Ik heb het een beetje moeilijk vandaag

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kimsch, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hallo,

Zoals de titel al zegt...ik heb het een beetje erg moeilijk vandaag. Ik ben de hele dag al huilerig en het lukt me maar niet om eruit te komen. Ik ben al even weggeweest naar Hornbach om kerstpulletjes te kijken, maar het lukt me maar niet om even me gedachtes ergens anders op te zetten en voel ik me op dit moment heel erg alleen..

Met me moeder gaat het op dit moment heel erg slecht. Ze heeft dikke darmkanker en de doktoren hebben het opgegeven. Het kan binnen een paar weken over zijn, maar ook binnen enkele dagen en ik vrees het laatste. Ik had zo gehoopt dat ze me kindje nog kan zien, maar de kans is steeds kleiner en me angst nu is dat ze komt te overlijden net op het moment dat ik bezig ben met bevallen of dat ik geen afscheid van haar kan nemen en daar heb ik het erg moeilijk mee.

Gelukkig verloopt mijn zwangerschap vlekkeloos en mag ik in me handen knijpen hoe goed het allemaal gaat. Ik ben af en toe wel bang dat door het verdriet me kindje het ook niet echt makkelijk heeft, maar bij controles bij de verloskundige was bloeddruk steeds heel erg goed en het hartje klopt perfect. De groei zit ook op het gemiddelde.

Het doet me erg veel pijn dat ik nu niet zomaar naar haar toe kan gaan en dat ik haar niet kan verzorgen ipv daarvan zit ik hier thuis in me eentje. Ik heb wel een vriendin, maar die zit in Zutphen en haar vader is anderhalf jaar geleden ook aan kanker overleden en die wil ik ook niet belasten. Voor de rest heb ik niet echt mensen waar ik terecht kan op dit moment dus zijn jullie vandaag even me slachtoffer, sorry....ik weet dat jullie niet op dit soort verhalen zitten te wachten...maar ik weet even niemand anders.

Ik hoop dat ik me morgen wat beter voel, want ik moet nog een hoop regelen voor onze ukkepuk.

Groetjes,

Kim

2. Hoi Kim,

Nou ik kan me voorstellen dat je het ff moeilijk hebt.. Tis nogal niet een moeilijke situatie waar je nu inzit..

Logisch dat je je hart ff wilt luchten...

Heel veel sterkte met alles!

Groetjes Ingrid

3. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    oooooooh meis wat klote voor je!echt waar,weet je wat wel zo is met mensen die op sterven liggen dat ze vaak pas overlijden als ze pas die ene persoon nog hebben gezien of wachten op een bijzonder moment en dat ze daarna zoiets hebben van nu is het goed nu mag ik gaan. heel mooi en mensen vechten vaak nog voor dat ene moment. heel veel sterkte in dez moeilijke periode.

liefs nickyz

4. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Jeetje wat naar zeg... En je kan nu ook al niet zoveel.
    Heel veel sterkte!

5. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Jeetje meid... Lees het met tranen in mijn ogen...
    Ik denk dat zoiets nooit uit kan komen, maar op dit moment is het helemaal moeilijk!
    Mijn vader heeft ook darmkanker gehad, maar hij was er GELUKKIG op tijd bij!
    Het had ook veel erger af kunnen lopen...
    Maar echt meid, nu rond de feestdagen is het EXTRA moeilijk allemaal, ik hoop dat je bevalling iig. goed verloopt en dat je moeder de kleine hopelijk nog eventjes kan mee maken, ik ga voor je duimen ! En wens je HEEL veel sterkte toe...:(
    Je komt er wel meid, hou de moed erin, hou je sterk!

-xxx-

6. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Dikke knuffel en lucht lekker je hart hiero

-X-

7. sporty78

sporty78 Actief lid

15 jan 2007
    195
    0
    0
    Ik hoop echt voor je dat je moeder haar kleinkind nog even kan meemaken. Ik zal een kaarsje voor je branden.

8. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    Wat een vreselijk verhaal...Wat kan een mens allemaal hebben.....
    Hopelijk kan je er met je man goed over praten.

Weet een klein beetje hoe je je voelt; ben zelf mijn vader verloren, onlangs mijn moeder een hartinfarct gehad en nog herstellende daarvan, vlak daarna mijn zusje veel te vroeg bevallen, zelf vroegtijdig weeen gehad (gelukkig is de boel weer rustig) en afgelopen weekend is ons dochtertje in zeer zieke toestand opgenomen in het ziekenhuis (gaat gelukkig alweer beter)........

Ik kan je vanuit hier alleen maar heel veel sterkte wensen...en kracht....ik weet dat je dat krijgt op momenten dat je het echt nodig hebt......Meer kan ik niet voor je doen, helaas!
    Sterkte meid!

9. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    wat een verhaal zeg! wat erg voor je!
    Nou meid als je hart wil luchten is dit wel een goeie plek hoor!
    Hoop ook echt voor je dat je moeder je kleine nog eve kan mee maken.
    Ik wens je heel veel sterkte, en hou je sterk!

Groetjes miranda

10. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Het doet me goed om het te lezen. ik voelde me vandaag echt heel erg rot. Zal denk ik ook een beetje door de hormonen geweest zijn.

Gelukkig voel ik me op dit moment even wat rustiger...ik bleef maar huilen.

