Hai Ik heb een vraagje... Ik zou zoooo graag van de daken willen schreeuwen dat ik zwanger ben...maar het lijkt me ook leuk om te wachten tot de 12e week waar ik een 1e echo krijg en dan misschien een buikje heb. Als ik die echo heb gehad dan is alles ook veel zekerder dus misschien ook verstandiger om het dan te vertellen? Hellup Zou graag jullie advies willen in mijn situatie...en wanneer hebben jullie het verteld? Bedankt
Wij hebben ervoor gekozen om t pas na de echo te vertellen en dat is in ons geval met 11 weken volgende week dus. Omdat er dan meer zekerheid is en dan kunnen we t zeggen d.m.v de echo-film. Soms is t wel moeilijk hoor om niks te zeggen, maar t feit dat je samen een gehimpje hebt is ook wel weer leuk! Aan de andere kant kan ik t me ook voorstellen dat je t aan bepaalde mensen wel al verteld zodat je bijv. als t mis zou gaan steun krijgt en t niet eerst uit hoeft te gaan leggen, maar dat is heel persoonlijk. Succes meid!
Mijn moeder wist het nog voor mijn man(die ik niet wakker kreeg,het was dan ook 6 uur s'morgens en mijn moeder nam wel op toen ik haar belde...) en mijn zus en vader een paar dagen later. En op het werk wisten mijn collega-vriendinnen het ook meteen. De andere heb ik het al op 6 weken verteld. Ik kon het echt niet geheim houden!Iedereen mocht het weten En ik ben doodmisselijk geworden op mijn 6 weken, toen moest ik wel zeggen waarom Gewoon doen waar jij je het beste bij voelt! Als je liever wacht en je dan zekerder voelt kan je dat ook doen
wij hebben het er ook voor verteld. Zoiets kan je toch niet geheim houden zelfs niet als het mis zou gaan. Dan heb je juist heel veel aan de mensen die het weten. die kunnen je steunen. Wij hadden smiddags een test gedaan en een half uur later zaten we bij mijn schoonouders en dezelfde avond nog bij mijn ouders..
Wij hebben er ook voro gekozen om het na de echo te vertellen. 14 november is dat. alleen mijn moeder weet het, voor de rest nietmand
Onze bedoeling was om het alleen tegen familie en hele goede vrienden te vertellen. De rest moest wachten tot na de 12 weken. Helaas gaat het in real-life iets anders. Op dit moment weten een aantal collega's het al...maar de familie nog niet. hoe anders kan het lopen.
Aan onze ouders en broers hebben we het dadelijk verteld toen we het wisten en waren eigenlijk wel van plan om te wachten om het aan de rest te vertellen tot na de eerste echo maar omdat ik zo ziek was heb ik het gewoon al op 7 weken moeten doen! Grtz x
Wij hebben ook besloten om het pas na 12 e week te vertellen, dan is het kans wat kleiner dat er iets mis zou kunnen gaan. Gezien het feit dat ik eerder zwanger was, en daarna een miskraam kreeg. Dus moesten we iedereen weer gaan vertellen dat het mis is gegaan. En dat vind ik persoonlijjk juist heel erg moeilijk.
De familie wist het eigenlijk meteen en dat was rond de 4, 5 weken. Onze vrienden weten het eigenlijk vanaf week 6. We hebben wel eraan gedacht om het later te vertellen, maar we hadden allebei zoiets van, waarom eigenlijk wachten. Mocht het fout gaan dan hebben we in ieder geval steun van alle kanten. Liefs, Duveldraakje
Wij hebben het afgelopen weekend aan wederzijdse ouders en broers/zussen verteld. Dit omdat we het erg fijn vinden om er over te praten en we toch het idee hadden het niet alnger voor ons te kunnen houden. Vrienden en collegas moeten wachten tot na 21 nov. de echo
ik heb het de eerste keer toen ik zwanger was op mijn werk verteld toen ik 9 weken zwanger was. mijn fam wist het al eerder. toen met 11 weken een echo kreeg bleek dat het al met 7 weken gestopt was heb ik zoveel steun gekregen van de mensen die het wisten. liefs chantal.
