Hoe hebben jullie je partner leren kennen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jucade, 30 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hihi dat dacht ik ook! Er leuk om te lezen dit.

Mijn vriend en ik hebben elkaar op een forum voor motorrijders ontmoet. Niet op zoek maar na een tijdje msn-en de eerste afspraak gemaakt en toen ik hem zag, wist ik dat hij de ware is. We zijn nu 2 jaar bij elkaar, huis gekocht en een frummeltje op komst :D

2. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik heb hem ook in de discotheek leren kennen, zo een 10 jaar geleden.

Maar dacht me er eerst niet zoveel bij omdat mijn eerdere relatie net 2 maanden daarvoor verbroken was.

Maar we hadden paar weken erna afgesproken en dat was ik dus vergeten. Een half uur na afgesproken tijd schoot me dat te binnen en ik het op een rennen gezet.
    Hij wilde net weg rijden, en ik kon hem nog stoppen en dat vondt ik zo lief dat hij toch dat halfuur nog heeft gewacht, en nu wil ik hem niet meer kwijt (nu ben ik boos hihi als hij te laat is :) ).

3. vissie26

vissie26 Actief lid

15 sep 2006
    272
    0
    0
    Ik heb mijn vriend ontmoet op een chatbox van bovennatuurlijk.nl. Daar kwamen we mekaar elke avond wel tegen en elke avond waren het plagerijen over en weer. Op een gegeven moment had ik het koud en vroeg hem bij wijze van geintje of hij mij geen jas kon brengen. Wat bleek? Ik woonde toen nog in Enschede en daar moest hij dat weekend naar toe. Dus hij zou bij mij in de ochtend op de koffie komen en dan naar zijn andere bestemming. Nou die afspraak is toen veranderd. Hij zou in de ochtend naar zijn andere bestemming en dan rond 13 uur bij mij zijn. Daarna nog weer veranderd. 14 uur bij mij en rond 16 uur weg. Uiteindelijk is hij weggegaan om 2 uur in de nacht...oeps... :confused:

Van te voren had hij mij nog verteld dat hij niet kwam voor een relatie....dus wel...want we zijn nu al bijna 4 jaar samen en wonen sinds 4 maanden samen.

4. Floor

Floor Actief lid

21 apr 2006
    355
    0
    0
    ooohwww wat een lieve verhalen allemaal!

Ik werkte tijdens mijn studietijd in een bar. Er zat altijd een groepje vreselijke opscheppers in de hoek. Je kent ze wel, net iets te luide opmerkingen maken etc. Maar goed, ze waren goed voor de fooienpot!
    Op een avond was het erg rustig. Ik stond alleen achter de bar en de groep druktemakers was er niet. Plotseling kwam één van die jongens de kroeg binnen en ging aan de bar zitten. Eerst was ik heel afstandelijk, maar toch raakten we in gesprek. Hij werd steeds interessanter en we hebben tot na sluitingstijd zitten kletsen.
    De weken daarna was hij er weer met zijn vrienden, maar hij kwam toch altijd even alleen bij mij kletsen.
    Op een gegeven moment was ik ziek, en kon dus niet werken. De bel ging en ik hoor een huisgenoot helemaal enthousiast gillen. Even later werd er op mijn deur geklopt en hij stapte binnen met een grote bos bloemen en vers fruit. Of ik snel beter wilde worden want hij had me gemist in de kroeg!
    Sindsdien zijn we samen, alweer 8 jaar!

5. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Ik heb mijn man leren kennen op de kermis.Ik was daar met een vriendin en we waren in een melige bui toen daar opeens een jongen stond te kijken bij een atractie,hij stond er nogal uitdagend bij met zijn kont naar achter en voorover leunend op zijn armen dus ik kon die kans niet voorbij laten gaan! :oops: Tijdens het langslopen heb ik hem op zijn kont geslagen dit ging iets harder dan verwacht maar ik had wel de rest van de avond zijn aandacht. :) Aan het einde van de avond bleek dat ik een lekke band had(was op de fiets)en je raad het al alleen hij was er nog en bood me een lift aan.Tot op de dag van vandaag ben ik er nog niet uit of mijn band nu echt lek was of dat hij hem leeg heeft laten lopen :) Dat was 15 jaar geleden inmiddels hebben we 2 prachtige kinderen een princes van 4 en sinds kort ook een prinsje!

