Gister is mijn dochtertje van 6 weken opgenomen in het ziekenhuis. Ze had in de middag 38,5. Gelijk hap gebeld en moest gelijk komen. Hap vertrouwde het niet en stuurde ons door. In het ziekenhuis helemaal gecontroleerd en bloed en urine onderzocht. Daar kwam niks uit. Omdat ze niet weten waar de koorts vandaan komt is ze ter observatie opgenomen. Gelukkig maar, had echt niet thuis willen zitten met haar. Maar ik ben zo benieuwd wat ze kan hebben. Heeft er iemand ervaring met zo'n kleintje die koorts had wat niks bleek te zijn? Het is geen rs virus in ieder geval.
Oh das schrikken! Sterkte... Hoop dat het bij niets blijft. Ik weet dat de temperatuur kan stijgen door het warme weer, maar of je dan 38,5 graden krijgt lijkt me erg hoog...
Mijn neefje werd met 5 weken opgenomen met koorts, ze waren bang voor hersenvliesontsteking, maar uiteindelijk was het niks ernstigs en is hij puur ter observatie daar gebleven (geen medicatie ofzo, alleen pcm). Na 2 nachtjes mocht hij weer naar huis. Met baby's met koorts zijn ze ontzettend voorzichtig, ook ivm uitdroging. Beterschap!!
Hier met 8 weken nierbekken ontsteking. Urine was troebel dus daardoor goed te zien. Bloedgeprikt uitslag duurde 3 dagen en toen werden ontstekingswaardes gevonden dus gelijk anti biotica. Heeft 1,5 week in het ziekenhuis gelegen vond het echt verschrikkelijk.
Zo vaak die eerste maanden. Had ze weer 39,8. Daarvoor nooit opgenomen trouwens, en dat vond ik ook wel prima, want we hadden al wel genoeg in het ziekenhuis gezeten. Kan zelf m'n kind het beste in de gaten houden, ik ben er 24/7 bij, dat doen ze in het ziekenhuis echt niet. Maar koorts is natuurlijk meestal onschuldig. Hoort bij het bestrijden van virusjes.
Ik was er zelf gelukkig bij in het ziekenhuis. En ze mag alweer naar huis! Maar wil altijd zo graag de oorzaak weten
Moeten wel naar cardioloog omdat ze ruisje in haar hart horen. Staat hier verder los van maar ben er zo klaar mee. Kan hier nooit eens relaxed gaan...
Maar meestal is de oorzaak van koorts niet te vinden en gewoon onschuldig: virusje/verkoudheidje, enz enz. En bij deze warmte loopt dat natuurlijk ook snel wat hoger op dan bij kouder weer... Niet druk om maken, als ze niets vinden, zal het ook niets zijn Hartruisje is meestal onschuldig. Hier ook een ruisje, en daar is niets mee aan de hand. Caitlyn heeft wel een hartritmestoornis, maar die staat helemaal los van dat ruisje. Meestal is zo'n ruisje gewoon een kwestie van van hartje dat nog niet helemaal uitontwikkeld is. Dat gebeurt dan in het eerste levensjaar alsnog. Als een arts het zelf niet helemaal zeker weet, zal hij altijd doorverwijzen, want een cardioloog kan dat uiteindelijk natuurlijk het allerbeste beoordelen. En, ook als het minder onschuldig is: de kennis en kunde op dit gebied is ontzettend groot, waardoor kinderen die hier wel aan geholpen moeten worden, daar ook goed aan geholpen worden
Jij weet me altijd toch iets gerust te stellen!! Mijn zoontje had t ook en was niks inderdaad. Mijn moeder ook en die heeft een nwe hartklep. Ben dan bang dat dat het is.
Ja, maar zelfs als dat het is, zijn dat ingrepen die ze tegenwoordig heel goed onder de knie hebben Maar goed, lees maar eens op de site van de hartstichting, daar kun je precieze cijfers vinden en daaruit is wel duidelijk dat de meeste ruisjes heel onschuldig zijn
Volgens mij moet er heel wat gebeuren willen ze jou van je stuk krijgen. Vind dat heel knap. En fijn voor anderen dat je het zo duidelijk over kan brengen. Thanx!
Ja, maar ook ik ben van m'n stuk te krijgen hoor En dan is het altijd fijn als er anderen zijn die het weer even in perspectief zetten
Mijn zoontje had koorts en toen was hij nog net geen maand.....ook gelijk opgenomen en alles onderzocht. 1x pcm gehad en nachtje observatie, niks kunnen vinden dus kwam van z'n verkoudheid af. Ze hebben toen gelijk een ruisje gehoord bij z'n hartje...is een echo enz van gemaakt door kindercardioloog en was gelukkig niks
Mijn dochter was opgenomen met koorts en ademstilstandrn toen ze 2 weekjes was. Het bleek bij haar om een bacteriele infectie te gaan. Ze kreeg 5 dagen AB en het ging gelukkig weer snel beter. Heel veel sterkte en beterschap!