Baby 6 weken met koorts in ziekenhuis

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tuti80, 21 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Gister is mijn dochtertje van 6 weken opgenomen in het ziekenhuis. Ze had in de middag 38,5. Gelijk hap gebeld en moest gelijk komen. Hap vertrouwde het niet en stuurde ons door. In het ziekenhuis helemaal gecontroleerd en bloed en urine onderzocht. Daar kwam niks uit. Omdat ze niet weten waar de koorts vandaan komt is ze ter observatie opgenomen. Gelukkig maar, had echt niet thuis willen zitten met haar. Maar ik ben zo benieuwd wat ze kan hebben. Heeft er iemand ervaring met zo'n kleintje die koorts had wat niks bleek te zijn? Het is geen rs virus in ieder geval.

2. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Oh das schrikken! Sterkte... Hoop dat het bij niets blijft.
    Ik weet dat de temperatuur kan stijgen door het warme weer, maar of je dan 38,5 graden krijgt lijkt me erg hoog...

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mijn neefje werd met 5 weken opgenomen met koorts, ze waren bang voor hersenvliesontsteking, maar uiteindelijk was het niks ernstigs en is hij puur ter observatie daar gebleven (geen medicatie ofzo, alleen pcm). Na 2 nachtjes mocht hij weer naar huis. Met baby's met koorts zijn ze ontzettend voorzichtig, ook ivm uitdroging.

Beterschap!!

4. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    @andrea85. Dat is hier net zo. Weten ze wat hij uiteindelijk had?

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier met 8 weken nierbekken ontsteking. Urine was troebel dus daardoor goed te zien. Bloedgeprikt uitslag duurde 3 dagen en toen werden ontstekingswaardes gevonden dus gelijk anti biotica. Heeft 1,5 week in het ziekenhuis gelegen vond het echt verschrikkelijk.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zo vaak die eerste maanden. Had ze weer 39,8. Daarvoor nooit opgenomen trouwens, en dat vond ik ook wel prima, want we hadden al wel genoeg in het ziekenhuis gezeten. Kan zelf m'n kind het beste in de gaten houden, ik ben er 24/7 bij, dat doen ze in het ziekenhuis echt niet.
    Maar koorts is natuurlijk meestal onschuldig. Hoort bij het bestrijden van virusjes.

7. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ik was er zelf gelukkig bij in het ziekenhuis. En ze mag alweer naar huis! Maar wil altijd zo graag de oorzaak weten ;)

8. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Moeten wel naar cardioloog omdat ze ruisje in haar hart horen. Staat hier verder los van maar ben er zo klaar mee. Kan hier nooit eens relaxed gaan...

9. raspberry

Maar meestal is de oorzaak van koorts niet te vinden en gewoon onschuldig: virusje/verkoudheidje, enz enz. En bij deze warmte loopt dat natuurlijk ook snel wat hoger op dan bij kouder weer...
    Niet druk om maken, als ze niets vinden, zal het ook niets zijn ;)

Hartruisje is meestal onschuldig. Hier ook een ruisje, en daar is niets mee aan de hand. Caitlyn heeft wel een hartritmestoornis, maar die staat helemaal los van dat ruisje.
    Meestal is zo'n ruisje gewoon een kwestie van van hartje dat nog niet helemaal uitontwikkeld is. Dat gebeurt dan in het eerste levensjaar alsnog.
    Als een arts het zelf niet helemaal zeker weet, zal hij altijd doorverwijzen, want een cardioloog kan dat uiteindelijk natuurlijk het allerbeste beoordelen.
    En, ook als het minder onschuldig is: de kennis en kunde op dit gebied is ontzettend groot, waardoor kinderen die hier wel aan geholpen moeten worden, daar ook goed aan geholpen worden :)

10. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Jij weet me altijd toch iets gerust te stellen!! Mijn zoontje had t ook en was niks inderdaad. Mijn moeder ook en die heeft een nwe hartklep. Ben dan bang dat dat het is.

11. raspberry

Ja, maar zelfs als dat het is, zijn dat ingrepen die ze tegenwoordig heel goed onder de knie hebben :)
    Maar goed, lees maar eens op de site van de hartstichting, daar kun je precieze cijfers vinden en daaruit is wel duidelijk dat de meeste ruisjes heel onschuldig zijn :)

12. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Volgens mij moet er heel wat gebeuren willen ze jou van je stuk krijgen. Vind dat heel knap. En fijn voor anderen dat je het zo duidelijk over kan brengen. Thanx!

13. raspberry

Ja, maar ook ik ben van m'n stuk te krijgen hoor ;) En dan is het altijd fijn als er anderen zijn die het weer even in perspectief zetten :)

14. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Mijn zoontje had koorts en toen was hij nog net geen maand.....ook gelijk opgenomen en alles onderzocht. 1x pcm gehad en nachtje observatie, niks kunnen vinden dus kwam van z'n verkoudheid af.
    Ze hebben toen gelijk een ruisje gehoord bij z'n hartje...is een echo enz van gemaakt door kindercardioloog en was gelukkig niks

15. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Fijn om te horen! Hoop dat het hier ook zo afloopt.

16. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Bij mij was het met 2 weken oud 40 geraden. Rs virus was het en een ontsteking van de niertjes

17. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Mijn dochter was opgenomen met koorts en ademstilstandrn toen ze 2 weekjes was. Het bleek bij haar om een bacteriele infectie te gaan. Ze kreeg 5 dagen AB en het ging gelukkig weer snel beter.

Heel veel sterkte en beterschap!

18. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Wow klinkt heftig! Hier gelukkig geen bacterie. Waarschijnlijk een virus.

Deel Deze Pagina