Yessss, we mogen door voor IVF/ICSI. Nu vraag ik me af, hoe hebben jullie de punctie ervaren? Groetjes Marjo
Nou ik vond de punctie heel erg meevallen, weinig pijn gehad en zeker geen last erna. Kijk fijn is het niet, maar je moet er toch doorheen. Ik heb vaak het idee dat men zo bang is door al die horror verhalen die de ronde gaan. Ik was wel helemaal daabs van de diazepam en zetpillen. Ik heb die prik voor de punctie niet eens gevoeld. Was echt keistoned er van, zat naar allemaal mensen te zwaaien, s'ochtens om half 8. Viertje was gewoon helemaal de weg kwijt, en een lol dat mijn medereizigers hadden in de auto. Ik zou het zo weer doen hoor. Groetjes, Elvira
De puncties tot nu toe waren goed te doen. Wel steeds 1 of 2 eicellen....maar wel 6x punctie gehad. Half feb. de eerste standaard ICSI dus dan weet ik pas hoe deze te doen zijn. De 6 waren zonder verdoving, deze wordt met. Elmo
Of dit met of zonder verdoving gaat worden ligt aan wie de punctie doet volgens me arts. Hijzelf verdooft de schedewand wel, ze collega(die op woensdag werkt) echter niet, dus afw88. Maar ik krijg wel een infuus met iets kalmerends, dus.... ik zal het "dronken" ondergaan. Haha.... Hoop dat het meevalt! Maar het is voor een goed doel he! Groetjes en we duimen he! Marjo
Lijkt mij toch wel prettig dat ze je iets rustgevend geven anders lijkt mij dit wel een hele gespannen behandeling. Ik denk ook nie dat ik zonder verdoving het zal willen erg ben ik he..... ben nie afgeschrikt door horrors maar zoals jullie weten heb ik een pijnlijke spiraal ervaring. Alleen vriendlief mag zonder verdoving LOL// liek.
Vond het geen pretje ondanks de diazepam en zetpillen, maar aan de andere kant is het ook weer zo voorbij...
Hahahha die Liek.... Ben zelf ook een behoorlijke schijtert wat medische handelingen betreft. Maar ga er gewoon voor. We zien wel hoe het loopt. Iedereen ervaart het toch weer anders. Dus probeer je niet gek te laten maken!
even een vraag van een leek.....misschien heel stom.... de punctie word die vaginaal gedaan of via de buikwand (navel).
Hoi French, De punctie wordt vaginaal gedaan. Niet via de buikwand. Enne stomme vragen bestaan niet, alleen stomme antwoorden. Groetjes, Elvira
Hoe gaat een punctie precies ? zit je in een gyn stoel lig je op een bed houd je kleren aan of moet je zo`n ziekenhuis hemd aan ? enz...
ik had er een filmpje van geplaatst...voor de liefhebber. Ik zoek wel ff Gevonden: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=22769&highlight=filmpje+punctie
Ik heb hem ook gezien hoor, bij mij ging die punctie hetzelfde, behalve dat prikje in de arm. Ik kreeg er een in mijn bil. X