Het is net of de heren het aanvoelden dat ik het echt even heel moeilijk had, want ik had net me vriend aan de lijn en hij stelde heel lief voor om ergens even wat te eten (moest ik weer huilen)...ik voelde me vandaag ook zo schuldig tegenover hem. Hij is zo druk met klussen om het allemaal op tijd af te krijgen en rijdt mij steeds naar me moeder toe en dan doe ik op zo'n huilbui dag helemaal niks in huis. Terwijl het wel hartstikke nodig is. Morgen ga ik het weer helemaal goed maken om alles netjes te maken, zodat zijn ouders zaterdag als ze op bezoek komen in een schoon huis komen.

Daarna belde me broer om te vragen wat voor maat babybroekje hij nog kon kopen...waardoor ik weer even moest slikken (ontroerd). Verder gaf hij ook aan dat mam na gistermiddag (toen ging het heel slecht) weer redelijk stabiel is en dat hij verwacht dat het nog wel even gaat.

Vanavond zie ik haar weer even en dan kan ik haar weer even aanraken en zeggen dat ik heel veel van haar hou.

Groetjes,

Kim

11. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou, wat heftig voor je zeg! Goed dat je het even hebt opgeschreven. Veel sterkte en als mensen hulp aanbieden, accepteer die dan ook maar gewoon. Een volgende keer ben jij degene die een ander weer helpt.

Weet je verloskundige van de situatie? Dan kan ze er rekening mee houden.

Ik zal voor je bidden, dat je troost zult kunnen vinden bij de Here God...

12. memke

memke Actief lid

15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    hey meid..
    Wat vreselijk voor je... Ik weet verder niks te zeggen dan heel veel sterkte en kracht de komende tijd!
    En ik hoop dat je moeder jullie zoontje nog kan bewonderen...!...
    Sterkte meid

13. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Ach meisje heel veel sterkte. Het is ook nogal wat.
    Dus voel jezelf alsjeblieft niet schuldig als je even niets doet in huis. Je bent hoogzwanger en dan ook nog dat grote verdriet erbij.
    Dan is het huis maar wat minder schoon hoor!
    Ik hoop dat je mam alles nog kan beleven en je kindje kan leren kennen.
    Heel veel sterkte en het is zeker geen geklaag.

14. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

He bah meid, wat een rot tijd voor je!
    Heel veel sterkte toegewenst!

15. Duploke

Duploke Niet meer actief

hey meisje

wat vreselijk allemaal.. moet hier zelf een traantje wegpinken.. ik hoop echt voor je dat je mama je kindje nog kan zien. Vind 't echt zo erg voor je.. Heel veel sterkte en je mag hier altijd je hartje komen uitstorten hoor.. daarvoor zijn wij hier..

dikke knuf

16. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Nogmaals bedankt voor jullie lieve berichtjes.

Met mij gaat het wat beter. Ik kan me er weer iets over heen zetten en gisteren heb ik behoorlijk wat schoongemaakt en opgeruimd om zo even me gedachtes ergens anders te hebben.

Vandaag zijn me vriend zijn ouders op bezoek geweest dus had ik ook weer even wat afleiding.

Helaas wel net een telefoontje gehad van me vader met de melding dat het toch erg hard achteruit gaat. Vannacht zal er een waakzuster aanwezig zijn om het in de gaten te houden, want me moeder is heel erg verzwakt en eet en drinkt eigenlijk bijna niks meer.

De baby voel ik heel erg goed en heeft niet echt de behoefte om te komen. Normaal ben ik juist degene die het altijd positief probeert in te zien, maar ik denk niet dat me moeder het gaat redden om me kindje te zien. Ik probeer mezelf er overheen te zetten, want ik zie ook wel dat me moeder het op dit moment heel erg zwaar heeft. Alleen erg makkelijk gaat het niet.

17. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Jeetje meid, dat is geen goed nieuws hè :(
    Blijven duimen, hopen dat ze de kracht heeft om het nog even uit te houden!
    HEEL veel sterkte hè.. Hou je goed !

-xxx-

18. bigdream

bigdream Fanatiek lid

21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    He meis,
    Wat veel voor je allemaal!
    Heel veel sterkte!
    Dikke knuf

19. mrietje

mrietje Bekend lid

4 nov 2007
    871
    0
    0
    Mama
    Heej Kimsch,

wat erg voor jullie. Wat een rottijd moet het nu zijn. Hoor je blij te zijn, heb je het verdriet over je moeder. Hoop echt heel erg voor je dat ze je kindje nog kan zien. Weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Het zal je verdriet allemaal niet minder maken, maar ik wens je heel heel veel sterkte.

Dikke knuffel

20. Muis80

Muis80 Actief lid

26 nov 2007
    314
    0
    0
    leerkracht
    Roosendaal
    Hoi kimsch,

De tranen schieten me in mijn ogen als ik je verhaal lees. Mijn vader is anderhalf jaar geleden overleden aan dikke darm kanker en het is vreselijk om je je zo hulpeloos en machteoos te voelen. Zeker in de situatie waar jij nu in zit. Dat je naar haar toe gaat en haar vasthoudt is waarschijnlijk heel fijn voor haar.

Ik hoop dat je moeder het nog even volhoudt en anders zal ze voor altijd in je gedachten bij je zijn. Zodat ze je kleintje ook niet hoeft te missen.

Heel veel sterkte en liefs van mij

Deel Deze Pagina