nog meer ideeen zijn welkom hoor en dan vooral ben ik nieuwsgierig naar hoe iemand een 3e zwangerschap heeft aangekondigd. zoals jullie hiervoor al gezien hebben heb ik wel al wat ideeen ingebracht maar voor mijzelf (3e dus) ben ik er nog steeds niet uit.
Ik vind die van die spenen (of andere producten) met I love Opa / Oma kado geven ronduit het leukste voor deze tijd. (Ik denk dat ik het met kerstdiner wel moet zeggen, het is al erg verdacht dat ik de wijn afhou...)
Leuke kaart maken met ingewikkeld raadsel; 1+1=5 ! (huhhh? ) Of samen met de andere kinderen (afhankelijk van hun leeftijd) een family-gossipkrant met nieuwtjes maken
Jeetje, hoezo lijd ik aan zwangerschapsdementie?! Ik kon me niet meer herrinneren dat ik al had meegedacht! In ieder geval; ik heb vandaag voor mijn ouders boekjes ¨waar zijn Opa´s goed voor¨ en ¨waar zijn Oma´s goed voor¨ gekocht. En voor mijn zus en haar vriend ¨het oppas-boek¨. Deze mooi laten inpakken in kerstpapier dus klaar voor het familiediner 1ste kerstdag.
Mijn ouders heb ik een boekje gegeven met 97 tips voor super opa's en superoma's. Beide een voor hun eigen type zeg maar mijn vader zei direct ben je zwanger waarop mijn moeder heel hard begon te huilen. Voor mijn zusje heb ik een boekje gekocht voor tante die geef ik mee met Kerst. Voor mijn opa en oma heb ik bij de hema een fles champagne besteld, daar kan je je eigen etiket ontwerpen. Op het etiket heb ik een baby met daaroverheen de tekst proficiat Overgrootouders. Ook die moet ik nog geven. Bij mij worden mijn ouders voor het eerst opa en oma en mijn opa en oma worden voor het eerst overgrootouders dus dat maakt het wel extra bijzonder.
Wij hebben in de auto zo'n driehoekgevarenbordje opgehangen en zijn naar mijn ouders toe gereden (eerst ff gebeld of ze er wel waren, aangezien mijn papa en broertje allebei internationaal chauffeur zijn, maar ze waren er..) .. eenmaal aangekomen, Gevraagd of ze mee wilde komen, hadden gezegd dat we schade hadden gereden.. (niet zo'n goed plan, aangezien mijn broertje net die nacht een ongeluk had gehad, auto total loss, wat wij nog niet wisten..). Goed ouders toch mee naar buiten en wij naar de zijkant kijken,bordje hing aan het raam..Niemand die het opvalt behalve mijn broertje, hahaahahha.. Dus die zegt: Ze is Zwanger... Toen alle felicitaties gehad.. Mijn zus en zwager hebben we het verteld door hun dochter te laten zeggen dat haar tante (ik dus) een baby in de buik heeft.. Familie (ooms tantes etc): we hadden een dag na de 1e echo een verjaardagsfeest. Had een T-shirt gekregen met daarop: Baby inside en een pijl naar beneden wijzend (op de buik gericht).. Eerst iedereen gefeliciteerd, toen naar de wc, shirt aangetrokken en daarna weer naar buiten toe.. Al met al heel leuke reacties!
Ik heb het hen gewoon vertelt. Mijn ouders wisten het onmiddellijk, maar de rest van de familie heb ik gewacht tot mijn 13 weken zwangerschap voorbij waren (kwestie van miskraam) zoen
Ik ben nu 4 weken dus, misschien is toch beetje vroeg om te vertellen aan me moeder, maar wil juist aan haar vertellen met 1e kerstdag, dus denk dat ik bekertje ga kopen of zo, of Myrna tshirts aantrekken: Ik word grote zus! Maarrree is dat nou zo slim om aan haar te vertellen (Myrna) dat ze grote zus wordt aanzien dat nog pril is? Me schoonouders weten het al, want me vriend hadden hen even nodig.... Plus ze wonen in Frankrijk!
wij hebben mijn vader een speentje gegeven met opa's schatje en me moeder oma's lieveling en twee positieven testen erbij...
Als je al meerdere kinderen hebt is het ook leuk om samen met hun een poppenkastspel voor oma/opa/ overige toeschouwers voor te bereiden met als thema natuurlijk ¨nieuwe baby!¨.
Bij Jarissa heb ik mijn ouders een bos bloemen gegeven met ipv een kaartje een paar babysokjes erin. En een boekje voor grootouders om vanalles in op te schrijven. Mijn vader doet dat heel trouw! Mn schoonouders hebben hetzelfde boekje gekregen. Deze zwangerschap gaan we in het nieuwe jaar pas vertellen. Jarissa krijgt dan een shirt aan met aan de voorzijde de tekst 'geef mij een kus' en op de achterzijde 'ik word grote zus'.
weer een aantal leuke ideeen erbij. wat zijn jullie kreatief. vind het allemaal leuk om te lezen en zelf ook steeds weer er over na te denken.
Lovelykids ik heb er nog een voor je! Fotoshop een familiefoto met alle betrokkenen EN een (nog afwezig dus zonder gezichtje/details) sillouetje (om te benadrukken kun je natuurlijk een vraagteken in het gezichtje plaatsen). In een mooi lijstje en voila!
Wat mooi allemaal zeg, zit gewoon te huilen van ontroering (en de hormonen waarschijnlijk) heb nu wel spijt dat ik gewoon gebeld heb. De reactie van mijn ouders viel ook tegen in eerste instantie kon er echt geen enthousiasme vanaf. . Is gelukkig goedgekomen ze moesten echt ff aan het idee wennen geloof ik. Nog meer dan wijzelf haha x
Als het bij mij zover is dan laat ik een t-shirt voor mezelf bedrukken. Op de voorkant staat er dan :' ik ben niet dik, ' en dan op de achterkant:'ik ben zwanger'. Aangezien ik een normaal postuur heb vind ik dat dan juist een leuke tegenstelling.
Wat een leuke ideeen allemaal! ik zit het ook met tranen te lezen! ik vind die met die tekst en het fotolijstje ook een leuk idee!. we hebben ook al een rompertje besteld voor onze meid met de tekst; ik word GROTE zus. Die krijgt ze met de kerst aan! dan zijn we beide dagen bij onze familie! ik vind het wel moeilijk om nog niks te vertellen hoor.
Wij gaan onze dochter van 22 maanden met kerst in bijzijn van de familie een boekje geven over een mama met een babietje in haar buik. Hier wordt stap voor stap in een voor kleine kindertjes begrijpelijke taal het verloop van de zwangerschap in verteld. Ik ben benieuwd hoe snel het kwartje gaat vallen.
inderdaad die vind ik wel heel leuk en het toeval wil dat wij best handig zijn met paintshoppro 12 daar is het vast wel mee te doen
wijhebben het tijdens de koffie verteld .. wij zouden een nieuwe auto kopen eigenlijk en maakte er dus er een verhaal van dat de auto maar ff moest wachten omdat er een kleintje aan komt ( dat was bij mijn schoonouders) die reageerde heel leuk En bij mijn ouders hebben we gevraagt aan me moeder of ze kon breien en toen wist ze genoeg .. en die vond het ook heel leuk ..