wanneer afbouwen nutriton?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door juffie roos, 3 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Ons zoontje krijgt vanaf zijn geboorte nutriton (johannesbroodpitmeel) door zijn fles vanwege het spugen.
    Hij krijgt 2 schepjes door een fles van 180+6.
    Nu heb ik een maandje terug geprobeerd te minderen, maar hij ging opeens weer meer teruggeven na de fles.

Wanneer zijn jullie gaan afbouwen?

Het gekke is namelijk dat als ik hem thee geef (met wat opvolmelk zonder nutriton) dat dat wel binnen blijft????

2. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Dat is wel raar ja... geen ervaring mee. Thee ligt ws dan lichter op de maag???

Maar wij zijn op een gegeven moment gestopt met verhogen van de Nutriton. Hij krijgt nu 1 schepje op 180+6

Al moet ik zeggen dat ik twijfel of hij uberhaupt wel reflux heeft. Sinds zijn liesbreuk operatie spuugt hij eigenlijk niet meer.
    Toch blijft ik het iig gebruiken tot de vastere voeding.

3. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Vanochtend weer iets minder nutriton toegevoegd (1 en 3/4 schepje op 180+6)
    Hij heeft al 3 keer een mondje terug gegeven (doet hij normaal nooit) en heb hem dus al 3 keer moeten verschonen (inclusief mezelf:x)

4. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier ook nog af en toe een mondje maar alleen bij onrust of een flinke boer.
    Maar als je al 3 x hebt moeten verschonen lijkt het me iets meer als een mondje elke keer?

Ik zou dan voorlopig gewoon nog doorgaan met de Nutriton. En misschien over een maandje weer proberen? Het maagklepje zal er nog wel niet klaar voor zijn denk ik. (Refluxklachten kunnen toch tot 1 jaar normaal zijn dacht ik?)

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een mondje terug geven is heel normaal hoor, maar inderdaad, als je hem dan moet verschonen zal het wel meer zijn. Hier gebruikte ik eerst ook nutriton ( Eigenlijk comford voeding ) tegen het spugen maar nu ze een ruime tijd koemelkvrije voeding krijgt spuugt ze ook niet meer. Ja, wel vaak mondjes na het drinken of tussendoor maar dat hoort bij babies, altijd een spuugdoek bij de hand en na de fles een poosje een slab om. ( Ik moet zeggen dat ik niet zo snel verschoon, een klein spuugje, als dr shirt niet helemaal nat en koud is zeg maar, dat verschoon ik niet. )

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik ben met 9 maanden begonnen met afbouwen. Ik dikten alles in wat maar enigzins vloeibaar is. We gebruikten ongeveer een pakje nutriton per week.
    We hebben er een maand over gedaan om af te bouwen. Toen begon ze ook wat meer rechterop te komen, en werd het spugen ook minder.

Met 11 maanden begon ze te staan, en zijn we volledig gestopt. Soms komt er nog een mondje terug, maar dat is niets meer vergeleken met wat het was.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik weet dat mijn zusje het met 7 maand heeft geprobeerd, met 9 weer, en uiteindelijk bij 10,5 maand kon het zonder.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Bij de oudste heb ik het een paar keer geprobeerd, maar uiteindelijk kon ze met ruim een jaar pas zonder. Tot die tijd kwam er nog heel veel terug als ik ging minderen.

Deel Deze Pagina