Hoe heeeel klein kamertje inrichten?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Smurf1985, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Hier ook een kleine kamer ik denk nog geeneens 5m2...!
    Wij hebben een commode met drie lades waar de kleding inzit en de lakens, een ledikantje en een strandkasst ( is heel smal) en t past allemaal ! En een plankje boven de commode voor de verzorgingsspulletjes

2. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Wat handig,een kast achter de deur!

Bij mij kan dat dus al niet. De deur gaat dicht tegen de muur,zit net 2 cm tussen. Dus die lengte van de deur mis je ook al aan ruimte. Aan de andere kant zit een klein hoekje waar net een bed in past tot waar de deurstijl begint.

Ik denk dat ik het zo wel kan redden. Ledikantje en commode sowieso. Ik kan er altijd nog een kledingkast bij zoeken mocht dat nodig zijn natuurlijk.

3. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Hier ook niet zo'n groot kamertje.
    Er staat een bedje en commode in. Geen kast, zou eventueel nog passen denk.

Wij hebben juist gekozen voor een extra kast in onze kamer want die is ruim genoeg.
    Ook staat daar de Hemnes commode en een wiegje omdat haar kamertje op andere verdieping is en dit wel makkelijk is met badderen enzo.

Dus nee ik vind het niet raar en de Hemnes commode is hartstikke ruim hoor vind ik.
    Haar kleertjes ( van de maat die ze nu draagt) liggen er in, doekjes, luiers, hydrofielen etc.

4. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Onze babykamer is ook zo'n 5m2.
    Wij gaan alleen een bedje neerzetten en de hemnes ladekast met 8 lades. Daar zal de eerste tijd alles makkelijk inpassen.

Bekijk bijlage 374165

5. senta

senta Niet meer actief

Hier ook een kleine kamer wel een inbouw kast de hemnes commode ideaal. Lekker hoog ook

De foto is genomen vanuit de deur en direct naast de deur is een 2e deur van de inbouwkast. Daardoor wel maar weinig mogelijkheden om de rest neer te zetten. Maar zo ruim zat.

6. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook een ienimienie babykamer, denk nog geeneens 5m2. Ik heb een 'halve' kast = een kast met 1 deur zeg maar, een niet te diepe commode en een ledikantje. Het past allemaal net :D

7. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook zo'n klein kamertje. Gaat prima. Naast het raam nog precies genoeg ruimte voor een kast (niet een van 1m10 zoals je nu veel ziet, maar 1m00). Naast de deur staat het ledikantje met de smalle kant richting de kast. Blijft precies genoeg ruimte over om de kast open te doen en er bij te staan. Tussen deur en raam staat langs de lange muur een grote commode (extra breed).
    Uitgebreid bij het raam staan is inderdaad wat krapper, maar je kunt er gewoon bij om het raam open te doen, gordijnen te sluiten, radiator te bedienen etc. We zijn er heel tevreden over zo!
    Als hij groter wordt en een groter bed mag, gaan we de huidige werkkamer opknappen en kan hij gelijk over naar zijn nieuwe kamertje.

8. lisl

lisl Actief lid

28 jul 2013
    137
    0
    0
    pedagogisch medewerker op de bso
    omgeving Zoetermeer
    Wij hebben geen kamer over dus de kleine komt bij ons op de slaapkamer. Ik heb ervoor gekozen om alleen een commode te nemen met 3 lades voor alle kleertjes/beddengoed. Wat ze nog niet draagt kan ik in afgesloten dozen bij mijn ouders of schoonouders kwijt (we wonen echt heel klein)
    Eventueel zouden we ook in onze eigen kledingkast nog een plank vrij kunnen maken voor babykleding, ikea heeft inderdaad uitklapbare commodes waar je ook nog aan zou kunnen denken als je echt geen plaats hebt maar 5 M2 is denk ik wel groot genoeg voor een commode en een ledikantje :)
    Verder zou ik alle ruimte benutten door bijvoorbeeld een plankje op te hangen boven de commode voor de verzorgingsspulletjes etc.
    Ik kijk zelf vaak op pinterest, en daar komen ook vaak tips voorbij om extra ruimte te creëren waar je niet zoveel ruimte hebt :)

