Hoe hebben jullie je voorbereid?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Arwen26, 24 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Op internet ervaringen lezen, boek van Beatrijs Smulders gelezen (geen aanrader) en naar een voorlichtingsbijeenkomst over de bevalling van onze vk praktijk geweest. Dat laatste vond ik nog het nuttigst, omdat dan ook je eigen vk uitlegt hoe zij te werk gaan en daar ga je dus ook mee te maken krijgen straks.

2. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    ik heb er vooral heeeeeel erg tegenop gezien....
    en toen viel de bevalling me 100% mee ;)

3. Arwen26

Arwen26 Lid

23 mei 2011
    66
    0
    0
    NULL
    Apeldoorn
    hahaha!

4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ik heb wel een cursus gevolgd (bevallen kan anders, was samen met partners), vooral omdat het me leuk leek om in contact te komen met andere zwangere vrouwen. Maar tot mijn eigen verbazing heb ik tijdens de bevalling best veel gehad aan de ademhalingstechnieken, die hebben me door een flink deel van de weeën heen geholpen, dus toch wel nuttig.

Mocht je echt geen zin hebben in een cursus, dan zou ik me wel een beetje verdiepen in het verloop van een bevalling, de verschillende fasen, evt complicaties en kunstverlossingeb, enzv. Dan weet je iig een beetje waar je aan toe bent. Probeer jezelf evt ook wat ademhalingsoefeningen aan te leren, van rustig diep ademen (in door je neus, uit door je mond), tot aan een paar verschillende puf-snelheden. Het focussen daarop leidt je aandacht echt een beetje af van de weeën.

Deel Deze Pagina