Het bureau waar ik voor gekozen heb. Werkt heel veel samen met mijn vk praktijk en uiteindelijk daarvoor gekozen gisteren zijn ze op intake geweest en het klikte erg goed moet ik zeggen.
Die van mij had gewoon een leuk welkomstpakket haha. Maar had ook wel ff gegoogled naar ervaringen en cijfers hoor, die waren over het algemeen wel goed .
let ook even op je verzekering, soms mag je maar uit een paar kiezen waar hun een contract mee hebben. in mijn woonplaats hadden ze een contract met 3 kraambureaus en heb ik de grootste gekozen, zowel bij mijn zoontje als nu. mijn zoontje zou in december geboren worden (is begin januari geworden), en deze in augustus de reden voor groot kraambureau: In de vakanties minder personeel maar als ze groot zijn is er altijd een kraamzorg al moet zij van verder weg komen. mocht het niet klikken met een kraamverzorgster is er sneller mogelijkheid om een ander te krijgen.
Ik wilde graag een ZZP'er, zodat ik van te voren weet wie er aan mijn bed gaat komen. Dat maakte de keuze al een stuk makkelijker, aangezien er maar 1 bureau in onze buurt zit die met ZZP'er werkt. Vervolgens op hun website gekeken. Daar had elke kraamhulp een foto staan met een verhaaltje over zichzelf. Op basis daarvan mijn keuze gemaakt. De kraamhulp is met 11 weken op kennismakingsgesprek gekomen en dat klikte heel goed!
Ik vind dat je moet kijken naar je wensen. Zo vind ik t bijv belangrijk dat er gekookt wordt voor mn gezin en schoonmaken iets minder belangrijk. Natuurlijk hebben ze standaard dingen die ze verplicht zijn om te doen maar ie kunt altijd overleggen. Wil je liever een grote organisatie of juist intiem. Dit zijn denk ik afweginigen die je moet maken. Wat is nodig voor jouw gezin. Wil je een organisaie die bijv lactatiekundige heeft zodat je snelle hulp hebt bij bv enz..
De verloskunde was erg te spreken over een bepaald bureau. Ik heb folders meegekregen en toch bij dat bureau uitgekomen. Ze waren dichtbij, de site stond mij erg aan en de beoordelingen en berichtjes van moeders waren heel fijn. Nu met de 2e ga ik denk ik weer voor hun. Maar dan wel een andere kraamhulp, maar dat zal je vast wel kunnen aangeven. Nu moet er ook gezorgd worden voor mijn zoon. Mijn wensen zijn veranderd t.o.v. de vorige keer. Als het weer klikt en ze kunnen hiermee helpen, dan is de keus snel gemaakt. Wat ook fijn was, was dat ze er na 20 minuten waren toen ik uit het ziekenhuis kwam. even opstarten, alle info geven en de volgende ochtend was ze er weer.