Dat klinkt wel erg vaag... Volgens mij is osteopathie niet zo vaag, maar vrij concreet. Wij zijn 3x bij een osteopaat geweest. Ik dacht eerst dat het niet ging werken, maar uiteindelijk werden de krampen toch minder. Of het daaraan heeft gelegen weet ik niet, maar dat maakt me niets uit! Hij liet de bovenkleding aan en deed broek uit en romper open. Hij pakte ook de beentjes en deed ze omhoog. En ondertussen voerde hij wat druk uit op zijn buikje.darmpjes. Je zag er weinig aan, maar hij beschreef wat hij voelde. Ook stelde ik allemaal vragen! Ook heeft hij eens de nek enzo nagekeken, maar dat waren ook allemaal duidelijke handelingen. Geen vaag gedoe. Mijn zoontje vond het helemaal niet erg en was juist relaxt. Maar ja, hij hoefde ook niet eerst een half uur in de houdgreep om te slapen. De behandelingen duurden zo'n minuut of 20. Wel vond de beste man dat een rustig en relaxt kind beter te behandelen was dan een huilend kind. Ik zou een andere zoeken, eentje waar je je beter bij voelt!
Oja en wat er gezegd wordt over kraken bij baby's: natuurlijk nooit toestaan. En natuurlijk nooit iemand automatisch vertrouwen, maar altijd zelf nadenken. Ook een arts niet. Je bent erbij en kunt zeggen als je iets niet aanstaat. En over een overleden baby.. Verschrikkelijk natuurlijk.. Maar vergeet niet dat mensen/kinderen aan vele dingen kunnen overlijden. Zo is bijvoorbeeld geen enkele operatie risicoloos..! Maar goed, volg je gevoel!
Grappig, bij ons zeiden ze dat ze het niet aan mochten raden, maar er HELE goede verhalen over hoorden. En niet aan mogen raden omdat het niet binnen de reguliere geneeskunde valt, niet omdat het zogenaamd gevaarlijk zou zijn. En ja, het is alternatief, omdat het niet strookt met de reguliere geneeskunde. Wij zijn met ons zoontje ook heen geweest ivm extreme darmkrampen. Bijna de hele dag met de voeten aan de neus liggen van de kramp. 1 behandeling en hij was er zo goed als vanaf. Dus ik ben heel blij dat we gegaan zijn. In de reguliere geneeskunde hoort het er allemaal bij. Mijn nicht is met haar zoontje naar dezelfde osteopaat geweest. Kinderartsen konden niks voor haar zoontje doen. Constant op zoek naar de juiste voeding voor haar kereltje. Dan weer spugen, dan weer een hele reeks gebroken nachten, en iedere keer wel weer wat anders. Huilen, huilen, huilen met een pijnvertrokken gezichtje. Het had geen 'medische' oorzaak. Nou, wat het dan wel geweest is? Maar na een drietal behandelingen van de osteopaat had ze een kereltje dat over kon op normale fv, gewoon de nachten doorsliep en ineens een heel vrolijk en ondernemend mannetje bleek te zijn.
Nou, ik weet dat ik zeer sceptisch was over de osteopaat die ik heb bezocht afgelopen donderdag.. Maar mijn dochter drinkt voor het eerst sinds haar geboorte moeiteloos een fles van 150+5 leeg Eten was altijd een groot drama en nu gaat het super! Geen idee of het nu geholpen heeft of niet, maar bizar is het wel!
hier ook met beide kids bij de osteopaat geweest. mijn dochter dronk met 3 mnd helemaal niks meer vanwege de krampjes en overstrekken, nou naar 1 behandeling was het over en dronk ze weer vollop. mijn zoontje was 1,5 week oud en kriijste alleen maar wegens de krampjes en had veel spanning in zijn lichaampje, hij zat zo in elkaar, direct naar de osteopaat en nooit meer krampjes gehad en werd het een heel ontspannen kereltje. ook nog een paar keer geweest voor een voorkeurshouding voor beide kids, heeft heel goed geholpen. Ik ben wel voor een osteopaat, maar wel een die ervaring heeft in kinderen. Hier in Apeldoorn zit een hele goede.
ik ben er ook geweest, hij heeft onze dochter niet geholpen en ook nog eens ruim 400 euro uit de zak geklopt... CB raadt het hier ook ten strengste af, er is hier in de buurt ook een kindje in het ziekenhuis opgenomen na behandeling door osteopaat..