ja vindt het gewoon zo lastig omdat iedereen om me heen een mening heeft over eigen merk voeding heeft. wij kopen toch ook eigen merk producten en dat is goed en lekker, dus waarom zou het anders zijn met babyvoeding?
Met babyvoeding is het niet anders. Alle babyvoeding die in NL word verkocht voldoen aan strenge eisen. Er word absoluut geen "slechte" voeding verkocht. Het is meer waar je jezelf prettig bij voelt, en wat makkelijk te halen is. In het ziekenhuis heb je vaak de keuze tussen Nutrilon en Friso. Wil je een eigen merk gaan geven, zou ik voor de zekerheid wel even een pak in je tas voor het ZKH stoppen.
hier een paar weken nutrilon forte gebruikt, en nu kruidvat forte. Merkte niks met de overstap, heb het eerst gemengd. Nu over naar kruidvat, zonder problemen! (en een vrolijkere portemonnee)
maar toch hoor je dat babies van bepaalde huismerken veel krampjes krijgen ofzo...of zou dat gewoon toevallig zijn?
@ Fafje: Ik denk dat dit puur toeval is. Open bv een pol over welke luier iemand gebruikt, en er word massaal op pampers gestemd, terwijl er ook zat kinderen zijn waarbij deze luiers doorlekker, ruiken etc, terwijl dit wel vaak word gezegt over Huggie's en Aldi luiers. Naar mijn idee is dit met Nutrilon en Friso ook zo. Grote merken, veel mensen gebruiken het (in verhouding tot bv kruidvat/etos/AH), dus dan hoor je er ook minder over dat baby's er krampjes van krijgen (of het blijft niet hangen bij mensen).
Let wel... veel ziekenhuizen hebben een strikt protocol voor flesvoeding en accepteren niet zelf mee genomen voeding. Informeer hier altijd naar! @Fafje.. het is heel waarschijnlijk toeval. Eigen merkproducten zijn tussen de 90 en 97% hetzelfde aan 'merk' producten.
Mijn jongens zijn 5 weken te vroeg geboren en daardoor werd door de ka Nutrilon Nenatal voorgeschreven... Daarna leek de meest logische overstap Nutrilon Standaard... Maar dit werd een ontzettend dure hobby, dus overgestapt naar Kruidvat standaard en dat ging super maar toen besefte ik dat ik alleen voor de voeding naar kruidvat ging en voor de rest naar etos dus geprobeerd over te stappen naar etos standaard en dit ging ook prima!!! En mooi voordeel, vanaf opvolgmelk 2 krijg je er ook babyzegels over
ja daarom vraag ik mij dat af... maar moet zeggen, dat mijn keuze voor een Amerk, puur gevoelsmatig is voor mn kind...klinkt heel overdreven, maar omdat ik met bv (half) stop wilde ik als " dat het beste is, daarna het 1 na beste..."....(is dus gewoon een dign van mij ofzo) Maar mss als ik nooit bv had gegeven en gelijk fv zou kiezen, mss ook wel eerst even zou kijken wat nou precies zo het vershcil is, ook een huismerk gekoze en als dat niet lekker viel, alsnog voor ene a merk gegaan zijn
maar het zou ook wel heeel raar zijn als een ZH een huismerk zou gebruiken van een "winkel"....die winkel kan zomaar ineens failliet gaan of verdwijnen en die grote A merken hebben daar volgens mij veeeel minder kans op ( of is dit te simpel gedacht)
in het ziekenhuis kreeg de mijne als bijvoeding naast de bv friso hypoallergeen (gewoon omdat het ziekenhuis daar een contract mee heeft). thuis een tijd alleen bv en daarna over op nutrilon omneo. Nutrilon vanwege de handige verpakking. Inmiddels nutrilon forte. Zelf ga ik niet meer wisselen van merk. Ik zie overigens ook geen reden om te gaan bezuinigen op zijn voeding, zo'n pak kost 12 euro ofzo, nou ik eet en drink niet een hele week voor 12 euro hoor, dus als je het zo bekijkt is het goedkoop.
dat vroeg ik mij ook af, hoelang doe je met een pak? een week? wij hebben gisteren een gesprekje gehad (manlief werd helemaal gek van mij en de voeding haha) en heb hem een paar keuzes voorgelegd. het wordt dus friso in het begin en als dat allemaal goed gaat enzo kunnen we altijd overstappen op etos babyvoeding. ga nog wel even bij etos vragen naar het verschil enzo. we hebben nu puur voor de makkelijkheid gekozen, friso is overal wel te koop en in het begin heb je toch meer nodig (denk ik) dus vandaar die keuze en zijn gevoel is daar goed bij! heel gek dat je eigenlijk een keuze maakt op gevoel van merk, maja we zijn nieuw in baby dingen haha
ik gebruik 10 schepjes per dag..volgens mij gaan er 28 uit een pak...(weet niet zeker) dus in het begin gaat het echt veel harder !
Ons meisje kreeg naast borstvoeding in het ZH Nutrilon H.A. en omdat ik na 2 weken ben gestopt met borstvoeding zijn wij ook gewoon bij Nutrilon gebleven. Omdat ze moeite kreeg met ontlasting en spugen etc. zijn wij op advies van het CB overgestapt op Nutrilon Omneo (dit is trouwens ook hypo-allergeen) en we gebruiken ook Nutriton van Nutrilon. Dit is een pakje en daar zit Johannesbroodpitmeel in om de voeding net even wat dikker te maken. Nutrilon kost wel wat en het zal misschien niets beter zijn dan het Kruidvat-merk o.i.d. maar omdat zij dit vanaf het begin al krijgt, wil ik dit ook zo houden. Succes met het maken van je keuze!
Nee, dat is niet toevallig, het is gewoon niet waar Je hoort precies het omgekeerde even vaak toch? De meeste krampjes hebben namelijk niets met de voeding te maken, en echt die kinderen die met huismerk kramp hadden, hadden ze even goed gehad met A-merk. Krampjes gaan na verloop van tijd vanzelf over. En als dat vanzelf overgaan samenvalt met het proberen van een ander merk, dan wordt er gedacht dat het aan het merk ligt.
mijn dochter kreeg altijd kruidvat voeding omdat het gewoon goed is en een stuk goedkoper. En er zitten hier 5 kruidvatten dus het is nooit op. Ik heb ook wel eens friso geprobeerd maar dat werd ineens veel duurder en er zat minder in een pak... Nu geef ik borstvoeding. Als ik overstap stap ik over op friso omdat ik een hele berg gratis pakken nr 2 op zolder heb liggen. Maar voorlopig zie ik nog geen reden om te stoppen met de bv.
sja zo kan je het ook zien... maar ik zie geen reden om het dubbele voor een pak te betalen (kruidvat kost 6 euro) puur en alleen om een merk te spekken. Dan geef ik het geld nog liever aan een goed doel...
tja eigenlijk weet je het dan nooit, of het toevallig is, wnat dan hoor je ja toen ik overstapte op "Amerk"...wa shet over...kan dus ook toevallig zijn.. maarja idd die kleine damrpjes moeten hoe dan ook rijpen...iedereen wilt er altijd wel een reden aan geven, omdat je je zo machteloos voelt en het echt vanzelf moet overgaan!