Wij hebben het ook vast laten leggen bij de notaris omdat wij er zeker van wilde zijn dat onze kleine niet bij een bepaald familielid terecht komt. De voogd beslist uiteindelijk verder. Mochten onze ouders nog leven dan kan de kleine altijd daar terecht maar de voogd beslist hierover.
Nou helaas dames, het is er niet van gekomen afgelopen weekend. Ik zat telkens op een geschikt moment te wachten, maar die kwam maar niet....of durfde ik het stiekem toch niet....? Ik was nu ook alleen met Senna bij mijn ouders, denk dat ik het toch maar ga vragen als mijn man er ook bij is. Mijn moeder komt vanavond trouwens wel hier logeren. Zijn we met z'n tweetjes, want manlief is op wintersport. Wie weet komt het vanavond ter sprake. Gr. Dolfijn
Nee hoor! Hier in Belgie heb je wettelijke voogden. Als wij beiden overlijden dan zorgt de staat dat ons kindje goed terrecht komt. Hier worden geen kindjes naar een weeshuis gedaan. Wat is dat nu? De voogden moet je niet vastleggen bij de notaris. Wil je natuurlijk dat je kindje bij iemand absoluut niet terecht komt dan moet je dat wel vastleggen. Er wordt gekeken in de familie wie het best voor het kind kan zorgen qua financiën, leeftijd enz. Ze kijken ook eerst of het kind niet in zijn eigen huis kan blijven opgevoed worden en dat de voogd inwoont. Dus alles in het belang van het kind. Ze spreken wel eerst de meter en de peter aan. Dat is dan weer een voordeel als je die hebt. Groetjes Edelweisje
wij hebben al tijdens de zwangerschap bij een notaris vast laten leggen wat er met kyra moet gebeuren mochten wij beide komen te overlijden. Ze gaat dan naar mijn ouders en mochten die het niet kunnen naar de zus van m'n man. Kostte waren iets van 350 euro
Nou, bij ons is dat nog een heikel punt. Ik wil er al tijden met mijn man over hebben, maar durf het eigenlijk niet. Dat komt ten eerste omdat wij beiden graag willen dat onze eigen ouders of broers zussen Elena gaan opvangen. En ten tweede omdat onze ouders sinds onze bruiloft al ruzie met elkaar hebben... Ik weet zeker dat er ruzie komt als ik mijn eigen ouders of zusjes ga aandragen. En hij gaat eigenlijk om dezelfde reden dit onderwerp uit de weg.. Ik blijf er maar op hopen dat wij niet allebei tegelijk komen te overlijden...
ik zou het ook niet weten eigenlijk ik heb wel 2 broers en 2 zussen maar ze hebben zelf nog geen kinderen en allemaal vrijgezel. Ik zou het echt niet weten. Mijn zwager en vriendin hebben beide een eigen zaak dus te druk. En opa's en oma's zijn gewoon te oud vind ik zelf. Pff moeilijk zeg.
Ik ben niet getrouwd met mijn vriend. Als wij niets vastleggen, ook als mijn vriend het kindje erkend heeft bij de gemeente dan gaat Eefje naar mijn oudes toe. Dat willen wij natuurlijk niet en moeten het nu bij de rechtbank vastleggen dat Eefje gewoon bij haar vader blijft. Ben namelijk bang dat door emotionele redenen mijn vader Eefje wel neemt, omdat hij dan een stukje van mij heb als ik er niet meer zou zijn. En hij kan niet goed met mijn vriend door de bocht. Als wij alletwee zouden overlijden.... ik denk dat wij Eefje naar de beste vriend van ons gaat. Moeten het nog vragen. Als tweede optie zal waarschijnlijk de ouders van mijn vriend worden. Die zijn al een stuk ouder en weten niet of hun het willen omdat ze met hun andere kleinkinderen al ee poos in de poepluiers hebben gezeten. Maar als het toch zover zou komen denk ik dat ze het toch wel willen.
Wij vinden het ook nog steeds moelijk om een geschikte voogd te nemen. Mijn ouders hebben allenei een fultime baan en auto en vrijstaand huis genoeg ruimte, en liefde en alles. Mijn schoonouders wonen op dit moment in een appartement willen graag huis(meer ruimte) en schoonvader is afgekeurt mag niet meer werken. En hebben een hond die niet van kinderen houd. En de band is trouwens eerlijk gezegd erg oppervlakkig. Verder heb ik een lieve vriendin wwont samen met haar man en kindje,maar werken ook allebei,eigen zaak van vriendins ouders,en ouders passen op kindje in huisje vast aan het winkeltje> Ik weet t niet hoor ik vidn het erg moeilijk maar zulke belangrijke zaken moet je ook echt even stil bij staan om goede regelingen et treffen en keuze maken voor de kleine. Ik hoop dat je er uit komt, zodat je een goede keuze kunt maken.
Bij mij is het heel simpel. Tijn gaat in dat geval naar mijn tweelingzus. Hier zal vanuit mijn en zijn familie ook geen discussie over komen. Mijn zus en ik zijn twee zielen 1 gedachte. Op het gebied van opvoeden zijn en denken we hetzelfde. Mijn zus heeft geen kinderen, maar ik zal het ook voor haar doen. Wij hebben beide hier met onze mannnen over gepraat en zij staan er volledig achter. Zelf willen we 2 kinderen, maar de mogelijkheid bestaat dat het er dus meer worden.
Wij hebben aan mijn broertje gevraagd of hij de voogdij over ons zoontje wil hebben als wij er niet meer zouden zijn. Juist omdat ik zeker weet dat hij hem niet in huis zal nemen en alle opties open zal houden. Ik vind het namelijk heel lastig om nu te beslissen waar hij naar toe zal moeten. Want de situatie kan in de komende jaren zoveel veranderen. En ik ben bang dat mijn schoonouders hem in een emotionele bui dan in huis nemen terwijl ze veel te oud zijn om een klein kind op te voeden.