Hoe hebben ze bij jullie ingebroken?

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Brrrrr het lijkt mij vreselijk. Als ik iets hoor dan lig ik al stokstijf in bed.

Wat ik mij afvraag .... gaan ze meestal ook naar boven of blijven ze hoofdzakelijk beneden ?

2. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle

Bij mijn vrienden waren ze door het hele huis geweest, zelfs de zolder

3. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Niet in huis.... maar wel het lampje van onze auto!
    Onze auto staat vaak voor de garage... en schijnbaar hebben ze dat in de nacht eruit gehaald... En ze hadden het nog netjes gedaan ook....
    Vond dat al erg!

4. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    hier niet ingebroken, maar de inbreker is mij gewoon gevolgd.

Ik was spullen aan t inladen voor t containerpark. dus liep veel t huis in en uit en dan naar t eerste verdiep.
    Had al gezien dat er iemand door de straat liep die precies een huisnummer aan t zoeken was. Maar omdat hij ook druk aan t sms'en was dacht ik dat hij gewoon iemand zocht en het huis niet vond.

Hij is mij dus op een meter of 2 naar binnen gevolgd en zo mijn handtas van in de eetkamer meegegrist. Weet dat toen ik terug buitenkwam met spullen ik tegen hem opbotste op het trottoir. Moet hem dus op heterdaad betrapt hebben.

Pas halfuur later merkte ik dat mijn handtas verdwenen was, ze was ondertussen al leeg teruggevonden in een bekende sackjackingplek, tezamen met andere handtassen en portefeuilles.

Enkel geld was weg (zelfs de kleine rosse centjes) pasport, bankkaart, huissleutels ed zaten er nog in

5. angel229

angel229 Niet meer actief

Je vergeet de batterijen die in de afstandsbediening zaten. Of was de afstandsbediening nu weg?

6. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Bij een vriend hadden ze het hele raam eruit gehaald, terwijl ze binnen lagen te slapen.

Buurvrouw hadden ze het raam ingegooid, zij was niet thuis op dat moment.

Bij mij 1x met deur intrappen en 1x kwam 1 iemand binnengelopen door de achterdeur die niet op slot stond. (ik zat gewoon op de bank) 1x waren ze met m'n slot aan het kl*ten, maar ik schreeuwde heel hard: Ik kan je horen hoor!! En toen waren ze weg.

Maar inbreken via de deur is makkelijk genoeg. Met een pin en pickgun is elke cilinder makkelijk open te maken binnen een paar minuten.
    Wat je hier tegen kunt doen : Politiesloten en dus niet alleen een cilinder in je deur maar ook haken die in de deur zelf zitten. (dus niet die haken die je in het kozijn moet vastklikken, die zijn namelijk zo los te trappen)

Kiepramen zijn ook makkelijk open te breken. Ook als het zo'n groot kantelraam is, want als ze op de dakgoot staan kunnen ze van buitenaf ook dat pinnetje eruit trekken waarmee hij op slot staat. (als hij op een kier staat dan)

Camerabeveiliging kan helpen.
    Lichten kunnen helpen.

Maar uiteindelijk, als ze iets willen hebben, kunnen ze altijd binnen komen. Containers en bankjes kunnen ze ook bij de buren wegpakken.

Al met al gaat het om je eigen gevoel van veiligheid, want zekerheid is er nooit. Het is maar net hoe ver je wilt gaan. Kostbare dingen / emotionele dingen kun je misschien beschermen met een kluis of iets.

Wie weet zit er nog een tip tussen voor je!

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    We zijn sinds kort verhuisd naar een nieuwbouwwijk en we hebben hier wel heel goede sloten op de deuren. Daarnaast hebben we een hond en deels rolluiken, scheelt ook.
    Daarvoor zorgden we altijd dat we het beter beveiligd hadden dan de buren. Dat scheelt gewoon in tijd, wat ze vaak niet hadden, dus de buren waren meestal de pineut. Deur ingetrapt en een andere keer was de deur daar met een koevoet ofzo open gebroken. Bij ons zag je de voetafdrukken op de deur staan en de handafdrukken aan de bovenkant van de deur, maar dat was ze blijkbaar niet gelukt.

8. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ben benieuwd hoeveel er hier gisteravond in Almere is ingebroken... van 18:15 tot net voor 21:00 massale stroomstoring bij 26.000 huizen en straatverlichting alles was uit dus was pikkedonker overal...

9. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Maar wel zelfverdediging. Het is woord tegen woord dan wie zullen ze dan eerder geloven, de bewoner van het huis of die onbekende die zich in JOUW huis bevind...? ;)

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Heb een keer een verhaal gehoord, was in België, waarbij de huiseigenaar de inbreker knock-out had geslagen. Eerste agenten ter plaatse vroegen wat er gebeurd was en verbeterden de huiseigenaar: De inbreker was tegen de deurpost gelopen en zij (de agenten dus) zouden beamen, dat dat zijn eerste verklaring was. ;) Ook fout natuurlijk, wettelijk gezien, maar wel erg sociaal ;)

Deel Deze Pagina