Hoi hoi, Ik twijfel even over iets, ik werk als poetshulp bij mensen thuis. Ik heb dat eigenlijk altijd met blote handen gedaanomdat ik die werkhandschoenen niet fijn vond. Maar is het niet beter om het nu toch te doen ivm zwangerschap? Ter bescherming? Ik heb nette gezinnen, dat wel. 1 gezin heeft ook een kat die zowel binnen als buiten is. Ik ben niet resistent tegen toxoplasmose. Dus beter (latex) handschoenen gaan dragen nu? Of overdreven? Groetjes Soit
Doen! Bij de Action heb je voor 2,99 een doos met 100 plastic handschoentjes. Ik zeg overigens niet dat het gevaarlijk moet zijn, maar ik zou gewoon geen risico nemen als het niet nodig is.
ik heb het niet gedaan. Ook in de huishouding ik kan niet fatsoenlijk werken met handschoenen aan, en gebruikte ze dus alleen voor de kattenbak.. Wel die dikke gele of roze, want die latex dingen raadde de vk nog af met kattenbak, ivm de dunheid van die dingen. tis natuurlijk wel hygienischer met handschoenen, zowel niet als wel zwanger. Dus doen wat je zelf het fijnste vind
Als je er lekker mee kunt werken, dan zou ik het wel doen. Katten graven in de kattenbak en komen vervolgens overal met hun vieze pootjes. Ik moet mijn keuken regelmatig schoonmaken omdat meneer met zijn zandpootjes in de natte gootsteen is geweest en daarna op zoek is gegaan naar restjes. (modder overal) Ik zeg niet dat het risico heel groot is, want dat weet ik niet. Maar je verkleint in ieder geval je kans op besmetting.
Ik zou sowieso huishoudhandschoenen aandoen, als je echt de hele dag in het sop zit met je handen, ivm alle schoonmaakmiddelen... (maar mijn handen vallen dan ook direct uit elkaar als ik er alleen al aan denk om schoonmaakmiddel op m'n handen te krijgen , dus ik poets zo min mogelijk zonder handschoenen.)