Errug leuk om te lezen hoe andere mensen elkaar hebben leren kennen.
    Groetjes Claudia

6. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Via internet.
    M'n lief M had me een mail gest (naar aanleiding van m'n leuke foto's en profiel) op een datingsite.
    Ik vond hem ook leuk, maar reageerde niet Ala Minute.
    Enfin, toen ik hem een week of wat later terug mailde was hij inmiddels In Love with some one else (zo zie je maar)
    Life goes on...(Mirre had een liefje J in Spain)...M en ik hadden wel 'vriendschappelijk' telefonisch kontakt..., maar elkaar nog nooit life gezien. Dat wilde ik ook niet aangezien M al een nwe relatie was begonnen en ik ook verder was gegaan.
    Nadat ik een spontaan weekend ff naar J in Spanje was gevlogen en teleurgesteld terugkwam smsde/en belde M me gelijk.
    Die week liep M zijn beginnende relatie al stuk (waren een wk of 3/4 verder vanaf het begin) en het kontakt met J in Spanje wilde ik laten voor wat het was...J was het niet voor mij.
    M nodigde me uit voor een BBQ dat weekend bij hem in de tuin op zaterdagavond en ik ben gegaan. Had er ECHT niet bij stilgestaan dat het wat zou gaan worden tussen ons, ging nog steeds van vriendschap uit.
    Ik ben binnengekomen (nu bijna 1,5 jr geleden) en we hebben tot diep in de nacht samen op de bank gezeten. Ik wilde perse naar huis ook al was het al 5.00 uur in de nacht en niet blijven slapen de eerste nacht.
    De volgende dag (zelfde dag eigenlijk ;) ) was ik alweer om 13.00 uur terug. Ik wilde het rustig aan doen, ben nog 1x de dinsdagavond alleen geweest thuis, maar we hingen de hele tijd (ruim 8 uur) aan de telefoon...dus rustig aan doen had ook geen zin, want eigenlijk wilden we samen zijn/elkaar horen en zien.
    Zo is het begonnen tussen ons. Ik ben -min of meer- gelijk ingetrokken bij M...inmiddels bijna anderhalf jaar m'n vriend nu.

Liefs Mirre

7. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

ik reed toen in een koreaanse auto (hihihihi, welk merk dan?) en mijn man is chef werkplaats bij dat bedrijf. Toen ik op zoek was naar een garagebedrijf dicht bij mijn werk in de buurt zocht, kwam ik bij dat bedrijf terecht. In het begin spraken we niet veel. Ik had niet echt in de gaten dat hij daar werkte.

Toen ik daar een half jaar later weer kwam, bracht hij 's middags de auto persoonlijk naar mijn werk. We hebben toen even gekletst. Hij vond mij al gelijk leuk, maar heeft de officiële scheiding nog afgewacht. Daarna vroeg hij me een paar keer uit, maar ik wilde niet. Nadat ik een keer 2 weken op vakantie op Curacao was, ontdekte ik dat er 1 persoon was, die ik wel heel erg miste. En dat was hij. Toen ik thuis kwam ben ik gelijk met een fles champagne en zelfgemaakte spaghettig bij hem langsgegaan en vanaf dat tijdstip was het raak tussen ons...

8. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    mijn mannetje was mijn boven buurman!

9. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ik speel(de) voetbal bij dames 1 en mijn mannetje was toen trainer van de heren 1. Had al een tijdje een oogje op hem. Ben op een middag naar hem toegestapt er gezegd dat ik hem wel erg leuk vind. Diezelfde avond is hij mee naar huis gegaan en ook nooit meer weggegaan ;) Dit was 16 oktober 2005.. dus alles gaat bij ons in snelvaart!

10. lydia

lydia Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    Zo zie je maar weer...het juiste moment en de juiste plaats maakt een wereld van verschil

x

11. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Ikke ook tijdens het stappen (lekker origineel hè... :) ). Er stond toen een jongen aan de bar die ik wel kende, dus daar zwaaide ik naar en hij zwaaide terug, waarna hij naar mij toe kwam. Toen hij bij me was, bleek het niet de jongen te zijn naar wie ik dacht te zwaaien, maar zn jongere broer! Ik wist namelijk niet dat hij een broer had. En het bleek dat hij mij kende via zn neef, wat weer een soort van losse fladder van mij was geweest.

Ik kreeg een drankje aangeboden, we raakten wat aan de praat en toen ik vertelde dat ik bij de MacD werkte (toen nog, nu niet meer), zei hij dat hij de dag erop wel langs zou komen. Ik zei nog 'das goed', maar ik dacht 'ja zal wel'. Nou, dat heb ik geweten. Mooi dat hij er wel was. \:D/ Ik had een half uurtje pauze maar heb anderhalf uur bij hem gezeten. Hij nodigde mij toen uit om te gaan zwemmen met een paar van zn vrienden. Dat wou ik natuurlijk wel maar alleen als ik mn beste vriendin mee mocht nemen. Was gelukkig geen punt.

