Hoe hebben jullie 'de knop ' omgezet?

Discussie in 'De lounge' gestart door luckynumber4, 19 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    hoe je er ook uitziet, je hoeft je helemaal nooit dood te schamen in het zwembad. Dan maak je het plezier in het zwembad minder, en voor een ander maakt het echt niet uit hoe zwaar jij bent. En een troost: iedereen let op zichzelf en iedereen heeft zn onzekerheden.

2. Sandywich

Sandywich Actief lid

4 mrt 2016
    389
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde verhaal. Kan die knop maar niet vinden.. Iedere avond zit ik weer te snaaien terwijl ik overdag heel netjes m'n calorieën bij houd in My Fitness Pal..
    Ben hiervoor eerder al 7 kilo afgevallen met hulp van diëtiste, en weer aangekomen toen ik ben gaan samenwonen.
    Vervolgens gaan trouwen en weer 5 kilo eraf met my fitness pal, vakantie gehad, 3 kilo eraan.
    Toen kwam de bbz.. Nog eens 3 kilo er aan -___-.

Sinds januari nu weer 2,5 kilo kwijt, maar op dit moment kan ik de motivatie niet meer vinden..

Vanavond weer hardlopen met mijn nichtje en ik bekijk het nu per dag.

Wat betreft verhaal van koolhydraten: is in zekere mate onzin.
    Het is echt kcal die je eet < kcal die je verbrandt.
    Er zitten veel kcal in koolhydraten dus dat kan zeker helpen als je die in grote hoeveelheid laat staan.
    Ik kan dat echt niet, moet niet denken aan geen brood/pasta/rijst. Wel belangrijk zijn de langzame koolhydraten, dus alles wat ik eet is volkoren.

Probleem hier is vooral de snaai zin na het avondeten. Ik wil dan zo graag wat zoets eten en dat moet chocola zijn. En dat kan dan ook geen stukje zijn.. Nee gelijk zeker een halve reep...

Ik weet hoe het moet en ik weet dat het echt niet moeilijk is! Veel mensen hebben problemen bij sociale gebeurtenissen, heb daar zelf totaal geen moeite mee en kan dan juist met mate genieten. Zodra ik thuis ben is dat totaal anders.

3. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier ook momenteel een dipje en veel snaaien. S'avonds ( de pizzabroodjes gaan zo de oven in;))

Na een hele tijd lekker sporten kwam er even een rot tijd met geen tijd voor sporten en dan gaat het bij mis. Zodra ik uit mijn ritme kom.

Vroeger voor de zwangerschap sporte ik met een vriendin en deelde we het afvallen. Nu is dat niet meer zo omdat mijn vriendin niet meer sport en ik thuis sport.

Ik mis dus echt dat maatje om mijn lol in sporten maar ook het afvallen mee te delen. In je eentje enthousiast zijn is toch minder leuk dan met zijn tweeën.

Nu speelt er ook nog mee dat mijn man veel moet overwerken en dat hij dat op kantoor/ de sport ruimte doet op die dagen kan ik dus geen spinninglesje doen.

Ach hopelijk komt er snel weer wat ritme in.

4. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Nadat ik voor de zoveelste keer de vraag kreeg of ik weer zwanger ben. Was het klaar en ondanks dat ik niet veel overgewicht had,maar wel een dikke buik hield. Sporten deed ik al. Dit was dus niet genoeg. Ingeschreven bij weight watchers en nu na 3 weken 4 kilo lichter. Ik wil er nog 6 af

5. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Koolhydraten zijn een belangrijke energiebron voor onze hersenen. Alleen daarom is het, mijn inziens, al niet verstandig alle koolhydraten te schrappen. Ook al is het nu een hype in dieetland.

Een gebalanceerd voedingspatroon is altijd met meest gezond. TE is nooit goed. Te veel of juist te weinig koolhydraten, te veel of juist te weinig vet. Alles met mate.

Wel is het verstandig producten te schrappen met veel snelle koolhydraten en weinig voedingsstoffen, zoals bijvoorbeeld frisdrank. Maar volkorenbrood is een prima product dat past in een gezond dieet en staat afvallen niet in de weg.

6. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48

Ik zal ook nooit alle koolhydraten laten staan. Dat accepteert de schildklier niet. Maar in fruit, groente en noten zitten ook koolhydraten.
    Wat betreft het brood.... Ik merk dat ik daar vaak een dip in m'n energieniveau van krijg en na korte tijd alweer honger.
    Vandaar dat het voor mij beter werkt om dat niet te eten.

7. OemAdam

OemAdam Lid

19 okt 2015
    45
    1
    8
    NULL
    NULL
    Mij lukte het ook echt niet om de knop om te zetten maar de wil was er wel ( en hoe!) Heb me ingeschreven bij een personal trainster en zij heeft mij een aantal maanden begeleid en ik sport bij haar. Tot nu toe 21 kg kwijt. Moet er nog 7. Maar die laatste 7 ga ik weer zelf doen. Moet wel zeggen dat de gezonde levensstijl nog steeds niet helemaal eigen voor mij is.

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik was mijn lichaam beu. Wij kunnen je niet helpen die knop om te zetten. Dat moet van binnen komen.

Wat wel kan helpen is:
    - voorlopig even geen ongezonde dingen in huis halen,
    - je huisgenoten (gezin) aangeven dat je bepaalde dingen echt niet meer wil eten en of ze je daarbij willen steunen (incl. positieve motivatie)
    - in een app zoals MyFitnessPal bijhouden wát je precies eet, en 's avonds de balans opmaken. Zo krijg je inzicht in wat je eigenlijk allemaal binnen krijgt en kun je, vanuit jezelf en op eigen inzicht, betere keuzes maken. Dat werkt voor sommigen beter dan een dieet met opgelegde regels.

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Alsjeblieft, de knop :) Zet hem maar om :)

Maar alle gekheid bij elkaar, ik denk dat die knop niet bestaat eigenlijk. Ik denk ook dat als je blijvend iets wil veranderen dat je het beste kleine stapjes kunt doen en op een gegeven moment kijk je dan terug en zie je dat 'de knop' om is. Dus wat is op dit moment iets wat je kunt doen? Bedenk steeds: helpt dit mij of helpt dit niet? is dit de moeite waard om te eten?

Daarnaast denk ik dat het boos zijn op jezelf ook niet heel behulpzaam is. Bedenk maar: als iemand moet presteren maar er hangt steeds iemand over hem heen die super boos op hem is, dan komt er niets uit. Dan gooi je je kont tegen de krib en doe je juist wat die persoon niet wil. Uit frustratie. Wees lief voor jezelf! Vergeef jezelf! Dat ben je waard!

Bijgevoegde bestanden:

10. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ik hoef niet af te vallen, maar gezond eten is simpel. Niets ongezonds in huis halen en dat een tijdje vol houden, zodat het een gewoonte wordt.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

De eerste foto waarvan ik dacht; BAH!
    En de laatste zoals het nu is &#128522;

12. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Ik ben van de week afgewezen voor een overlijdensrisico verzekering voor ons toekomstige huisje, ivm overgewicht.. Ik ben er nu echt helemaal klaar mee!

in het verleden al eens misselijk geworden van fotos van mezelf, toen ook de knop omgezet, maar dat gewichtverlies van toen (+-25kg) zit er nu weer bij aan door verschillende omstandigheden..

Maar nu ik door de verzekering geweigerd ben, terwijl me verder niets mankeert, vind ik belachelijk.. Ik ga er nu echt weer voor, want dit wil ik gewoon niet meer!

Ik ben al een tijdje ingeschreven bij een fijne sportschool en ga mezelf er nu echt toe zetten om 2x per week te gaan..

Ik moet en zal iig weer 20kg kwijt raken, en eigenlijk moet er uiteindelijk +- 40 vanaf.. (eerst maar eens zien hoever ik nu ga komen, aangezien we ook bezig zijn voor ons eerste kindje, wat overigens nog niet wil lukken, ronde 11 nu.. misschien ook door het overgewicht..??)

13. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Wat erg, wist helemaal niet dat dat kon. Ik wil je een hart onder de riem steken, 20 kg lijkt echt enorm ver weg, maar het is echt volhouden! In het begin was het voor mij ook niet te overzien, ik heb mezelf echt dagelijks een schop onder mijn kont moeten geven om door te gaan. het is echt niet makkelijk, maar weet dat het echt een strijd met jezelf is. En juist die zijn het moeilijkst om aan te gaan!!

14. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Lekker makkelijk gezegd.. Was het maar zo simpel, dat hadden we veel minder mensen met overgewicht en die er echt problemen mee hebben om de overtollige kilo's kwijt te raken..

Tuurlijk, veel mensen die overgewicht hebben (en ook echt niet allemaal!!), hebben inderdaad een verkeerde eet-/leefgewoonte, maar door het simpelweg niet in huis te halen, raak je die gewoonte niet kwijt, ook niet door dat een tijdje vol te houden.. Hiervoor moet je echt meer aanpassen dan alleen de inhoud van je voorraadkast..

15. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Er was mij wel gewaarschuwd voor een eventuele medische keuring, maar die hebben ze gewoon al overgeslagen en gewoon direct afgewezen.. Was wel even moeilijk om te horen!
    Ik weet dat het te doen is, wanneer je er zelf volledig achter staat, en ik ben nu op een punt beland dat ik het ook echt daadwerkelijk wil. Dus ja, ik ga de strijd inderdaad weer aan! Dank je wel! :) Jij hebt trouwens al een super resultaat gehaald, je ziet er prachtig uit! (heb je link gezien)

16. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Gewoon doen, geen smoesjes meer, geen "ik ben zielig", geen eten gebruiken als troost. Doen, doen, doen en natuurlijk met vallen en opstaan.

Hier nu 28 kilo kwijt vanaf september. Ik wil nooit meer zo worden als dat ik was. Echter ik geloof dat ik er nog lang niet ben, het oude zit nog in me en heeft de neiging af en toe naar boven te poppen (erg irritant).

Voor nu is het mijn doel om zo gezond mogelijk de zwangerschap door proberen te komen.

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb geen knop maar een suikerverslaving.

18. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.069
    1.303
    113
    Nederland
    Hier sluit ik me bij aan!
    Ik ben begonnen met doelen stellen voor mezelf.
    Doel 1: 10 kilo
    Doel 2: 10 kilo
    Doel 3: 5 kilo

Op dit moment moet ik doel 3 nog halen. En gun jezelf voor al dat frietje, chips, chocolade eens per week. Honger jezelf niet uit.
    Ik eet 6 keer per dag en ga ook wel eens lekker bunkeren bij de Mac:D

Ik werd alleen maar gemotiveerder bij elke kilo die ik minder zag op de weegschaal.

19. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Toen ik pijn had aan de xijkant van mn benen bij de ijssalon omdat de stoel te krap was....toen ik niet meer op de caravanwc goed kon plassen en ga xo maar door....

30 kilo kwijt, veel energie, kan bewegingen maken die ik niet eens wist dat ik die kon, sport me de tierelier en vind het leuk! Wil er nog 5 af maar die komen nog wel. Eerst in balans blijven nu.

Koop geen snoep meer, hang een foto van je dikke ik bij al t eten wat niet mag in de kast. Jk heb nu een voor en na foto...die ene hap in die koek word dan heel anders (vind ik)

20. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik besloot om me te gaan verdiepen in koolhydraatbeperkt eten en heb vooral heel veel lekkere recepten opgezocht. Daardoor kreeg ik zin om die te maken, zowel voor ontbijt lunch als avondeten had ik recepten gezocht. En zo ben ik begonnen. Toen ik merkte dat ik heel lekker kon eten, afvallen en meer energie voelen tegelijk ging het vanzelf. Nu gaat het allemaal nog best gemakkelijk, alleen vorige week een terugval gehad toen mn zoontje in het ziekenhuis lag. Na 2 dagen suiker en koolhydraatrijk eten was ik zooooo misselijk. Dat doe ik dus ook niet snel meer!

Deel Deze Pagina