven, terwijl ik gehecht werd. Nu na 9 weken, doe ik eigenlijk alles weer. Ik pas nog niet al mijn kleren van voor de zwangerschap omdat mijn buik nog erg slap is. Na onze vakantie ga ik weer intensief sporten, dus dan is mijn buik hopelijk snel weer strak!
Hier nog een met een spoed ks eind oktober. Ik vond t herstel zwaar en heftig, kon echt moeilijk VOOr m'n kindje zorgen...na 6 weken ging y wel ineens stukken betr maar herken t dove gevoellose gevoel en steken in m'n buik blijven ook! Je begint toch aan. Jezelf te twijfelen Àls je soms vrouwen na 2weken alweer alles ziet doen. Mijn arts gaf echter aan dat dit echt niet normaal is omdat je toch een buikoperatie ondergaat! Wat ik erg naar vind is ook die dikke buik die er ng steeds is! T is echt geen vet maar hard van binnen, gyn zei dat dat we maanden kan duren maar dat dit bij een ks hoort? Toch vind ik t raar dat veel vrouwen dat weer niet hebben na een ks...maar goed hopelijk word t allemaal nog beter! Herkennen jullie het dat de buik behalve dik ook nog hard blijft? En hoog?
Hier bijna een jaar geleden een spoedks en niet kunnen herstellen omdat mijn zoontje gelijk daarna erg ziek werd. Nog steeds last van en mijn litteken is nog erg dik en paars/rood.
Hier op 10 sept '12 een kz gehad en viel me echt reuze mee! Ik was allang blij na 6 uur in een weeenstorm gelegen te hebben! + het was gewoon niet anders. Ik zag ook heel erg op tegen een natuurlijke bevalling. Herstel ging super! Wel nog steeds erg vermoeid. Maar het litteken is alleen gevoelig als je er hard op drukt en met sneeuw/onweer is het gevoeliger (ja echt..) Heb geen last van een gevoelloze huid oid Buikje heb k wel maar geen zwangerenbuik. Was vrijwel gelijk weer plat. Zou het zo weer doen
Speodkeizersnede gehad in mei en heb er denk ik drie dagen een beetje last van gehad, verder eigenlijk niet. Af en toe weleens een steekje, maar ik teken voor een tweede keizersnede! (heb ik ook werkelijk gedaan...)
Ik heb een spoedkeizersnede gehad... de ruggenprik was achteraf niet goed ingewerkt, zat niet goed..dus ik voelde ze snijden in mij..auw...dus omdat het spoed was..mn litteken is scheef.. en ik heb aan de rechterkant van mijn keizersnede 2 ontstekingen gehad...antibioticakuur gehad daarvoor..Het is altijd nog een beetje gevoelig aan die kant..je voelt als je aan de andere kant van het litteken begint zeg maar dat het 'glad'voelt maar waar ik mijn ontstekingen heb gehad net of er een soort bobbel nog onder zit.Beetje lastig om te omschrijven.Maar goed...ik vind dat ik een lange nasleep heb gehad van de keizersnede...
Ik heb 5 jaar geleden een geplande KS gehad en ik vond het een prettige ervaring. Prettiger dan een normale bevalling. Als ik bij de 2e mocht kiezen had ik gekozen voor een KS. Het is mij goed bevallen. Herstel ging heel snel. Dat dove gevoel heb ik nu nog en dat zal altijd wel zo blijven, ik vind het niet erg. Ik deed het zo weer.
Ik heb 2 weken echt last gehad van een trekkend gevoel bij mijn huid aan de rechterkant van mijn litteken. Moest af en toe heel krom lopen en tegen mijn buik duwen tijdens het lopen. Vanaf 7 weken nergens meer last van, behalve een stuk huid dat gevoelloos is en weleens jeuk aan mijn litteken. Ben nu aan het smeren met litteken creme. Bij mij was het een spoedkeizersnee, dus het was even schrikken, maar na de ruggeprik vond ik het niet meer eng. De sfeer was ook gewoon heel amicaal in de operatiekamer, dus kon gewoon meepraten over koetjes en kalfjes. Uiteindelijk lijkt me gewoon bevallen veel enger ... brrrrrr
Hahahaahaha met sneeuw en onweer. Dat vind ik echt grappig. Ik heb het vaker gehoord ja. Ik voel dat helaas niet, lijkt me wel handig. Zo van: ,, nee laten we maar niet weggaan want ik voel dat het gaat onweren". Ik lach je dus niet uit he, vind het gewoon grappig!
Hier in 2 jaar 2x een keizersnede gehad, maar heb weinig tot geen last. Doe alles weer wat ik deed en mijn litteken ziet er ook prima uit. Soms als ik veel heb gelopen voelt het wat spierpijnachtig, maar dat was het wel. Wel heb ik echt een deuk in mijn onderbuik van het litteken. Hoop dat dat wel weggaat want heb nu echt een kuil. Niet zo mooi