Dus wij de week erop naar het zwembad, beetje ouwehoeren in het bubbelbad, van de reuzeglijbaan af, en toen iedereen nog een keer wou behalve ik, wou hij ineens ook even niet. Toen ging hij bij mij zitten en gingen we zoenen. :oops:

Dit alles is straks in januari alweer 7 jaar geleden, inmiddels zijn we 1,5 jaar getrouwd en al 3 maandjes de supertrotse ouders van Jamie... ;)

12. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Mijn vriend was de buurman van mijn beste vrienden, het appartementencomplex was net nieuw opgeleverd en dan gaan buren meestal regelmatig bij elkaar kijken ;) .
    Ik vond hem gelijk leuk en hij mij ook, later kwamen wij elkaar tegen in Noordwijk en toen hebben we gelijk voor een volgende keer afgesproken.
    Wij zijn nu 7 jaar samen, waarvan wij ongeveer 6 jaar samenwonen.

Groetjes Senna

13. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

We kenden elkaar via vrienden toen ik nog een relatie had met mijn ex. Hij vond mij toen al hartstikke leuk maar omdat ik een relatie had, stond ik helemaal niet open voor dat soort signalen. Op een gegeven moment ging die relatie uit en heeft hij mij mee uitgevraagd. Nou, dat klikte :-D

14. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    nou leon en ik kennen elkaar al, even denken.... 17 jaar hahaha

wij zijn samen opgegroeid. zijn zusje is ook al die tijd mijn beste vriendin geweest. toen leon en ik iets kregen zijn we met een fikse ruzie uit elkaar gegroeid en ze woont nu weer in curacoa sinds 2 weken.

leon en ik kennen elkaar dus al heel erg lang! we wonen nu 2 jaar en 3 maanden samen dus het gaat allemaal best snel. maar goed was misschien ook een ander verhaal geweest als we elkaar hiervoor nog niet hadden gekend.

maar we zijn nu heel gelukkig in verwachting van de eerste!

ps. leon is wel ouder, nml 6 jaar. maar dat maakt voor ons helemaal NIKS uit.

15. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    oo heerlijk!
    zwijmel wat een evrhalen!

nu dat van mij dan ook maar;

Ik ging naar een "jeudhuis" daar gingen we vrijdags "op stap".
    Hij was daar de leiding en tevens dj....
    Ik vond het wel een leuke jongen maar ach...
    viavia kreg ik te horen dat hijeeen vriendin had! en tja ik dacht; kans verkeken..... Me vriendinnen vond het wel een ongen voor mij en hun regelde dat die jongen, nu mijn vriend, eens even een babbeltje moest komen maken! jaja babbeltje! Die avond had ik ook shans van een andere jongen maar een rustigere jongen, maar ach....
    Het was tijd naar huis te gaan! me vriendinnne liepen naar de weg en uik werd vastgegrepen! We hebben een tijdje staan te praten maar ikw asniks van plan daar hij nog een vriendin had.. maja... we hebben gekust! :oops:
    Later die week wilde hij weer maar nog steed shad ie een vriendin. Later nogmaals gekust en toen was het aan, later weeruit en na een week wer aan! hahaha en nu zijn wel al ruim 6.5 jaar samen!

We wonen samen en verwachten in maart ons eerste kindje!

16. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik heb mijn man via het werk leren kennen, de eerste paar dagen was het alleen maar ruzie, omdat ie vanaf dag 1 had beloofd dat ie mij als zijn vriendin zou winnen, ondanks dat ik verloofd was. Uiteindelijk zijn we toch bij elkaar gekomen en inmiddels 6 jaar getrouwd en een zoon van 5.

17. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Errug leuke verhalen allemaal!

Die van was echt 'ment to be', tenminste dat vinden wij.

Ik was net 17 jaar en kwam uit een rotsituatie. Had in een pleeggezing gewoont waar het niet zo leuk was en was net overgeplaatst naar een ander gezin waar ik eindelijk rust vond. Ik had een heel leven achter me gelaten van drugs en feesten en het bijpassende vriendje gedumpt!

Die avond reed ik met iemand mee naar een discotheek waar ik anders nooit kwam. Ik was met 2 mensen meegereden maar eigenlijk was ik er alleen. En ik ging lekker uit me dak op de dansvloer. Ik voelde me voor het eerst in jaren goed en had 'schijt' aan alles. Op zoek naar een man was ik al helemaal niet!
    Nee dit zou MIJN jaar worden!

En toen kwam ie binnen.
    Waarom ik hem gelijk zag weet ik niet want hij was totaal niet het type waar ik normaal voor ging. Had altijd meer 'stoere' vriendjes gehad, skaters, tatoes dat soort dingen
    En hij zag er heel netjes uit. Blond haar, overhemd en pantalon.

Maar ik kon mijn ogen niet van hem afhouden ;)
    Op de dansvloer raakten we met elkaar aan de dans.
    We hebben zo'n 1 a 1,5 uur met elkaar gedanst zonder iets te zeggen totdat KISS van Prince gedraaid werd en hij me begon te zoenen.

