zl is vandaag ruim 5,5 maand en heeft voor het eerst een hapje op nou ja een hapje. Ik wilde het niet zo in zijn mond lepelen maar gewoon voorzichtig kennis laten maken. Ik heb hem op schoot gezet een en met een beetje hulp de meloen was erg glibberig een beetje laten spelen met de meloen. Hij stopte het in zn mon en zoog erop geen aanstalte tot kauwen hij vond het wel lekker en heeft dus een beetje meloensap op. Er kwam een flintertje in zijn mond wat er meteen uitgegooit werd. Nu vraag me af hoe ging dat bij jullie de eerste keer een geprakt hapje en gewoon geven of voorzichtig een proefje ervan. Hij krijgt nu al bijna 6 maanden bv. Wat zou beter zijn gewoon weer eens proberen als de 6 maanden echt om zijn? Het bord vond hij namelijk nog lekkerder
Bij beide begonnen met stukjes. Oudste snapte het vrijwel gelijk. Jongste was erg enthousiast en aan het schrokken maar bleef vervolgens aan het kokken. Bij haar een tijdje gaan prakken en ergens tussen 7 en 8 maanden stukjes erbij. Vanaf 8 maanden alles in stukken.
En zou het komen doordat het een heel stuk was dat hij het sap eruit ging zuigen of is dat een teken dat hij er eigenlijk nog niet aan toe is. Of zou het anders zijn als het als een papje op een lepeltje zit op zijn vitaminedruppels kauwt hij echt al valt er niets te kauwen
Hihi, ik denk dat hij gewoon ff moet wennen! Hij s natuurlijk alleen maar de melk gewend en kent nog geen andere structuren.. Mij kun je niet wijsmaken dat hij het met 6 maanden wel ineens in een keer zou kunnen...
Ja daar zit wat in 5 juni word hij 6 maanden maar vind het zo moeilijk te bepalen wanneer hij er echt aan toe is. Rapley is toch pas geschikt vanaf 6 maanden?
Nou, die paar weken kan zeker uitmaken hoor! Rapley wordt inderdaad aangeraden vanaf 6 maanden... Je kindje moet goed rechtop kunnen zitten in de kinderstoel of op schoot. Maar het blijft natuurlijk een kwestie van wennen en oefenen!
Ik denk dat ik toch maar weer eens een keer probeer als 5 juni wat meer in zicht is. Hij kan op schoot aardig zitten maar nog niet echt stevig. Het viel me wel op dat hij bij het zuigen op een stukje meloen niet verblikte of verbloosde ik dacht echt dat hij wel een vies gezicht zou trekken