Hoe hebben jullie je beste/goeie vriendin lerenn kennen.

Discussie in 'De lounge' gestart door beertje22, 21 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb tot anderhalf jaar geleden ook nooit echte vriendinnen gehad, niet op school en niet daarbuiten.

Ik deed dus altijd alles alleen, ging alleen naar concerten, alleen op vakantie, alleen weekendjes weg (allemaal als tiener) en anderhalf jaar geleden had ik genoeg van het thuiszitten met mijn man zonder andere mensen. Ben het weer op gaan pakken en heb eerst wat meiden van over de hele wereld leren kennen via twitter (gezamelijke interesses in bands) en daar zijn vriendschappen uit ontstaan. Na onze emigratie heb ik hier heel veel mensen leren kennen (wel veel jonger dan dat ik ben mijn oudste vriendin is 26, eentje van 24 en de rest zit tussen de 16 en 22 in) en daar zijn een aantal vriendschappen uit ontstaan.

We houden van dezelfde bands, gaan naar concerten door heel europa, en ik ben eindelijk iets meer dan mama en vrouw. Je moet er dus wel wat voor doen

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Via de peuterspeelzaal van de oudste :)

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik heb mijn beste vriendin op het MBO leren kennen. We zijn totaal verschillend, maar omdat we zo goed kunnen praten en omdat er totaal geen veroordeling in onze vriendschap zit, vind ik haar zo gaaf, en zij mij.

Mijn andere beste vriendin is mijn oudste zus. Die ken ik sinds, nou ja, mijn geboorte dus, haha :)

4. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    #104 Vosjejemi, 23 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2014
    Carnaval. Ik rookte stiekem(14jaar)
    Ze vroeg mij een sigaret(16 jaar), zaten er nog 3 ofzo in een pakje
    Opeens komt me ma aan lopen en ik zeg mag je allemaal hebben.

Erna nog even gekletst en kwamen er achter dat we 2 straten van elkaar afwonen en voor na de carnaval afgesproken.

Nu al dik 12 jaar beste vriendinnen van elkaar.

En een andere goede vriendin van het voetballen, nu zo'n 10 jaar goede vriendinnen.
    En dan heb ik er nog een paar die zijn van, school, crèche, stappen, uit de wijk.

5. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Mn bestie is de ex van de oudste zoon van mn man
    Een hele goede vriendin is mn buuf
    En nog een goede vriendin vanuit de kerk

6. rums

rums Niet meer actief

Op school

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Op de basisschool. Eigenlijk al eerder, omdat we toevallig op dezelfde muziekles zaten, maar toen sprak ik haar nooit. Ze kwam pas later bij ons op school. Een van mijn zussen is ook eigenlijk een vriendin.
    Andere vriendinnen van de basisschool, buren, oud-collega's of die ik ken van een clubje waar we bij zaten.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Twee vriendinnen nog van de middelbare school.
    Daarnaast een paar in de kerk leren kennen en eentje via vrijwilligerswerk dat ik deed. Heel grappig, want zij bleek in huis te wonen bij een van de vriendinnen die ik via de kerk had leren kennen :D Regelmatig dus ook met z'n drieen gezellig :)

9. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Hier 3 vriendinnen waar ik altijd op kan bouwen. Degene die ik het langst ken heb ik leren kennen op muziekles toen we ongeveer 9 jaar oud waren. De andere op de middelbare school en vriendin 3 weer via vriendin 2;). We gaan regelmatig met z'n viertjes uiteten of iets dergelijks, maar spreken ook afzonderlijk met elkaar af.

10. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn beste vriendin is de tweelingzus van de ex van mijn man :)

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ben rijk met vriendinnen

Vriendin M 2e klas middelbare school
    Vriendin H 3e klas middelbare school
    Vriendin C HBO opleiding
    Vriendin K Master opleiding
    Vriendin M moeder van kindje in zelfde groep kdv zoon

Daarnaast nog een aantal vriendinnetjes /kennissen
    - HBO opleiding (R, F en S)
    - KDV (S en B)
    - werk (K, J, Y en M)

12. la34

la34 Actief lid

31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vier heel goede vriendinnen (wat een rijkdom!). twee ervan zie ik heel regelmatig, iedere week of om de week. de andere twee in ieder geval eens per maand en verder mailen, bellen etc.
    De vriendin die ik het vaakst zie ken ik het kortst, ik heb haar ontmoet bij de zwangerschapsgym van mijn oudste en het klikte meteen. wij gaan haast iedere week iets leuks doen met de kinderen, die ook echt met elkaar zijn opgegroeid en dol zijn op elkaar.
    Een andere vriendin ken ik via een feestje bij een vage kennis. Wij raakten daar aan de praat en besloten samen op te fietsen terug naar huis door de stad.
    De derde vriendin is deel van een duo: haar man is een goede vriend van mij en mijn man geworden en zij kwam erbij, wij hebben veel gemeen. Haar man ken ik via vrijwilligerswerk.
    De vierde vriendin ken ik via werk en zij is n.b. meer dan 2 x mijn leeftijd en daar merk ik niets van, zo bij de pinken is ze. Heel bijzonder. Verschillende verhalen dus, maar je ziet dat je aan heel verschillende dingen vriendschappen kunt overhouden als je niet te verlegen bent en ook durft te kletsen met mensen die je nog niet goed kent.

