baarkruk ervaringen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door WillyJP, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WillyJP

WillyJP Lid

6 okt 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb nooit bij een baarkruk bevalling stil gestaan. Ging automatisch ervan uit dat ik een bed bevalling wilde. Echter een kennis van mij wees mij op een baarkruk bevalling en raad mij dit aan. Ze zegt dat het natuurlijk is en daardoor bevallen ook wat makkelijker is dan wanneer je ligt.

Heeft iemand ervaring met baarkruk?

Ik lees wel positieve dingen op internet namelijk. Ook dat het iets sneller zou gaan wat weer beter voor de conditie van de moeder en kind is.

Graag hoor ik van jullie.

Groetjes Wilma

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ik heb een aantal persweeen opgevangen op de baarkruk en vond dit idd heel prettig, het voelt natuurlijker, en ik vond liggen tijdens de weeën heel onprettig. Is uiteindelijk een vacuümverlossing geworden, dus heb het niet afgemaakt, maar het voelde dus erg fijn. Voor zover een bevalling fijn kan voelen natuurlijk. ;)

3. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Je zou het altijd kunnen proberen?
    Vind je het toch niks kun je altijd nog weer je bedje in!

Ik wou het ook graag proberen maar eigenlijk domweg niet meer aan gedacht.
    (Mede doordat de laatste centimeters erg snel gingen).

'T leek mij ook erg fijn.
    Inderdaad door de zwaartekracht zou het sneller (kunnen) gaan.

Als je het graag wilt zou ik het even overleggen met je gyn/verlos.

Succes!

4. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik ga het ook overleggen met de vk, vooral omdat ik zo'n rugpijn heb, lijkt het mij wel de moeite waard van het proberen.

Ben benieuwd of er nog meer ervaringen zijn!

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Het leek mij ook prettig, maar ik had bi en dan raden ze het af. Omdat het sneller gaat heb je wel meer kans op scheuren.

6. narcissus

narcissus Actief lid

29 jul 2009
    134
    0
    0
    Ik werk met kinderen
    Ergens in Nederland.
    Bij de 1e heb ik ook een tijdje op de baarkruk gezeten. Dit omdat ik behoorlijk veel last had van mijn rug en eigenlijk niet wilde gaan liggen. Helaas zat ik vast aan draden (door ingeleide bevalling) en moest de baarkruk op bed staan en mijn vriend mij ondersteunen.
    Hij was kapot! (Of de verpleegsters wilden niet dat de vloer vies werd...heb het eigenlijk nooit nagevraagd...mijn eigen VK was er ook niet, omdat bevalling ingeleid moest worden door langdurig gebroken vliezen. Ik heb een hele nare ervaring aan haar overgehouden! Terwijl ze verloskundige van het jaar ? is!!! :x).

Ik vond het wel heel fijn voelen. Het voelt idd natuurlijker en voor mij ook een helpende hand, omdat ik wel weeen had maar niet wist hoe en waar ik naartoe moest persen.
    Helaas moest ik het laatste stukje wel weer gaan liggen, terwijl ik dat helemaal niet wilde.

Nu met de de 2e op komst heb ik al gelijk bij mijn verloskundige (een andere als bij de 1e!) aangekaart dat ik wil bevallen op de baarkruk!
    Ik heb nl een medische indicatie en moet weer in het ziekenhuis bevallen (placenta kwam incompleet naar buiten). Maar ze is er gewoon zelf bij gelukkig!!! Het staat ook in mijn geboorteplan....dus als het goed is zit ik strx gewoon te bevallen op de baarkruk.

Deel Deze Pagina