wie werkt er nog evenveel uur/week als voor zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door S084, 28 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. S084

S084 Actief lid

16 jan 2013
    125
    0
    0
    Ik werk in een winkel, en klanten blijven zich verbazen over het werk dat ik verricht.
    Ik ben bijna 30 weken zwanger, en heb niet het gevoel dat ik "teveel" doe. Natuurlijk let ik op met wat ik doe, en neem ik wat vaker pauze, maar ik vraag me wel af hoeveel vrouwen tijdens hun zwangerschap minder zijn gaan werken.

2. Yuia

Yuia Lid

11 jun 2014
    75
    0
    0
    Ik ben nu 22 weken. En werk gewoon net als voordat ik zwanger was full time. Ik heb zoiets zolang het kan en.goed gaat is het goed.

3. Yaamke

Yaamke Actief lid

29 nov 2013
    235
    0
    0
    NULL
    Ik heb mijn gewone uren en taken gedaan tot 34 weken met een twin in men buik! :) iedereen verklaarde me zot!
    En eigenlijk denk ik daar achteraf gezien(nu dus) ook zo over. Was stik en stikop. Heb mezelf beetje geforceerd op 't einde. Voor niks nodig!!

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    heb tot 35 weken 48 uur per week gewerkt, maar daarna wel heel wat minder, 30-35 ofzo :p werd gedwongen door mijn baas om te minderen haha die vond me zo zielig als enigste vrouw in een mannen bedrijf :') (kreeg wel 40 doorbetaald)

5. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Zolang jij je lichamelijk goed voelt en de kleine het goed doet zou ik niet weten waarom je minder zou moeten werken☺
    Ik ben met 31 weken ongeveer met verlof gegaan iets eerder dus als normaal ivm harde buiken en rugklachten.
    Ik heb echt respect ook voor de vrouwen die doorwerken tot 36 weken met een lichamelijk zware baan!
    Zou nu namelijk echt niet langer meeer dan 3 uurtjes per dag kunnen werken...

6. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik heb evenveel gewerkt als voor mijn zwangerschap.
    Maar ik heb een kantoorbaan en mocht wel elke dag 1 uur eerder naar huis (wettelijk verplichte uur slapen, dus een uurtje eerder weg).

Ik heb geen stressvolle baan, dus voor mij was het goed te doen.

Vandaag laatste dag gewerkt en is mijn zwangerschapsverlof begonnen, 4 weken voor uitgerekende datum.

7. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.439
    372
    83
    in een huis
    Ik werk op tankstation. Stofzuigen dweilen bijvullen etc. Heb de vorige zwangerschap tot 36 week gewerkt wij hebben geen pauzes. Werken vaak alleen. Maar voelde me behalve moe, prima! En bad ook geen enorme buik.

8. bpu

bpu Niet meer actief

Nu met 30 week 2,5 uur pd minder gaan werken. Werkte 32 uur als verpleegkundige. Maar kreeg ineens last van continu harde buiken en vermoeidheid, functioneerde gewoon niet meer. Nu hopen dat het met kortere dagen beter gaat.

9. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Kantoorbaan en bij de eerste gewoon mijn uren blijven werken, tot 35,5 week ongeveer. Toen verplicht rust moeten nemen, vanwege harde buiken/kans dat de baby al geboren werd. Had zelf echter niet door dat ik toen zoveel harde buiken had. Wel "vroeg" bevallen, met 37 weken. Dus ben blij dat er werd gezegd dat ik rust moest houden. Het was lichamelijk geen zware baan, wel veel stress.

10. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Ik werk nog gewoon mijn 36 uur zoals ik altijd doe. Nou heb ik wel een kantoorbaan en kun je je werktijden bij ons zelf bepalen. Ook een dagje thuiswerken kan bij ons makkelijk. Dat maakt het allemaal wel een stuk makkelijker hoor. Ik ben van plan om nog twee weken te werken en dan met 36 weken met verlof te gaan. Tot nu toe ziet het er naar uit dat dat prima gaat...

11. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Ik werk nog fulltime maar het valt me zwaar. Met een peuter erbij ben ik nooit echt uitgerust en ik heb drie dagen per week veel reistijd waardoor ik half zes op moet en pas zes uur thuis ben. Het hakt erin, zoals ik al zei ik voel me nooit uitgerust:(

Vorige zwangerschap fulltime gewerkt tot 36 weken maar minder reistijd en nog geen kind in huis. Ik was toen niet echt uitgerust voor de bevalling.

12. Laub

Laub Actief lid

17 okt 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Werk ook hetzelfde aantal uren en gaat me gemakkelijk af, weet niet hoe ik me over 10 weken voel natuurlijk.
    Zie op de gym vooral dat de vrouwen die van de 2e of de 3e zwanger zijn het een stuk zwaarder hebben. Degene die van de 3e zwanger zijn, werken allemaal minder, maar kost natuurlijk veel meer energie als je thuis nog 2 kleintjes rond hebt rennen.

13. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Ruim 34 weken zwanger nu en nog gewoon fulltime aan het werk! Maar begin wel steeds meer naar m'n verlof uit te kijken nu..

14. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik ben met de zwangerschap van mn dochter met 28weken gestopt ivm bi. Mocht daarvoor niet minder werken van mn leidinggevende. (Heb wel rustiger gedaan, was ook in een winkel) Met mn zwangerschap van mn zoon rond 20weken 50% gaan werken en met 28weken gestopt ivm bi. (Zelfde werk andere leidinggevende gelukkig) Nu ben ik gastouder en werk thuis dus vind ik het makkelijker. Toch ben ik nu wel blij dat er 1kindje ivm verlof van haar moeder nu even niet komt en ik 2dagen wek ipv3. Ik ga deze keer door tot 34weken. (Niet werken is geen geld dus moet wel als het ff kan) Heb nu ook weer bi en als ik nog in de winkel had gewerkt had ik allang minder gewerkt en misschien al thuis gezeten.
    Petje af voor de dames die door kunnen werken tot hun verlof.

15. Ansji

Ansji Niet meer actief

Ik werk 38 uur per week en doe dat nog steeds. Moet er wel bij vertellen dat ik ruim 4 dagen in de week thuis werk en het werk zelf kan verdelen over de dag zolang ik tijdens kantooruren maar telefonisch bereikbaar ben. Ik blijf dit ook doen tot 36 weken, mocht alles goed blijven gaan.

16. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Werk in de zorg, toen ik zwanger was tot en met 34 weken, 32 uur per week,daarna met verlof.
    Was wel pittig, echt wel moe als ik thuiskwam.
    Maar had tot dan niet echt klachten, nouja, wel bandenpijn en maagzuur.
    Achteraf had ik misschien eerder gas terug moeten nemen....

17. Didi5

Didi5 Actief lid

17 nov 2012
    297
    44
    28
    Rotterdam
    Bij mijn vorige zwangerschap gewerkt tot aan mijn verlof (36weken). Ik werk 30 uur per week verdeeld over 3 dagen, dus 10 u op een dag. Plus 1uur reistijd heen en 1 uur terug. Werken ging prima.
    Nu nog steeds zelfde werktijden, alleen sinds een maandje is mijn reistijd ingekort, omdat ik mijn rijbewijs heb behaald :D Pff dat schilt zoveel. Vooral nu we thuis nog een dreumes hebben rondlopen. Ik merk wel dat ik op de dagen dat ik thuis ben, wel echt moet bijkomen. Ik hoop ook bij deze zwangerschap gewoon door te kunnen werken tot aan mijn verlof.

18. samaa

samaa Niet meer actief

Ik werk al parttime 24-28 uur p wk als wijkverpleegkundige.
    Vanaf 31 weken in de ziektewet gegaan, had op een dag een gespannen pijnlijke buik en kwam na mijn dienst de auto bijna niet meer uit.
    Na een week rust zakte het af, iom leidinggevende in de ziektewet gegaan. Voor die tijd kon ik het allemaal aardig goed aan.

Deel Deze Pagina