Hoe hebben jullie het jullie fam/vrienden gezegd?

Discussion in 'Zwangerschap' started by mamatien, Nov 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamatien

mamatien Niet meer actief

Dit is vast al tig keer een topic geweest, maar ik kan het niet zo snel vinden...

Ik ben benieuwd hoe iedereen het tegen hun dierbare verteld heeft?

Ik heb vandaag boek 'mam, je wordt oma' gekocht van Carry Slee (zag ik gister bij Life 4you)

Maar hoe ik het mn vader, broertje,zusje en beste vriendin ga zeggen weet ik nog niet.. Wil het eigenlijk heel origineel doen.

Iemand ideeen?
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

2. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    1,094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn moeder wist het al heel snel vanwege oppas-acties tijdens ziekenhuisbezoek. Voor mijn schoonmoeder hebben we vorige week twee chocolaatjes met roze en blauwe muisjes in een zakje aan de bos bloemen vast gemaakt (kun je hier bij de bakker krijgen, heten geloof ik geboorte-oblies). Duurde alleen wel even voordat ze de hint snapte.

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Mijn moeder opgebeld, die was op dat moment op vakantie in het buitenland en ik kon het echt niet langer voor me houden!

Mijn vader verteld met een stuk taart erbij. Mijn schoonouders met ijsjes, omdat de winkels dichtwaren. We wilden het tot 12 weken uitstellen, maar de avond na de test zijn we toch maar die kant opgereden om het te vertellen :p Dus even ijsjes gekocht bij de pomp!

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

Mijn zusje ( die intern in een ziekenhuis stage loopt was niet thuis toen we het bij mijn ouders gingen zeggen) die hadden we een kadootje meegeven wat ze niet open mocht maken totdat wij haar zouden bellen. Daar hadden we een fles zwitsal voor gekocht met een lief briefje erbij waar opstond,
    Lieve tante Simone kom je mij over 6 maanden lekker in bad doen?
    Ze riep gelijk zie je wel ik dacht het al :D
    Voor onze ouders en onze getrouwde broers en zussen hadden we een cake met chocolade erop en blauwe en roze muisjes erg leuke reacties erop.
    Voor mijn opa,oma,oom,tante,neefje en nichtje hadden we een doos bonbons met allemaal blauwe en roze muisjes mijn oma mocht het open maken en die riep ECHT!! haha toen wist iedereen het gelijk.
    Morgen gaan we het onze opa en oma's hier in de buurt zeggen moet nog even verzinnen hoe en morgen avond gaan we naar hele goede vrienden en die geef ik een heel leuk stofje met de vraag of ze een boxkleed voor ons kindje wil maken (zij heeft een webwinkel met allemaal zelfgemaakte babyspullen)
    Mijn collega's heb ik het verteld met ijscup chocolade die even beetje gesmolten in de magnetron en daar blauwe en roze muisjes opgedrukt.
    Volgens mij ben ik nu een heel eind haha

5. Storm

Storm Niet meer actief

Ik heb mijn moeder een mailtje gestuurd met een foto van de test.
    Twee minuten later had ik haar al aan de telefoon.
    Mijn schoonouders hebben we een envelop gegeven met de test erin (die ik uiteraard wel terug wilde hebben). Mijn schoonmoeder had hem gelijk door, mijn schoonvader wist niet wat het was :D.
    En de rest hebben we gewoon gebeld en verteld dat ik zwanger was. Mijn familie woont verder allemaal over ver dus dat was de kortste klap.

6. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Middels een slab met de tekst: allerliefste oma en een speen met opa is the best.

7. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    ik heb bij de koffie beschuit met roze en blauwe muisjes geserveerd.. ipv een koekie...

het kwartje viel meteen!

8. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

Jul 30, 2008
    1,593
    1
    0
    Noord Brabant
    Wij hadden een bosje bloemen met een speen erin. Me schoonmoeder begreep het eerst niet dacht dat die voor een van der andere kleinkinderen was. Tot het kwartje viel. En daarna weg enthousiast. Mijn ouders begrepen het gelijk. En waren ook
    Weg enthousiast.

9. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Wij hebben onze ouders gezamelijk laten komen onder het mom van "een bakje koffie doen" (we waren immers net terug van vakantie).

Mijn zwager was ook mee, want mijn schoonouders en zwager gingen die dag daarna op vakantie. Mijn zwager is niet in bezit van een rijbewijs en woont niet in de buurt van mijn schoonouders. Dus hij sliep bij mijn schoonouders. Tja, om nou te gaan zeggen dat hij niet mee mocht vonden we toch wel vervelend.