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik heb een aantal goede vriendinnen, maar mijn aller, allerbeste vriendin heb ik op een heel aparte manier leren kennen.

Ik had (nadruk op HAD) een goede vriendin. Nou hadden wij hier in ons stadje een dorpsfeest en deze "vriendin, noem haar A", kende een aardige jongen. Op zich is dat niet zo erg, maar deze jongen was de verloofde van mijn nu beste vriendin, ze zouden gaan trouwen. Mijn "vriendin A" heeft hem nl ingepikt, hij liet zijn verloofde stikken, en toen heb ik dus een enorme ruzie gemaakt met "vriendin A", want ik vind dat je van andermans vent af moet blijven :x Sindsdien ben ik niet meer met haar bevriend, al heeft ze wel eens gevraagd of ik een keer koffie wilde komen drinken, maar daar heb ik geen behoefte aan. Overigens zijn zij na 7 jaar samen te zijn geweest nu ook uit elkaar, de reden? Ze gingen beiden vreemd, en kwamen daar ook tegelijkertijd achter..... Ach ja, zulke mensen verdienen elkaar!

Maar goed: Ik vond het zo verdrietig voor zijn verloofde, die ik huilend langs mijn huis zag lopen, dat ik haar binnen heb geroepen voor een kop thee, en eigenlijk is ze sindsdien mijn beste vriendin. Ik zie/spreek haar ook zo goed als dagelijks.

14. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik op verschillende manieren. Mijn beste vriendin ken ik al vanaf de peuterspeelzaal zo'n 27 a 28 jaar. Vervolgens goede vriendinnen opgepikt op de middelbare school. Later een goede vriendin op het HBO en ook nog een aantal van mijn vorige werk overgehouden. Dus ik ''pik'' er gaandeweg in mijn leven zo wat op :)

15. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    2 vriendinnen ken ik nog van toen we heel klein waren. Eentje vanaf de geboorte en de ander is op haar derde bij ons in de straat komen wonen.

Verder heb ik een heel goede vriendin die ik van de middelbare school ken. Toen we 14 waren kwam ze bij mij in de klas en sindsdien zijn we vriendinnen.

Daarnaast een vriendin die ik tijdens mijn studie heb leren kennen, die zie ik nog heel vaak.

En een vriendin die ik via internet ken! :D Het kan allemaal tegenwoordig ;)

Verder heb ik nog wat 'lossere' vriendschappen: met een oud-collega, met de ex van mijn broertje, met de ex van mijn man (ik heb niet speciaal iets met exen hoor :p ), met iemand die bij mijn ex op school zat en die later bij mij kwam sporten en wat ouders van vriendinnen van onze dochters die nog niet in de categorie 'vriendin' vallen, maar die dat wel kunnen worden denk ik.

16. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ik ken mijn beste vriendinnetje nu ruim 11 jaar. We kwamen bij elkaar in de klas op de basisschool :)
    Zij is de enige van mn vriendinnen, waar ik al zo lang mee bevriend ben. We zien elkaar niet meer zo heel veel, maar áls we elkaar weer zien, is het als vanouds. We gaan gewoon weer verder waar we gebleven waren, zeg maar :D Vallen nooit pijnlijke stiltes, kunnen altijd lachen en kletsen de oren van elkaars kop af. Heerlijk :D

17. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Mijn beste vriendinnen (4) ken ik allemaal al sinds de basisschool, dus dat zijn vriendschappen van 25 jaar.
    Ik heb verder nog wat vriendinnen die ik later heb leren kennen, maar daar heb ik toch een andere band mee.

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik heb 2 goede vriendinnen die ik op de universiteit heb leren kennen. We spreken elkaar regelmatig, maar zien elkaar nu wat minder door drukte.

Mijn ervaring van vriendschappen van vroeger is dat het niet werkt, op den duur groei je teveel uit elkaar.

Ik kijk er wel naar uit hier in de buurt meer vriendschappen op te doen, het hoeft van mij niet zo diep te gaan. Echt diep contact heb ik wel met mijn man, die ook mijn beste vriend is.

19. Ik ken mijn beste vriendin al vanaf haar geboorte. Het is namelijk mijn zusje :D

20. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Mijn beste vriendin ken ik sinds mijn 4e van de crèche.
    Dan heb ik nog 4 hele goede vriendinnen die ik ken van de middelbare.
    En een hele goede vriendin via een forum leren kennen.

Deel Deze Pagina