koorts ritme?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Athina, 9 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hallo allemaal,

weet er iemand hoe het precies zit met koorts?
    Ik bedoel: Ik weet dat smorgens meestal de koorts het laagst is en tegen een uur of 4 of 5 in de middag, het hoogst.

Maar hoe zit dat met snachts? Fae heeft telkens om een uur of 3 snachts weer 39 graden koorts. Dat vind ik dan zo gek eigenlijk. Is dit dan een 'piek' en gaat hij dan juist al dalen normaal gesproken voor de ochtend? Of stijgt hij door tot nog vroeger?
    We geven nu al 7 dagen zetpillen (ook omdat ze erg beroerd is) , gelukkig gisteren maar 2 of 3 , in plaats van echt om de 5 tot 6 uur, maar toch... Het is zo moeilijk te beslissen soms, wanneer wel en wanneer niet.

En misschien schiet ik er niets mee op het te weten, maar ik vind het toch wel opvallend, die hoge koorts snachts.

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Volgens mij is dit niet ongebruikelijk hoor. Heb geen ervaring met koorts bij mijn zoontje maar wel bij mij. Als ik koorts heb dan is het midden in de nacht op z'n hoogst.

Veel beterschap voor je meisje.

3. Dushi

Dushi Niet meer actief

En als ze een half uurtje uit bed is, daalt het dan?

Soms liggen kindjes met koorts met teveel kleding aan in bed.
    Weet dat het moeilijk is om te bepalen wat te veel is. Even uitproberen.
    Liever iets frisser 's nachts dan te warm.

Sterkte

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    bedankt nog voor jullie reacties. Om 04.00 uur weer 38.8 . Wel at ze nu 100cc daarbij, dus dat was voor ons uitzonderlijk.
    Maar dus geen zetpil gegeven, alleen onder haar lakentje en dunne slaapzak gelegd en om 7.00 uur was het gezakt naar 37.8 :) .
    Toch wel fijn dat dat gebeurt is zonder medicatie!

Deel Deze Pagina