Op de dag van dat wij het zouden vertellen aan onze ouders hebben wij een kinderboekje (om woordjes te leren geloof ik) en zelf een tekst erin geschreven. Iets in de trant van: Hallo opa en oma. Alsjeblieft, om alvast te oefenen om mij voor te lezen een boekje. Als ik in januari 2011 geboren word zal ik er nog niks van snappen. Liefs, Uk E. (achternaam vader)

Zijn opa en oma leven beide niet meer. Mijn opa en oma echter wel. Wij waren daar op bezoek, toen het onderwerp kinderen ter sprake kwam. Ging over mijn neefjes en nichtje. Dus ik zeg: Ik ben blij dat jullie niet dement zijn. Vraagt oma hoezo dat? Nou, nu gaan jullie in januari 2011 bij leven en welzijn overgrootopa en oma worden!!!

Mijn zusje en haar vriend heb ik de echo laten zien. Mijn zusje had het al wel door, al eerder, al voordat ik het heb vertelt. Ze voelde dat aan ofzo?

Mijn vrienden heb ik gewoon via een berichtje (mail/sms/hyves) vertelt over mijn zwangerschap.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    We hebben het mijn ouders aan de telefoon verteld; ze zouden voor hun laatste jaar in het buitenland zijn en in april terug naar Nederland komen. Ineens vertelden ze, toen ik net 2 dagen wist dat ik zwanger was, dat ze wilden blijven! Mn vader zei "Dan komen jullie toch lekker in November naar ons toe op vakantie?" Ik zei toen momentje ik bel je zo terug. Mn man zei vertel het maar... Dus terug gebeld en gezegd; in November komt eigenlijk niet zo goed uit want dan verwacht ik wat anders! Mn moeder even stil en toen heel hard gillen: Pap, er komt een baby! Haha, helemaal hysterisch van blijdschap!!

Mn schoonouders hebben we het toen dezelfde week verteld. Mn schoonvader lag op een ziekenhuisbed in de woonkamer omdat hij herstellende was van een hart infarct en hart operatie. We stonden met mn schoonmoeder te praten in de keuken en zeiden toen dat we een klein nieuwtje hadden, maar dat nieuwtje werd vanzelf groot. Mn schoonmoeder stond meteen te springen! Mn schoonvader zei niets, maar toen liep mn schoonmoeder naar hem toe en zei "Je kan nou wel voor de zoveelste keer opa worden, dan hoef je nog niet zo stom te grijnzen!" ( Hij heeft 16 kleinkinderen maar dit is zijn 2e zoon die papa word, dus berentrots natuurlijk! )

11. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

Aug 8, 2010
    1,299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Ik heb het mijn schoonouders verteld op de verjaardag van mijn schoonmoeder. Vond ze een geweldige verjaardagscadeau. Mijn ouders en zusje heb ik het iets later verteld, maar mijn zusje wist het ook al! Voelde ze ook aan :p. De rest heb ik het met mijn verjaardag verteld omdat ie niet door kon gaan vanwege misselijkheid. Dit was allemaal al in een vroeg stadium en had ook nog geen echo gehad! Op mijn werk ook vrij vroeg verteld zodat ze er ook rekening mee konden houden. (tillen ed.)

12. Pinkeltje82

Oct 8, 2010
    91
    0
    0
    Human Resources
    Leiden
    Mijn ouders en zus:
    Ik zei na het eten bij de thee dat ik trek had in iets lekkers, en mijn moeder zegt dan (altijd) "dan pak je toch iets uit de kast?". Mijn man pakte dan een rol beschuit uit zijn tas en zei "ik heb ook wel iets bij me, heb je hier trek in?", en ik zei toen dat dat ik meer trek had in iets zoets waarna ik een pak roze en blauwe muisjes uit mijn tas pakte. Mijn moeder en zus hadden het direct door (“Echt waar?!”) en mijn vader zat vol verbazing toe te kijken tot het kwartje viel, geweldig! Ze waren echt helemaal door het dolle heen!
    Moeder, broers, zussen van mijn man:
    Onder het mom van ons trouwalbum iedereen tegelijk langs laten komen (hebben heeeeel erg lang op de foto's moeten wachten, dus zijn kant van de familie heeft die nog niet gezien). Ik heb nu op de laatste pagina met een groot wit lint een poitieve test in het album gehangen. Ben benieuwd of ze het gelijk herkennen.
    http://www.zwangerschapspagina.nl/me...cture27771.jpg

Vader & rest broers en zussen van mijn man:
    Wonen in Amerika en bellen we 29 november, op zijn verjaardag, met het nieuws.

13. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Wij hebben het mijn ouders verteld met een kaartje en babyslofjes.
    Mijn schoonvader hebben we een rol beschuit gegeven en een pak muisjes.
    Mijn schoonzusje wilde graag een gelukdoos (een soort schatkistje) daarin had ik babysokjes gedaan, ze stond gelijk te stuiteren haha

Share This Page