Ik werd zwanger terwijl ik thuis zat vanwege pfeiffer. Ik was ongeveer 7 weken zwanger toen ik weer aan het werk ging. 12 uur per week. De bedoeling was dat ik dit ging opbouwen naar 32 uur, maar............. Ik kreeg bekkenklachten en was extreem moe. Toch ben ik tot ongeveer 17 weken doorgegaan. Toen was ik opgebrand, uitgeblust en neigde naar een depressie. In overleg met de ARBO arts heb ik me weer 100% ziek gemeld, zoals het er nu voorstaat zal ik tot na mijn verlof niet meer werken. Na mijn verlof wil ik echter stopppen met deze baan omdat ik niet minder dan 32 kan werken (ingewikkeld verhaal). Ik heb nog veel vakantiedagen staan en hoop na mijn verlof deze op te kunnen nemen zodat ik wat meer tijd bij mijn kindje kan doorbrengen en ander werk kan zoeken. Ik wil ongeveer 20/24 uur werken straks.
Hoi, Ik werkte (buitenshuis) 4 hele dagen (28 uur), maar moest met 13 weken door wat klachten naar 4 halve dagen. Sinds deze week mag ik (na overleg met de vk) voorlopig even helemaal niet werken. Ben 17 weken nu en heb sinds anderhalve week te veel harde buiken. Ik hoop dat wanneer het iets beter gaat ik toch weer voor een paar uur aan het werk mag want ik vind het erg leuk. Naast het werk buitenshuis doe ik ook nog de administratie voor het bedrijf van mijn man (opgeteld ongeveer 1 dag per week). Gelukkig kan ik dat nog wel blijven doen, omdat ik mijn laptop gewoon bij mij op de bank/in bed kan nemen. Wat ik straks ga doen als ik bevallen ben weten we nog niet. Misschien stop ik en ga ik meer doen in het bedrijf van mijn man (dit is aan huis en dat komt wel goed uit i.v.m. oppas enzo), maar aan de andere kant zou ik ook graag nog 2 of 3 dagen buitenshuis blijven werken. Gelukkig heb ik nog even det tijd om hierover een beslissing te nemen, ik ben 4 april volgend jaar uitgerekend. gr. Naja
Ik werkte 28 uren per week (4 volle dagen per week) en ben op 18 weken ziek gevallen, daarna had ik 2 weken verlof en mocht ik uiteindelijk van de gyn niet meer terug gaan werken. Sta hele tijd op de benen van 9u tot 19u ongeveer en kreeg constant harde buiken en druk (precies of de kleine er al uit wilde) dus mocht niet meer gaan werken anders zou de kans veel te hoog zijn dat ik vroegtijdig zou bevallen en moet het nu rustig aan doen. Grtz x
Vanaf 12 t/m 29 weken begon ik 's morgens een uur tot 2 uur later omdat ik zo misselijk was en autorijden bijna niet ging. En op een gegeven moment werd ik zo ziek door mijn astma dat ik de laatste 2 weken halve dagen heb gewerkt. De arts had toen eigenlijk afgeraden nog te werken maar ik wilde perse, want ik had me al zoveel ziek gemeld. Daar baalde ik trouwens echt van, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het zwaar vond om te werken tijdens mijn zwangerschap. Gelukkig heb ik heel leuk werk en een superwerkgever die absoluut nooit moeilijk deed, echt fijn.