Hoe hebben jullie de naam laten varen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Wasabi, 2 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    @Wasabi had ik Flore en Fiore al eerder geopperd aan je?
    Flore dacht ik wel en die kon het niet worden omdat "iets met Floor" geen optie was als ik het me goed herinner?
    Fleurine staat me ook nog wat van bij dat die al afviel.
    Is Fleuri al besproken tussen jou en je man?

Wasabi vindt dit leuk.
  2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.140
    8.871
    113
    Ik vind V. F. trouwens ook niet heel lelijk oid.

Wasabi vindt dit leuk.
  3. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Ik ben team V, supermooi! :thumup: F vind ik ook leuk, maar wat kattiger klinken.

Wasabi vindt dit leuk.
  4. MamavanHayden

MamavanHayden Fanatiek lid

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    Vind die combinatie ook erg leuk, was eerst even alle reacties aan 't lezen voor ik deze opmerking zou maken.

F. V vindt ik persoonlijk niet zo leuk.
    Maar V. F is echt een mooie combinatie!

Wasabi vindt dit leuk.
  5. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.867
    113
    Vrouw
    Mee eens.

Wasabi vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oké, dan ben ik team V. Maar F past ook mooi. Wat lastig. En als je een dag de naam voor jezelf hardop uitspreekt? Dat nam bij mijn man de twijfel weg. Heel ZP weet dat wij voor de jongste een unieke naam hebben die zelfs Meertens uniek vindt. Dat deed mijn man twijfelen. Maar door de naam een dag lang ook uit te spreken wist hij het ook zeker. Dit is m.
    We mogen hem nu al 7 maanden in het écht gebruiken en: het is een échte O.

Wasabi vindt dit leuk.
  7. Dagda

Dagda Fanatiek lid

8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Lastig.
    Mogelijk kiezen na de bevalling welke het beste bij jullie dochter past.

Of nu de knoop doorhakken en je gevoel hierbij goed analyseren. Opgelucht of spijt omdat de andere naam toch mooier is.

Bij onze zoon hielden we 3 namen over. 1 naam weggestreept omdat deze niet een favoriet was van één van ons. Uiteindelijk (los van elkaar) bleken we zo te balen dat deze naam 'weg' was. Dat gaf ons aan dat dit dé naam was. Gegeven en nooit spijt van gehad.

Wasabi vindt dit leuk.
  8. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Mijn 1e ook hoor! Maar mijn ervaring was dus dat dat wel een hele mond vol was en ik het dus zelf kracht weg vond halen tov 1 extra naam :) alle kids daarna hebben 2 namen gekregen en dat bevalt mij persoonlijk beter.

9. Elinetjeee

Elinetjeee Niet meer actief

Ik hoor ook wel eens dat mensen de naam pas kiezen als t kindje is geboren. Dat ze dan kijken van he.. Dit past het best bij het gevoel nu

Wasabi vindt dit leuk.
  10. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    En dat is het gevoel ook echt dat je moet krijgen! Wat Superleuk dat dat zo bij jullie is gegaan <3

Een van mijn gevoelens is dat ze een heel zacht meisje is. Ineens bedacht ik me ook dat niet alleen een naam het kind maakt, maar natuurlijk ook andersom! Als mijn meisje zo zacht is als ik denk dat ze is dan zal de naam juist precies zacht genoeg zijn en met haar meegroeien naar mate ze groter wordt. Ook haar 2e naam aivilO maakt het zachter maar allemaal ook niet té zoet, perfect voor ons!
    Vooral de schrijfwijze vind ik eigenlijk harder ogen tov uitspraak, zeker omdat ze hier wel een zachtere (Haarlemse) R hebben. En na nog meer research ben ik er achtergekomen dat de namen, ondanks elreeV relatief wat onbekender is dan ruelF, minstens net zo netjes is.

Sinds ik deze argumenten heb ontdekt, hoop en denk ik de andere naam los te kunnen gaan laten:D (voor- en nadelen houd je toch bijna wel altijd)

11. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat gaaf dat hoor je ook niet vaak, maar dat is echt meant to be indd!

Ik heb nog het advies va oa Hummeltje5 opgevolgd en indd. kreeg ik toch wat gekke/negatieve gevoelens toen mijn man ineens zei dat hij dacht dat we uiteindelijk voor ruelF zouden kiezen... bleek hij dus expres gedaan te hebben achteraf haha, maar dat stak dus op de eoa manier en gaf mij juist niet het gevoel van JAAA ik wil die naam.

hummeltje5, Dagda en Rosa Canina vinden dit leuk.
  12. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik vind dat zo moedig! Ik zou dit zelf nooit durven tenzij ik er echt echt echt niet uit zou komen, maar ik kreeg het nu met deze 21 weekjes al bijna Spaansbenauwd :roflmao:

Maar de naam die we eerst al gekozen hebben is (zoals ik net wat posts terug heb verteld) terug als nooit te voren door nieuwe inzichten/argumenten.

Nu fingers crossed dat ik de andere naam definitief kan laten varen, zo voelt het nu wel! Superbedankt allemaal :)!!

hummeltje5 vindt dit leuk.
  13. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik vind dat dus ook precies zo bij mijn F en H zoals jij het hier zegt. Dit bevestigt voor mij juist dat ik voor de naam V kies, want ik denk dat het juist in mijn ogen V een hardere naam lijkt en dát is denk ik hetgeen wat mij icm het gevoel een zacht kindje te dragen (net zoals haar zus) zo tegenstond. Ik houd juist van niet te zoet maar wel vrij zacht. Dus dank je wel hihi nog meer bevestiging :D

NiekeKris vindt dit leuk.
  14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Nou, dan is het duidelijk toch dat het V. wordt? :D

Buiten dat zag ik net de tweede naam. Daar vind ik V. mooier en leuker bij passen.
    Deels doordat V. en O. beiden de letters v en l erin hebben (beiden opvallende letters vind ik), maar ook doordat je nu eerst twee lettergrepen hebt (V.) en dan drie (O.).
    Als je F.O. zou doen zou je eerst één lettergreep hebben en dan drie. Dat gat is zo groot voor mijn gevoel.

Wasabi vindt dit leuk.
  15. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ah ja, dat hebben wij min of meer wel ondervangen.
    De 2e en 3e namen hebben hier dezelfde eindklank. Zo krijg je al vlug dat de eerste (roep)naam krachtig naar voren komt.

Wasabi vindt dit leuk.
  16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.140
    8.871
    113
    En dat is een goed argument! Ik had vooral bij de jongste heel erg het gevoel dat het een pittig kind was, wat weet wat ze wil. We twijfelden tussen twee namen, maar de ene naam viel voor mij af, omdat ik die veel zachter vond en dat paste voor mijn gevoel niet bij haar. Dus zijn we voor de krachtige naam gegaan en die past inderdaad uitstekend! (De zachtere naam is overigens wel haar tweede naam. ;) Maar anders was het dus andersom geworden. :))

En V. O. is prachtig!

Wasabi vindt dit leuk.
  17. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Jaaa hihi dat was mij ook opgevallen, maar nog niet van de lettergrepen:D dat vind ik indd ook een stuk mooier klinken.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  18. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dank je :D

Grappig hoe we dat toch zo aan (lijken) te kunnen voelen al. Wat daarnaast aan een iets krachtigere naam ook mooi vind is dus dat het meer met de (volwassen) leeftijd mee gaat groeien gevoelsmatig.

Deel Deze Pagina