Vanaf wanneer baby op vloer spelen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annette123, 21 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Wij hebben laminaat en leg dus een speelkleed neer als mijn dochtertje op de grond speelt. Ze is nu zo aan het rollen geslagen, dat ik haar telkens weer op het speelkleed terug leg. Nu ben ik benieuwd: vanaf wanneer lieten jullie het speelkleed weg?

2. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    Lekker laten gaan..anders blijf je bezig.haha

3. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    vanaf dat ze ging rollen en tijgeren. had geen zin meer want ze bleef er niet op.

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik denk dat ik tot een maand of 4 een kleed had, daarna tijgerde ze er vanaf.

5. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Ik liet het speelkleed weg toen hij begon met kruipen. Dan gleed hij weg namelijk.

6. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    idd zodra hij er zelf af ging rollen

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Van zodra ze mobiel werd, dus een maand of 5. Speelkleed hinderde haar in haar rol- en tijgerbewegingen, dus heb ik dat toen maar weggelaten. Met dit weer zou ik me sowieso niet bezighouden met speelkleden leggen :D

8. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Vanaf het moment dat ze konden rollen, maar ook wanneer ze niet hun hoofd zomaar ineens lieten 'vallen'.

9. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Vanaf rond de 7mnd, kleed ligt er nog wel maar heeft totaal geen nut ;).

10. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Vanaf een maand of 4,5 liet ik het weg. Toen ging ze rollend de kamer door en had het geen nut meer.

11. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Wij hebben nooit een speelkleed gehad.. :)

12. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hier ligt nog steeds een kleed. Ze tijgert er vaak vanaf maar komt ook vaak zat terug. Denk dat ik m nog maar laat liggen. Ik vind het zo kaal anders :)

13. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een beetje hetzelfde... ;)
    Hoewel het kleed nu wel vervangen is door een soort van speelmat. Was een tijdje geleden in de aanbieding bij de gamma. Het is een wegrace circuit van vloerkleed. Ligt heel stroef, ideaal dus om op te leren kruipen (speelkleed gleed steeds weg als meneer zich erop afzette en op de gladde vloer vond ie ook best lastig..). Op het cb adviseerden ze om een oud stuk vloerbedekking neer te leggen, zodat ie voldoende grip kon krijgen. Dit is een mooie oplossing, aangezien ik geen stuk oude vloerbedekking had en ik dat ook niet echt mooi vind in de huiskamer.. ;)

image.jpg
    Dit is em!

14. kwebbel86

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Vanaf 4-5 maanden zonder kleed.

16. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    nu al, ze is 4 mnd en vind het prachtig op het laminaat. dan kan ze beter afzetten. wil dan wel ff net gestofzogen en gedweild hebben.

17. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

#17 ashleyp, 22 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jul 2013
    Niet en zal ook nog niet snel gaan gebeuren. Onze 3 honden verliezen ontzettend veel haren en aangezien meneer alles met zijn mond afsabbelt en zijn handen (die dan net aan de vloer hebben gezeten) in zijn mond stopt vind ik dat niet zo prettig, ookal heb ik net gezogen.
    Hij vind het zelf fijn op het kleed en zo heeft hij een beetje een eigen plekje. Vind het anders ook zo "kaal" als ik hem op de vloer leg.

18. kwebbel86

Ben benieuwd eigenlijk hoe vaak jullie dan stofzuigen?? Hier heeft ze snel vieze handjes (steekt alles in mond en schuift dan weer verder) en aangezien mijn haren ook nog regelmatig de grond vinden, swiffer ik 2x per dag en stofzuig en dweil elke dag 's avonds als manlief haar de fles geeft.

Het kleed moet ik dan ook elke dag uitkloppen, speelgoed er af, speelgoed er weer op... pff met dit weer geen pretje :( misschien een kleiner kleed neerleggen? Ik heb ook al een onderhoudsvriendelijk kleed neergelegd van plastic zeg maar, die ik makkelijk kan afnemen. Op zich gaat dat ook nog wel.

19. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik maak me er eigenlijk niet zo druk in. Als ze buiten rondkruipt, wordt ze ook vuil. En gisteren at ze met smaak komkommer-met-gras op. Goed voor de weerstand, denk ik dan maar. Ik weiger echt continu te kuisen, alleen maar omdat de knietjes van mijn dochter anders vuil zien.

20. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Idd, zoals de meeste zeggen heeft er hier ook een kleed gelegen tot hij echt ging rollen/kruipen.. Hij bleef er toch niet meer op. Nu scheelt het dat we vloerbedekking hebben dus hij viel in het begin niet zo hard met zn hoofdje met rollen :)

Deel Deze Pagina