HELP: Lage temperatuur

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Polletjepiek, 8 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoi,
    Ik net bij Lisanne kijken, want het was nodig tijd voor haar flesje. Anders wordt ze daar wel op tijd wakker voor. Dus kom bij haar boven, is net wakker aan het worden. Ik pak haar uit haar bedje en voelt haar nekje heel koud aan. Terwijl dit nooit zo is. Dus ik heb haar even getemperatuurd: 34,3ºC:$:( Erg laag dus.(in haar kamrtje was het bijna 25ºC Ik heb haar maar lekker warm aangekleed: romper met lange mouwen, daaroverheen pyama met lange mouwen en een slaapzak. Lekker warm flesje. Nu weer lekker op bed met een lakentje + dekentje. Ook deed ze geen pogingen om onder het dekentje vandaan te kruipen, wat ze normaal wel doet. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? En heb ik haar nu wel warm aangekleed of zal het nu weer te warm zijn??

2. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    Je moet er goed op letten of ze wel allert is. (google maar eens op ondertemperatuur). Heeft ze de afgelopen dagen ook koorts gehad? Daarna kan ondertemp ook nog wel eens voorkomen. Drinkt ze goed? Heeft ze wel plasluiers?
    Hou haar goed in de gaten! Ik denk dat haar warm aankleden niet slecht is, maar hou goed in de gaten dat ze het niet te warm krijgt. Anders bel je gewoon de dokterswacht! Niet aarzelen hoor, als je het niet vertrouwd gewoon bellen!

3. Polletjepiek

Nee, ze heeft geen koorts gehad. Was vandaag heel vrolijk, maandag was ze bij mijn moeder, daar was ze wel helemaal overstuur toen ik haar na een uurtje weer kwam halen. Ik zie het vanacht nog even aan en als ze morgen nog zo laag zit, ga ik naar de dokter. Heb wel het idee dat ze wat verkouden is en ook wat last van tanden. Maar dan zou ze juist een hogere temp. moeten hebben toch??

4. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Mijn oudste zoon had als kleine baby snel een onder tempratuur, inderdaad 34 a 35 graden en daarna kwam meestal een verhoging of koorts, mijn arts zei toen, je kan het zien als een aanloopje naar verhoging/koorts, even achteruit... om vervolgens de hoogte in te gaan en dat klopte bij hem wel, misschien bij jou ook wel, kan je de komende dagen zien maar anvragen kan zeker geen kwaad hoor!

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou persoonlijk met zo'n temperatuur en een kindje wat niet zo alert reageert als anders, de hap bellen.

En nog 3 x tempen om zeker te weten dat m'n thermometer niet kapot is....

Ik schrijf overigens: niet zo alert, maar ik weet niet hoe je kindje verder was tijdens haar fles... Als ze die wel goed dronk en contact maakte etc, dan is het misschien anders, maar ik zou denk ik voor de zekerheid gewoon even bellen wat je in de gaten moet houden of wanneer je in moet grijpen zeg maar.... en ook advies qua aankleden.

6. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    jemig.... ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo voor zelf dokteren ben.. ze heeft een hele lage temp terwijl ze in een vrij warme kamer ligt... wie weet hoe ver hij was gedaald als het 20 graden in haar kamertje was.... ik zou zowieso de dokter bellen.... beter een keer teveel bellen dan een keer te weinig....

ik zeg bellen..... maarja dat is wat ik denk...

ik hoop dat het goed komt....zou bijna denken dat je thermometer stuk is... heb je jezelf al getempt ter controle??

gr Jose

7. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik heb er geen goede ervaringen mee
    wil je niet bang maken
    maar het zoontje van me beste vriendin van 2 dagen oud had ook een lage tempratuur en die is zondag overleden

8. Polletjepiek

Hoi.
    Gisteravond nog even bij haar gekeken en toen voelde ze al niet meer koud aan. Vanmorgen weer getempd. En nu 36,7 (2x). Haar flesje dronk ze goed leeg gister en met tandje poetsen was erg wakker, wilde zelf ook wel de tandpasta pakken (doet ze anders ook) Vanmorgen dus 36,7. Toch even met de dokter gebeld en moet er om 11.20uur zijn.

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Had je wel goed getemperatuurd? Ik had het nog een paar keer nagemeten om het zeker te weten.

10. Polletjepiek

Nee, schrok zo dat ik dat niet had gedaan en haar nekje was echt ijskoud, terwijl dat normaal nooit zo is.

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ben benieuwd wat je huisarts zegt. Ik zou echt niet weten waar het aan zou kunnen liggen.

12. Polletjepiek

Nee, ik ook niet. Vanochtend was het vrij normaal, voor de zekerheid even met de ha gebeld en ze wilden haar wel even zien. Als ik meer weet laat ik het weten.

13. keteltje

keteltje Actief lid

27 jul 2009
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het afgelopen?

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ja ben ook wel benieuwd!

15. Polletjepiek

Goedemorgen,
    Gister naar de huisarts geweest. Die heeft haar helemaal nagekeken. Kon verder niks bijzonders vinden. Hij heeft wel overlegt met een kinderarts, daar zijn we gistermiddag nog geweest. Die kon ook niks bijzonders vinden. Haar temp. was overigens weer normaal, iets verhoging, 37,6 maar dat is geen reden tot zorg.

Gelukkig maar dat het goed is allemaal en dat ze toch even goed is nagekeken.

16. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb niet alle reactie's gelezen maar mijn zoon heeft dit ook gehad, rond de 35 graden. Hij was toen wel iets kleiner en is 3 maanden te vroeg geboren daarom zijn we naar het ziekenhuis. het bleek dat hij ijzer te kort had.

17. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Jada: mijn dochters hebben heel lang extra ijzer gehad (zijn 10 wk te vroeg geboren), maar daar mochten we 3 weken geleden mee stoppen. Ze hebben alleen de afgelopen dagen 's-avonds een lage temperatuur (rond de 36.1). Die kunnen we alleen maar omhoog krijgen door een slaapzakje, kruik en 4 dekens in bed. Zou dat kunnen komen omdat we met de ijzer gestopt zijn? Overdag is hun temperatuur wel goed.

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    @Margit: Ik weet niet of dat zou kunnen. Als je twijfelt zou ik echt even bellen met je kinderarts. Opzich is 36.1 niet extreem laag maar het is wel apart dat je ze het pas warm kan krijgen met 4 dekens en een kruik. Het is bijvoorbeeld buiten ook niet heel koud. Maar goed het zijn natuurlijk kleine hummeltjes, en misschien hebben ze iets meer moeite om hun warmte vast te houden.

19. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Oeps verkeerde topic

20. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Margit...denk idd dat het komt omdat ze zo klein zijn...wat Jada zegt...Ze hebben dat nog nodig denk ik!
    En als ze 's nachts in diepe slaap zijn is het nog moeilijker om zichzelf warm te houden (denk bijvoorbeeld aan jezelf...als ik bijv. op de bank in slaap ben gevallen en word wakker heb ik een hele koude neus...ik zeg maar wat hoor!)
    Je zou voor de zekerheid kunenn bellen...maar zolang je ze warm krijgt zou het wel meevallen dnek ik!
    Finn ligt nu trouwens ook in een slaapzak en onder een dikke deken...en die is meer dan 7 kilo!

Deel Deze Pagina