Hoe hebben jullie het verteld?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Devilschase, 2 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Onze ouders worden nu voor het eerst opa en oma. Ze hadden geen idee dat we er al mee bezig waren. Daarom wilde we ze verassen met echte opa en oma accesoires.
    Voor de aanstaande opa's hadden we een pijp gekocht en voor de oma's een lichtgroen bolletje wol met breipennen. De nieuwe ooms en tantes kregen een pak suiker!

Was echt super. M'n ouders en broertje zaten met z'n drieen op de bank en we gaven ze een "sinterklaas"cadeautje. Haha, die gezichten! Eeehh, breinaalden ehhh ja leuk. Toen m'n broertje vroeg wat hij met een pak suiker moest, zeiden we dat we een suiker-oom nodig hadden. M'n moeder sprong van de bank en gilde """"whaaaaaaa je bent zwanger!" Was een hele emotionele avond, echt geweldig we hebben met z'n allen gehuild van blijdschap.

De volgende avond ging het bij de ouders van m'n vriend ongeveer met zo.

2. maja123

maja123 Actief lid

28 jun 2007
    116
    0
    0
    Voor mn pa had ik een fles wijn gekocht, label eraf geweekt en een zelfgemaakt label opgeplakt met: proost, op je eerste kleinkind.

3. lovelykids

lovelykids VIP lid

ik denk dat ik er eindelijk uit ben.
    mijn dochtertje (2,5 jr) heeft zelf kerstkaartjes gekleurd en met stickers en glittertjes versierd en die wil ze zelf geven. dat doen we met de kerst zelf en dan doe ik er een briefje bij in met de tekst:
    in juli 2008 wordt jullie derde kleinkind verwacht.
    dan hoef ik tenminste niet de hele dag op een houtje te bijten en van alles en nog wat verzinnen omdat ik geen wijntje mag.

4. lovelykids

lovelykids VIP lid

up

er zijn mensen die dit onderwerp niet kunnen vinden dus vandaar

5. Jennefer1985

Jennefer1985 Actief lid

wij hadden leuk gekleurde mandjes gekocht daar allerlei spulletjes ingedaan slabbetje, speentje etc dat met een doek dichtgebonden als een pakketje daartussen een kaart gedaan van een lief eendje getekend en daarin 1+1=3 ;)

6. lovelykids

lovelykids VIP lid

ben er nu definitief uit heb ook alles al in huis
    heb namelijk een kaartje gehaald met de tekst voorop in verwachting.
    aan de binnenkant zet ik dan iets in de trant van in juli 2008 wordt jullie derde kleinkind verwacht. deze kaart doe ik dan samen met een doosje celebrations in een folietje en laat ik de kinderen geven aan opa en oma met de kerst. dat gebeurt dus 2x. 1e kerstdag dus en 2e kerstdag de andere opa en oma. de rest van de familie komt dan ook dus weet iedereen het in een keer.

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

Haha wat een leuke dingen allemaal! Heb het aan mijn ouders gesms't dat ik een vaag streepje zag en bij naaste familie vanaf vakantie een kaartje gestuurd met "groetjes van ons en de beep (+/- april '08" De helft dacht dat we weer een nieuw huisdier zouden krijgen dan ofzo :D

8. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Mijn zwangerschap was niet gepland. Ik racede naar de woonkamer beneden met een roodaangelopen hoofd en een zwangerschapstest in mijn hand. "HELP!" riep ik :D

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Wij gaan het mt de kerst vertellen.
    Ik doe beschuit met muisjes in een kadodoos en mooi inpakken als de opa of oma het uitpakt zullen we zien hoe snel ze het door hebben

10. Adyra

Adyra Lid

3 dec 2007
    5
    0
    0
    Ik zag dat de TS er al uit is maar misschien is dit nog een leuke tip voor de andere as ouders,
    Voor opa en oma maak je een koffertje waar je op zet EHBO, Eerste Hulp Bij Oppassen. En daarin een speentje, klein luiertje, slabje, flesje ed
    Had dit graag willen doen, maar helaas manlief kon het niet meer voor zich houden en had het al verteld!
    De rest van de familie hebben wij het met een verjaardag verteld, was toen 11 weken. Allemaal babyslingers in huis, een taart met de helft blauwe muisjes en een helft roze muisjes! En nog de helft van de mensen had de hint niet door :)
    Bij een eventuele tweede zou ik onze dochter een t-shirt aandoen met op de voorkant "Geef mij maar een dikke kus, want..." en dan op de achterkant "ik wordt een grote zus"

11. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

We zijn nog maar net zwanger maar gaan het met kerst aan onze ouders vertellen in verband met de vakantie die ze beide eind augustus willen plannen..
    Voor mijn schoonvader hebben we een boek 'Met opa op de fiets' (is een heel verhaal, maar slaat op vroeger) en voor mijn schoonmoeder hebben we een washandje met de teskt 'Voor de liefst oma' met daarin Zwitsal babyshampoo en een dig. zwangerschapstest. Voor mijn vader hebben we het boekje 'Opa en Oma Pluis' gekocht (mijn vader is ook timmerman) en voor mijn moeder hetzelfde als voor mijn schoonmoeder.
    We kopen voor allebei nog iets van de bakker...

12. Jooo

Jooo Lid

22 dec 2007
    18
    0
    0
    Heb mijn zoontje een shirt aan gedaan met de tekst ''IK WORD GROTE BROER'' erop!
    We waren toen toevallig met de hele fam. bij elkaar.
    Het was even afwacten totdat iemand de tekst las en daarna was het gieren en brullen!

Deel Deze Pagina