Hier is het balletje ook eindelijk gaan rollen. Sinds 28 November lopen we bij de fertiliteits arts. Van alle onderzoeken die we tot nu toe hebben gehad blijken de uitslagen goed te zijn. * Elke maand netjes een cyclus van 27 dagen * Ik heb een duidelijke eisprong. (inwendige echo's gehad) * Zaadcheck van mijn man was goed * Samenlevingstest was goed * baarmoeder vertoond geen afwijkingen Nu moet ik volgende week Dinsdag nog bloedprikken om de hormonale eisprong te bekijken. Daarna krijgen we een evaluatie gesprek. Wel was al gezegt dat ik waarschijnlijk nog een kijkoperatie krijg om te kijken of er geen verklevingen zijn in de eileiders. Nu heb ik hier iets gelezen over een HSG onderzoek. En dat ze hiermee ook kunnen kijken of er afwijkingen in de baarmoederholte zijn en of de eileiders doorgankelijk zijn. Nu is mijn vraag: Is dit dan niet hetzelfde als een kijkoperatie maar dan minder ingrijpend? Ik vraag me af waarom ik dan geen HSG onderzoek krijg ipv een kijkoperatie
Bij een hsg is het inderdaad goed mogelijk om te kijken of je eileiders toegankelijk zijn... aangezien er vloeistof in je baarmoeder word gespoten dat vervolgens door je eileiders heen gaat. (zag er erg interesant uit vond ik hihihi) De kijk-operatie is in mijn ogen wat volgt op de hsg als ze kunnen zien dat de eileiders niet open zijn.
Gerrina..volgens mij is het per ZH verschillend . Ik heb zelf een HSG gehad. Met kijkoperatie doen ze dat erbij . Ik vond HSG erg pijnlijk.
He meid, Aan mijn lijf is verder niet geprutst...dus geen ervaring (gelukkig). Ik wil jullie wel heel veel succes wensen! Elmo
Zo zeg...jullie zijn snel haha Dus als ik het goed begrijp slaan ze bij mij gewoon het HSG onderzoek over!? Nu ik er ook over nadenk....in het verleden heb ik chlamydia gehad. Dus wellicht denken ze gewoon: ALS er verkevingen zitten dan kunnen we het met een kijkoperatie gelijk verhelpen. (of iig proberen het te verhelpen ) En dan is zo'n HSG onderzoek onnodig ongemak. Maar das mijn logische beredenering Ik zal het bij de volgende afspraak es vragen. Tenks voor jullie rappe reacties
Ha Gerrina, Ik ben erg blij voor jullie dat de uitslagen tot nu toe zijn. Heel veel succes! Dikke x Sophie
Ik wil je heel veel succes wensen. Hoop voor ja dat alles goed is en dat je snel zwanger wordt. Groetjes Nancy
Hey meiden. Allemaal hardstikke bedankt voor de succes wensen. Ik heb er het volste vertrouwen in hoor. Jullie ook allemaal ontzettend veel succes natuurlijk. Dat er van al dat gedokter maar snel een kleintje mag komen Liefs, Gerrina