Hoe hebben jullie 'de knop ' omgezet?

Discussie in 'De lounge' gestart door luckynumber4, 19 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Gewoon van de een op andere dag op koolhydraten/suiker gaan letten (eind september 2015) en nu ben ik ondertussen 27 kilo kwijt! zonder moeite of wat dan ook heb ik een keer zin in iets ongezonds dan neem ik het gewoon en ga daarna gewoon weer verder met mijn gezonde levensstijl.

Iedereen kan het als je het echt maar wilt!

En ik draag sinds 2,5 maand een fitbit en loop minimaal 8km per dag erg uitdagend omdat je ''gedwongen'' wordt je doelen te halen.
    Dit helpt mij heel erg goed.

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Super💪

3. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een verschil zeg. Mooie benen heb je!

4. luckynumber4

luckynumber4 Niet meer actief

Knap van jullie zeg! Echt goed te zien.

5. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
  6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ben zelf nog niet tevreden. Ik zie het in de spiegel en weegschaal, maar ik voel me nog niet zo.

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
  8. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Kuki: mooi verhaal en wat een prachtig resultaat!

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wauw netjes dames! Wat een mooie resultaten

10. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Moeilijk he! Ik was hem de afgelopen tijd ook kwijt.
    Maar nu is hij toch weer om, gelukkig. Bij mij is de reden dat ik 'wakker' geschud ben eigenlijk dat ik helemaal geen zomerkleding van vorig jaar meer pas (was toen veel afgevallen, maar helaas is 2/3 er weer aan). En daarbij heb ik een bruiloft in juli en wil ik daar toch wel heel graag in een mooi jurkje verschijnen.
    En als ik eerlijk ben, voel ik me hartstikke beroerd, sinds ik weer begonnen ben met het eten van suikers/koolhydraten.
    Dus al met al genoeg redenen om weer te beginnen.

Ik hoop dat jij de knop ook snel vindt. Wat snaai je vooral?
    Want als het zoetigheid is, zou je eigenlijk eerst af moeten kicken van de suikerverslaving.
    Ik doe dat door 3 dagen lang zo min mogelijk koolhydraten te eten en veel eiwitten. Je voelt je beroerd die eerste dagen, want je krijgt hoofdpijn en spierpijn enzo. Maar daarna voel je je steeds beter. En je hebt dan ook veel minder honger. Maar dan moet je de inname van koolhydraten wel blijven beperken. Dus liefst geen brood meer eten en minderen met pasta, rijst en aardappelen. Dan heb je natuurlijk nog weleens trek, maar geen honger meer. En dat is wel heel fijn.

11. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier was het na de zwangerschappen ook telkens lastig en kostte dan veel pogingen, maar uiteindelijk lukte het me dan om de flow erin te houden en ook echt door te gaan. De eerste dagen waren hier altijd het moeilijkst. Daarna haalde ik voldoening uit het feit dat het me al x aantal dagen gelukt was en gaf dat me dan genoeg kracht om door te zetten. Maar moet zeggen dat zodra ik dan op mijn streefgewicht zit ik de teugels weer laat vieren (maar op zich eet ik niet te veel normaliter, alleen na de zwangerschappen blijven er tot nu toe hier kilo's plakken die er na een jaar dan niet vanzelf af zijn en ga ik me irriteren).

Maar veel succes, je moet het echt in jezelf zoeken die motivatie en zodra dat dan lukt ben je zoo trots op jezelf omdat het niet makkelijk is en dat geeft je dan de kracht om verder te gaan :)

12. luckynumber4

13. luckynumber4

Ik heb dat wel vaker gehoord, geen/minder koolhydraten. Maar bij mij op de sportschool (jaja, sinds 3 weken lid🎉🎉 🎉 ) zeggen ze juist dat dat onzin is.

14. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ik heb absoluut een beetje een buikje, maar ik ben nu bezig met (o.a.) meer gerichte buikspier-oefeningen en ik zie zeker resultaat!

15. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Bij de mijne ook! Mij is gezegd dat een goede verhouding altijd belangrijk is (koolhydraten/eiwitten/vetten). Maar ik geloof ook wel dat het voor een aantal zeker zal helpen, koolhydraten schrappen. Maar voor mij zeker niet, ik eet lekker 5 boterhammen per dag, mijn pasta's, aardappels, noem maar op. Als ik die zou schrappen en na een tijdje toch weer zou gaan eten, dan vliegen de kg's er weer aan.

16. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Ik ben vanaf 25/01/2016 tot vandaag 16,5 kg afgevallen.
    Mijn hoofd wist al langer dat ik iets moest doen, maar de stap... dat was iets anders.
    Ik had hulp nodig! Op aanraden van een vriendin heb ik acupunctuur gedaan. Het is geen afvaltherapie, maar zoals hier eerder beschreven een "verslavingstherapie".

17. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Tja het stond me niet aan wat ik in de spiegel zag. Ik was niet te zwaar. Had een gezond bmi maar vond mezelf toch 'te dik'. Ben minder gaan snoepen (1 x in de week in het weekend mag ik chips/chocola of iets dergelijks). Eet gewoon nog 1 keer per week patat met Mayo. Verder wel minder brood gaan eten. Ontbijt nu elke ochtend met havermout. En ook minder aardappels en meer groente.
    Ik sport niet maar loop wel veel. Probeer minimaal 4 keer per week een uur te lopen en dat helpt echt super. Je hoeft echt niet fanatiek te gaan sporten om af te vallen. Ik wist van mezelf dat ik dat toch niet vol ging houden. Sporten is nu eenmaal niet mijn hobby 😉
    Ben zo'n 8 kilo afgevallen en meer hoeft ook echt niet. Zit nu vrij laag met m'n bmi. Gebruik de app my fitness pal en daar kan ik goed bijhouden hoeveel calorieën ik per dag binnen krijg. Echt een handige app.
    Succes!

18. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    ik zag een foto van mezelf die ik door ge appt kreeg na een etentje. volgende dag begonnen met voeding aanpassen en sporten. na 1,5 jaar 40 kilo eraf en nooit meer terug.

mijn lijf is nog nooit zo mooi geweest als nu

19. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik zag foto's en filmpjes van mijzelf terug en schok er zo van. Echte walging van mijzelf. Ik wist dat ik te zwaar was , tuurlijk zag ik dat. Maar dat het zó erg was , nee dat zag ik niet. Kleding kan een hoop verbergen ;). Daarbij ben ik nog jong (24 nu) en had echt zoiets als ik zo door ga ben ik 140 kilo als ik 40 ben en dat wil ik echt niet. Ik wil lekker met mijn zoon kunnen voetballen etc. Ik woog toen ik begon 92 kilo.

Ik ben gaan sporten , naar een diëtiste geweest en begonnen. Ik was al snel 8 kg kwijt. Toen raakte ik totaal onverwachts spontaan zwanger (slikte geen pil maar heb pcos en dit nooit verwacht , sterker nog de afspraak om weer de mmm in te gaan stond al). Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu al even niet gesport heb , maar wel opgelet heb met eten. Na deze zwangerschap ga ik dan ook echt veder want ben nog heel wat kilootjes te zwaar.

Toen ik eenmaal begon en iets afgevallen was gaf het mij alleen maar motivatie. Nu is die even niet te vinden maar ik ben vast beraden om zo weer veder te gaan.

Alle meiden veel succes !!

20. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Laat ik het zo zeggen.... Voor mij werkt het.
    Koolhydraten zijn eigenlijk gewoon suikers. Dus in feite hoef je geen hogere wiskunde gestudeerd te hebben, om te begrijpen dat je hier makkelijk van aankomt.
    En het is ook niet zo dat je tijdelijk minder koolhydraten moet gaan eten, maar gewoon structureel. Anders kom je uiteindelijk toch weer aan natuurlijk.
    Mensen eten tegenwoordig heel weinig vet, omdat we denken dat we daar dik van worden, maar eigenlijk worden we dik van koolhydraten.

En voor de één zal dat meer gelden dan voor de ander. Mijn man bijvoorbeeld komt niet makkelijk aak van koolhydraten. Hij eet 6 boterhammen per dag en 's avonds regelmatig iets van pasta, rijst of aardappelen.
    Als hij hetzelfde eet als ik daarintegen, valt hij enorm af. Dus denk dat het wel zo is dat mensen over het algemeen zullen afvallen als ze minder koolhydraten eten. Denk dat het inmiddels ook wel bewezen is, dat het weldegelijk werkt.

Maar je moet het wel willen en kunnen. Het echt aanpassen en iets loslaten wat je je hele leven al doet.
    Dat is niet voor iedereen weggelegd.

Deel Deze Pagina