Remedie tegen AVONDmisselijkheid ?!?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Olly, 20 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olly

    Olly Actief lid

    27 jan 2008
    322
    0
    0
    oh ik ben toch elke avond misselijk.. :cry: ik wordt er gek van. Ik hoef nog niet niet over te geven, maar dat beroerde gevoel!

    Heeft iemand tips?
     
  2. leonieb

    leonieb Lid

    15 aug 2007
    79
    0
    0
    Misschien heel raar, maar bij mij hielp het om ´s avonds een bakje vla te eten...vanillevla dan
     
  3. Olly

    Olly Actief lid

    27 jan 2008
    322
    0
    0
    dank je! ga ik morgen proberen!
     
  4. Janneke21

    Janneke21 Fanatiek lid

    25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik zit nu ook aan een bakje vla ;) Kreeg diezelfde tip van iemand.. Het smaakt me wel, maar ik heb wel het gevoel dat het er evengoed zo weer uit gaat komen. Nee, ik heb na een paar happen ook wel echt genoeg, mij toch ff te zoet.

    Maarr.. bij meer mensen werkt het blijkbaar, dus hopelijk bij jou ook! ;)

    Zelf ben ik ook druk aan het experimenteren wat helpt.. Ben dan wel de hele dag misselijk, moet toch wat binnenkrijgen dus ik probeer echt de raarste dingen.

    Het enige wat ik tot nu toe binnen houd en wat bij mij iets helpt is momenteel boterham+kaas en lauwe melk.

    Augurken deden het een paar dagen ook goed, maar nu kan ik ook al geen augurk meer zien of ruiken.

    Als ik nog wat beters heb gevonden laat ik het je weten ;)
     
  5. lob

    lob Fanatiek lid

    27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    hoi olly,

    erg vervelend! ik heb dat ook weken lang gehad iedere avond gehad. helaas heb ik geen goeie tip voor je .... ik ging altijd maar vroeg naar bed.
    succes ermee!
     
  6. Olly

    Olly Actief lid

    27 jan 2008
    322
    0
    0
    ja dat moet ik eigenlijk ook doen denk ik. Als ik slaap heb ik geen last :)
    Het is net alsof ik de hele avond m'n eten aan het opboeren ben zegmaar. Ik heb niet het idee dat het echt maagzuur is.
    Maandag weer naar de gyn dus zal het haar ook eens vragen. Als er iets is wat mij helpt laat ik het jullie weten!

    Lob, wanneer ging het over bij jou?
     
  7. suikerboon

    suikerboon Bekend lid

    30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    ik eet watermeloen als ik misselijk word. al is het smorgens vroeg of savonds laat, watermeloen!
     
  8. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hihi dat heb ik ook gegeten toen ik zwanger was van mijn zoontje...echt superrrrr veel...

    maarre misschien cola waar de prik af is, dat zeggen ze dat t tegen gewone misselijkheid help....misschien ook bij zwangerschapsmisselijkheid?
     
  9. leonieb

    leonieb Lid

    15 aug 2007
    79
    0
    0
    bij iedereen werkt weer wat anders, ik had een ontzettende behoefte aan vla, weet niet waarom normaal gesproken lust ik vanillevla helemaal niet.

    Ik at ook de hele dag kleine beetjes, hielp ook goed tegen misselijkheid. Ik kon nl niet veel eten, van honger wordt je ook misselijk...
     
  10. MissMama09

    MissMama09 Fanatiek lid

    3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Ik ga ook maar eens vla en watermeloen proberen, laatste paar dagen gewoon heel de dag een misselijk gevoel! EErst was het zo dat het in de avond afnam, helaas is dat nu niet meer het geval en wordt het erger! Maar ik denk maar zo, het is voor een goed doel!
     
  11. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    De granules van VSM Puur Mamma helpen heel goed, ik ben tot 21 weken misselijk geweest en dankzij de granules gaf ik niet meer 6 dagen in de week over. deze slik je ook 's avonds en nu slik ik ze alleen maar als ik misselijk ben.
     
  12. lovelyengeltje

    lovelyengeltje Fanatiek lid

    8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    die granules van vsm zijn dat pilletjes of capsules of druppels.

    want kan niet zo goed tegen capsules of pilletjes te slikken.
    en ik ben ook de hele dag beroerd en misselijk.

    gek word ik ervan maar ja.
     
  13. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    vsm zijn kleine bolletjes die je onder je tong moeten laten smelten.
    Goed te doen dus.
     
  14. 2009mama

    2009mama Niet meer actief

    ik at in de ochtend ook vla ik vind het helemaal niet lekker, maar het hielp wel, savonds als ik misselijk was nam ik een kopje thee ook dat hielp bij mij, of een kopje kippensoep, kippensoep kalmeert de maag,en het vult ook nog een beetje ;)
     
  15. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.904
    393
    83
    Vrouw
    ik heb drie weken lang dag en nacht de bandjes tegen reisziekte van de etos omgehad. Werkt prima!
     
  16. Olly

    Olly Actief lid

    27 jan 2008
    322
    0
    0
    Bedankt voor de tips! Ik heb net yoghurt op maar heb nog niet echt het idee dat het helpt, maar ga het wel een paar keer proberen. Vanmiddag ook om 16.00 boterham gehad en op tijd gegeten, niet te veel, maar toch weer misselijk :(
    ik weet dat het voor een goed doel is, maar ik vind misselijk zijn echt vreselijk! Liever niet.
     
  17. 2009mama

    2009mama Niet meer actief

    buurmeisje van mij gebruikte puur mama zijn kleine balletjes die je onder de tond moet leggen, is eigenlijk voor ochtend misselijkheid,je moet dan 3 x per dag 3 balletjes onder de tong leggen,
    bij haar was ook voornamelijk savonds.... je zou het kunnen proberen, het kost 13 euro zitten 200 balletjes is, goed voor ongevoor 3 weken dus,
    misschien helpt het bij jou ook wel voor savonds, het is homeopatishe veel mensen geloven er niet in,... maaja misschien toch het proberen waard ? volgens mij kun je het alleen bij de DA drogist hale of apotheek,
     
  18. toetie83

    toetie83 Fanatiek lid

    20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    ik heb het nu sinds 2 dagen geleden misselijkheid,vanaf smorgens tot eind van de middag 5 uur 6 uur.

    soms ook savonds,de hele dag,had ik bij mijn 1e niet,(elke zwangerschap anders) Bij terence was ik elke morgen ziek echt kokhalzend op wc,kwam niks uit,daarna was ik zo fit dat ik lekker naar school fietste, maar wel elke morgen weer dat was wel vervelend. :cry:

    nu poeh poeh moet strax ook nog rijden 2 uren lang dus van te voren goed eten,zodat ik niet van de honger misselijk wordt,maar door zwangerschap. :)

    ik krijg meestal weer honger na een uur gegeten te hebben. :( :rolleyes:
     
  19. Olly

    Olly Actief lid

    27 jan 2008
    322
    0
    0
    ik moet zeggen dat ik deze week ook meer trek krijg in eten. Net is de misselijkheid weer begonnen :) Vanavond patatjes eten, dus zal vanavond wel weer flink misselijk zijn, maar jah..
     
  20. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    olly, vet eten kan misselijkheid bevorderen.
    Maar bijna je 12 weken grens, daarna zou het beter moeten gaan. (hopelijk)
     

Deel Deze Pagina