Toen heb ik hem met gebaren duidelijk gemaakt dat het tijd was voor een drankje ;)
    Het eerste wat ik tegen hem zei was:'misschien een rare vraag, maar hoe heet je eigenlijk?'

De rest van de avond waren we onafscheidelijk en de volgende dag ben ik bij hem langsgegaan.

Hij bleek ook nooit in die tent te komen, was met een vriend meegegaan :)
    Het was zijn eerste stapavond nadat zijn relatie van 4,5 jaar uit was gegaan een maand ervoor. Hij was dan ook 7 jaar ouder dan ik.

Maar goed, om dit lange verhaal af te ronden we zijn nu ruim 11 jaar samen, en op de dag dat we 10 jaar bij elkaar waren zijn we getrouwd. Het was een super romantische dag.
    Na jaren van lang leve de lol :) hebben we nu het huisje, het boompje en het beestje (ons 1e kindje; een labrador teefje van 1) en het kindje is onderweg!

Vroeger geloofde ik nooit dat je echt heel lang verliefd kon blijven op 1 persoon, en natuurlijk word het anders met de jaren.........Maar als ik zie hoe mijn lief knuffelt en speelt met onze hond kan ik weer helemaal verliefd op hem worden.
    Ik kijk er dan ook heel erg naar uit hem met ons beebje bezig te zien, zucht :oops:

18. lykel

lykel Actief lid

26 okt 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    wat een verhalen zeg.
    Ik heb mijn vriend zoals vele hier ontmoet in een discotheek.
    in een melige beetje aangeschoten bui zijn we in contact geraakt met hem en zijn vrienden. aan het eind van de avond wou hij mij telnummer maar die kreeg hij niet zelfs mijn naam niet maar ik zijn telnummer wel na een paar dagen toch maar eens een sms gestuurd omdat ik hem toch wel leuk vond maar eerst niets wou omdat ik net na 3 jaar weer single was. na weken smsen en in het weekend stappen was het toch raak.
    ik was die vrijdag jarig en ging weer naar die disco met mijn vriendinnen hij zou niet komen omdat zijn vrienden niet kwamen maar toen was hij er toch omdat hij me persoonlijk wou feliciteren. uiteindelijk hebben we wat gekregen we hadden daarna een discusie of het op mijn verjaardag was of niet ik heb me erbij neer gelegt want twee dagen verwent worden is beter dan 1 het heeft me ook een BBQ gekost op mijn werk had een weddenschap dat ik een jaar geen vriend meer wou omdat ik mannen meer dan zat was maar het heeft uiteindelijk maar 3 maanden geduurt.
    nu zijn we waren we in aug 4 jaar samen waarvan 3 jaar samenwonend en hebben we een mooie zoon

19. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    mijn vriend is een ex-collega,hij begon bij ons als leerling verpleegkundige. ik heb hem het 1e jaar mede begeleidt letterlijk en figuurlijk haha. we werden nl al snel dikke maatjes.
    ik had toen een langdurige relatie en zag hem niet als nieuwe vriend maar gewoon als soulmate.
    maar toen leerde ik hem beter kennen en kende ik ook andere kanten van hem als degene die hij liet zien.
    we zijn toen samen een dag weg geweest gewoon voor de gezelligheid maar daar kon ik eigenlijk niet meer ontkennen dat ik hem meer dan leuk vond.
    ja en toen vertelde hij hetzelfde alleen wel dat hij al 2 jaar verliefd op mij was.
    ja en toen was het eigenlijk bekeken. ik heb nog een tijdje getwijfeld en mijn relatie afgebroken van 11 jaar.
    vervolgens zijn wij een relatie begonnen, dit is ondertussen 2 jaar geleden, woonden na 3 weken samen en na 9 maanden zwanger van noa.
    ja ooit kan het vlug gaan maar je gevoel zegt wel of het goed zit of niet.
    en dat gevoel klopt nog steeds ben nog steeds kei verliefd op mijn schatje!

en wat meerderen al zeiden wat een leuk subject en gave reacties!

liefs femke

20. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik heb robert via internet leren kennen en wel via een chat programma Mirc

we konden elkaar al een tijdje van de chat , op gegeven moment zaten we eigenlijk alleen nog maar prive te chatten

we waren elkaars maatjes op de chat maar hadden niets met elkaar

toen ik verhuizen moest bood hij aan om met nog 2 van de chat te helpen met verhuizen

een mama alleen met haar kindjes valt verhuizen een beetje zwaar :)

dus zo geschiede het , toen bood hij aan om me te helpen met behangen , wat echter nooit gebeurd is hahaha die muur heb ik dus maar zelf behangen

maar toen ist begonnen dat we erachter kwamen dat er meer was dan alleen maar vriendschap

13 feb 3 jaar geleden alweer :) maar we kennen elkaar al zo'n 4 en 1/2 jaar

Deel Deze Pagina