Eten invriezen

Discussie in 'De lounge' gestart door Kapedi, 25 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Hi,

Ik ben benieuwd wat jullie invriezen qua eten en hoe( blancheren, koken e.d.). Ik wist namelijk nooit dat je plakjes banaan kon invriezen en daarna in de blender met yoghurt er een heerlijk toetje van kan maken ( tip collega) Kan je bijvoorbeeld uien invriezen als je ze hebt gesneden, en champignons, paprika kan je ook appel invriezen?

Ik ben heel benieuwd.

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Volgens mij kun je heel veel invriezen. Al vries ik vooral hapjes in en restje, dus bereid eten. Verse producten gebruik ik bij voorkeur binnen een week na aanschaf..
    Bij sommige groenten vriest de celstructuur stuk waar door je snot krijgt als je het ontdooit.

Als je even googled vind je er div site over zoals deze: klik

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik vries in:

Paprika ( rauw)
    Champignons in plakjes ( rauw)
    Broccoli ( blanceren...1 minuut en daarna in ijskoud water snel af laten koelen)
    Soep
    Gekookte kip
    Wortelen ( rauw)
    Rode biet ( of witte of gele) eerst koken, daarna snel afkoelen
    Knolraap 3 minuten blanceren

Appel heb ik nog niet geprobeerd

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik vries vooral sauzen in.
    Spaghetti, Chili con carne etc.
    Maximaal een 3/4 weken. Dit warm ik dan gewoon in de pan weer op, rijst of pasta er bij en klaar.
    Ik doe dat vooral als mijn man en kinderen friet eten.
    Soep vries ik ook in. Gewoon af laten koelen en invriezen.
    En vis ook. Heb nu 5 porties hollandse garnalen in zakjes van circa 100 gram ingevroren. Mijn vader pelt ze.

5. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Wij gebruiken altijd wokgroenten en roerbakgroenten uit zo'n kant en klare zak. Die kun je ook prima invriezen al moet je niet (zoals ik de eerste keer:)) de groenten laten ontdooien en dan in de pan gooien, dan krijg je echt hele vieze drab.... Gewoon bevroren in de pan en de groenten smaken heerlijk!

6. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Thanks voor alle tips, ik wil een vrieskist hehehe....

7. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Ik vries van alles in....

Uitjes, paprika, champignons, courgette, wortels, prei
    Allemaal rauw en gesneden in pakketjes, (als we dan macaroni/bami oid eten hoef ik het alleen maar uit de vriezer te halen....) niet ontdooien, bevroren in de pan)

Vlees,
    Brood,
    Alles wat we over hebben al bereid (macaroni, bami, schotels etc....)

Restjes rijst/pasta (in kleine zakjes, haal ik eruit voor dochter en/of zoon) als wij frietjes of pizza eten. (Zoonlief lust dat niet :)

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij vriezen ook vooral restjes in. Maar ook wel prei uit de tuin (alvast fijngesneden) en brood. Ook koop ik vaak vlees in de aanbieding en vries het dan in.

9. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik vries alleen restjes en brood in.
    Als ik een dag een restje wil eten dan haal ik het in de ochtend alvast uit de vriezer en stop ik het savonds in de magnetron.

10. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik heb een meostuin en ik bries dus veel in. Soms moet het orden geblancheerd, soms rauw. Dt is even kijken op internet.
    Appels kan je zo wie zo invriezen (kan je met alles) maar of het dan nog eetbaar is als je het er uit haalt is een tweede...

Ik vries in:
    groene kool
    spitskool
    bloemkool
    booerenkool
    brocolli
    spruiten
    tuinbonen
    sperciebonen
    doperwten
    peultjes
    mais
    rode biet
    paprika ( wel in stukjes)
    pepers (wel in stukjes)
    rode kool

wortels is me nog nooit goed gelukt, dus toen de wortels groot genoeg waren hebben we heel veel hutspot gegeten, daar de hutspot wel weer goed ingevroren kan worden.
    Kan ook goed met de andere stamppotten, alleen wel goed luchtvrij maken en je moet het wel weer opbakken, ivm het vele vocht wat vrij komt.

Verder brood, vlees, pizza en ijs (hihi)

11. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vries zo goed als alles in... haha... behalve fruit.. dat niet want dat gaat hier op. Kan niet bedenken wat ik niet invries... :D

Deel Deze Pagina