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Sorry, ze heeft niet opgeruimd en vindt het niet goed dat ik een foto maak:D
    Maar de indeling is:
    Op de korte kant een raam over iets van de helft, onder raam radiator, naast raam en radiator ondiepe boekenkast van 3 cd rekken naast elkaar. Onder raam, voor radiator en boekenkast haar bed, dat hebben we op maat gemaakt, is 1,70 m lang en 90 cm breed.
    Op andere korte kant de deur die tegen de muur opent. Naast deuringang kledingkast.
    Naast voeteneind tegen muur een bureau (deur draait er net naast). Naast hoofdeinde een nachtkastje.
    Op de vloer een leuk kleed.
    O, ja en in de vensterbank nog zo'n mini ladenkastje voor prulletjes.

Meubels hebben we van brocante/rommelmarkten en zelf geverfd. Bed is het lekkerste van het hele huis vinden we allemaal (ik ben 1,64, dus ik pas er ook in:p)

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voordeel van uitklapbare commode is dat je die ook in een badkamer kun monteren. En dat is weer handig bij het zindelijk worden.

11. Linnies2013

Linnies2013 Actief lid

18 jul 2013
    257
    106
    43
    Vrouw
    Wij hebben ook een kamertje van nét 2 x 2,5 en daar staat een ledikantje, een commode en een smalle 1-deurs kledingkast in. Het past allemaal prima, is zeker niet te klein én we kunnen de spulletjes er prima in kwijt. Dus het kan wel, alleen een smalle (1-deurs) kledingkast maakt het verschil denk ik.

12. Linnies2013

Linnies2013 Actief lid

18 jul 2013
    257
    106
    43
    Vrouw
    Ook een tip voor onhandig draaiende deuren om ruimte te besparen: een vouwdeur in het kozijn plaatsen! Hebben wij bij onze eigen slaapkamer gedaan, top! Kostte 80 euro bij de bouwmarkt, ziet er netjes uit en bespaart de hele draaiing van je deur.

13. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb ook maar een klein kamertje voor de kleine.. Heb de Hemnes ladekast van Ikea als commode/kledingkast. Past echt veel in, heb zelfs luierpakken in de onderste lades :) Verder staat er alleen zijn bedje en heb ik wat wandplankjes :)

14. Linana

Linana Niet meer actief

Kamer van mijn zoontje is ook ongeveer 5 m2, misschien zelfs iets kleiner en daar stond een bed en commode in, maar daar had echt nog wel een smalle kledingkast bij gekund.
    Denk dat je met die hemnes kast wel een heel eind komt, zowel voor kleren als commode.
    Dat had er hier in ieder geval met gemak in gepast en dan nog ruimte over om te spelen :)

15. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Hier ook een super klein kamertje. Nog geen 5 m2 (2.20m bij 2m). maar er staat een ledikant, commode, een halve kast (1 deur), badje met standaard e een soort krukje in.
    Het past allemaal net en ik ben in het begin flink aan het schuiven geweest, want het bedje kon niet op alle plekken staan ivm het raam en de verwarming. Maar het is gelukt.

Ik zal even kijken of ik foto's kan plaatsen.

16. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Hierbij de eerste 2 foto's.
    Ik hoop dat het lukt.

17. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    en hierbij de commode, die staat dus tegenover het bedje en de kast.

18. Linnies2013

Linnies2013 Actief lid

18 jul 2013
    257
    106
    43
    Vrouw
    Ja, 2e leg, dat kamertje hebben wij ook!!!! Perfect voor een 5m2 kamertje door de smalle kast. Wij hebben alleen het ledikantje en de kast omgedraaid, kast achter de deur en ledikantje naast het raam.

19. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Linnies, ik heb hem er ook speciaal op uitgezocht inderdaad.
    Het is een super handig kamertje voor een kleine ruimte.
    Wij hebben bij het raam warmelucht vents en daar wil ik de baby niet onder leggen.
    Dus vandaar eht geschuif met de meubeltjes.

20. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Wat een leuk kamertje hierboven!
    Welke is dat als ik vragen mag?

Wat een goede tips lees ik hier zeg,heel fijn!

Deel Deze Pagina