Wij hebben het met 8 weken aan onze ouders verteld en aan onze broers en zus, het is toch wel fijn om er met iemand over te praten. Verder weet mijn beste vriendin het nu en een vriendin die in het buitenland woont, dus ik hoef niet bang te zijn dat zij het verder vertelt. En de rest moet wachten tot na de echo! Groetjes, Anakin.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik het toch wel aan wat mensen verteld. De eerste weken kon ik het voor me houden, maar na 12 weken wisten toch meer mensen het dan ik eigenlijk wilde. Maar ja, ik dacht "ach hoe groot is de kans dat het fout zit" En ja hoor... het zat fout. En ik vond het heel vervelend om zoiets intiems met anderen te moeten delen, en ik had geen zin in medelijden en lieve woordjes enzo. Voor mij was het eigenlijk veel te persoonlijk.
Wij hebben het ook verteld toen we wisten dat we weer zwanger waren,wij hadden zoiets van waarom wachten als het mis had gegaan dan heb je juist heel veel steun nodig van je familie. Dus was eigenlijk de bedoeling om het alleen aan de opa,s oma,s broers en zusters waar wij alleen niet bij nagedacht hadden was onze dochter van 4 jaar toen, joana had dus opgevangen dat haar moeder een baby in haar buik had nou je kan het denk ik al raden binnen de kortste keren wist dus iedereen het school,buren en iedereen die het maar horen wou van haar(hahahaha)dus mocht je andere kinderen hebben denk er bij na. danielle
toen ik wist wou ik het ook wel van de daken schreeuwen maar ik heb me toch in kunnen houden. alleen mijn schoonzus wist het. toen kreeg ik bloedingen en krampen, waardoor het een erg onzekere tijd werd. en iedere keer als ik het zeggenwou kwam er weer een bloeding en stond mijn hoofd er ook niet naar. toen ik de echo had gehad, wou ik het vertellen. maar weer een bloeding. uiteindelijk was ik 12 weken en toen heb ik het verteld. maar omdat ik het zo lang geheim had gehouden, was het wel een beetje mijn geheimpje geworden enhad ik het nog wel langer geheim kunnen houden
Bij onze eerste zwangerschap hadden we besloten om het na 12 weken te vertellen. Helaas liep alles anders en konden/moesten we onze ouders met 11 weken vertellen dat ik een miskraam zou krijgen (uit de echo bleek het al met 5 weken gestopt te zijn met groeien) Omdat we ze wel hebben ingelicht over de miskraam heb ik toen veel steun aan ze gehad. Toen we vorig jaar weer zwanger waren hebben we met 7 weken al een echo gekregen, toen bleek dat er een kindje was met hartslag hebben we een week gewacht en het tijdens de kerst aan de opa's en oma's verteld (ook onze zussen en onze vrienden) De rest van de familie en op het werk hebben we het pas na de 12 weken verteld. Groetjes Anita
De directe familie hebben we het gelijk verteld en de rest na ongeveer 10 weken. We hadden toen een goede echo gehad en de kans dat het dan nog fout gaat is erg klein.
WIj hebben het erna verteld... ik vind dat je je eigen gevoel moet volgen. Voor mij was het heel belangrijk dat niet iedereen het wist omdat als het mis zou gaan ik geen zin had om dat met de hele wereld te moeten delen. Nieuws over zwangerschappen gaan zó snel! Dan heb ik het er liever met alleen familie en hele goede vrienden over. Wat ik ook lekker vond was dat ik zo even tijd had om alles voor mezelf een plekje te geven. Ik was superblij hoor, dat bedoel ik niet, maar toch je leven gaat veranderen en ik had even tijd nodig om voor mezelf op een rijtje te krijgen hoe gezegend we zijn dat we een wondertje krijgen! Dus voor mij was het zo ideaal.