Op rommelmarkt kinderkleding verkopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door nazli21, 25 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik heb heel veel kledingen (h&m, hema, mexx etc) (broeken, vestjes, tshirts, maillots) van mijn dochter die te klein voor haar zijn. En ik wil ze graag verkopen op de rommelmarkt de prijzen zijn tussen de 0,50 cent en 5 euro.

Maar ik moet morgenochtend vroeg opstaan naar rotterdam een uur reizen met de kids. Vinden jullie de prijzen oke voor een rommelmarkt?

Manlief zegt dat we niet eens de 100 euro gaan halen. En dan het geen zin heeft om de hele dag daar te staan.

2. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    5 euro geef ik nooit uit op een rommelmarkt, maximaal 3 euro en dat is dan een hele outfit van een merk. Zeker op koninginnedag (of nou ja koningsdag) willen mensen alles voor bijna niets hebben.
    Maillots kun je 20cent voor vragen, meer echt niet.

Of het de moeite waard is? Wij vonden het altijd heel erg leuk om te verkopen, maar dat is ieder voor zich natuurlijk.

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Denk dat je man gelijk heeft. Ik zou maximaal 2 euro ofzo betalen voor een kledingstuk. Ongeacht het merk. Als ik dat belangrijk zou vinden zou ik niet op een rommelmarkt kijken.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Tja...de prijzen lijken wel goed

Of je de 100 euro haalt...dat kun je een beetje uitrekenen natuurlijk. Hoeveel kledingstukken je hebt..

Ik heb 3 jaar geleden voor 15 euro een Gaastra zomerjasje gekocht voor mijn dochter. Maat 116...ze heeft hem ook 3 jaar aan gehad.
    Ik kijk altijd zeker naar leuke kleding op de rommelmarkt ( vintage)

5. MamaZH

MamaZH Actief lid

4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als iets 5 euro kost moet het wel echt de wat duurdere merkkleding zijn vind ik.

6. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Vb. Vestje voor 5 euro van mexx en h&m broekjes voor 3 euro.

7. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Dan kun je waarschijnlijk alles weer mee naar huis nemen. Broek van H&M krijg je met geluk 1 euro voor. Vestje van Mexx zou ik nog geen 2 euro voor geven, is geen top merk natuurlijk.

8. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik denk dat ik niet op rommelmarkt ga verkopen, maar gewoon via internet. Want ik heb ook een reiswieg van quinny staan, helemaal nieuw. Die zal ik daar ook wel goedkoop kwijt raken, zonde dan.

9. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama

Mexx is geen topmerk, maar wel duur als je nieuw inde winkel gaat kopen. Ik had het voor 25 euro gekocht. Gewooon zomersvestje.

10. Mnon

Mnon Niet meer actief

Mensen zijn vaak "schraal" die op een koninginnedag markt lopen.
    Ik wil voor een kledingstuk waar ik €30,- voor heb betaald ook echt €5,- vangen. Anders steek ik het nog liever in de hens!
    Maar vaak willen de mensen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.

11. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ja alles is duur nieuw in de winkel, maar 2dehands doen alleen de echte grote merken nog goed geld.
    Via internet raak je niet merkkleding (H&M etc helemaal niet kwijt, ja in grote pakketten voor bijna niets.
    Juist die kleding namen wij mee naar de rommelmarkt en verkochten het goedkoop, hadden we nog altijd meer dan via marktplaats en het scheelt weer verzenden.

Ik heb jarenlang gehandeld in kinderkleding en kinderspullen, en liep dan ook de markten af om 2dehands merkkleding en andere spullen te kopen. 5 euro voor mexx hing dr aan het eind van de dag ook nog want dat vinden mensen gewoon te duur. Sterker nog, Mexx verkocht zelfs op marktplaats moeilijk.

Over die Quinny reiswieg (neem aan voor buzz of speedi?) die raak je op marktplaats voor ca 20 euro kwijt, op koningsdag voor een tientje als je geluk hebt. (ik kocht ze op markten voor gemiddeld 4 of 5 euro per stuk, en had dan aan het eind van de dag echt een flink aantal.

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
    Ja mnon. Dat wil ik zeker:) en daarom ga ik naar de vrijmarkt!!

:):)

13. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

12 sep 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag voor leuke shirtjes 1.- broekjes ook 1.- sommige 0.75 dan heb ik nog heeeeeel veel rompers en die verkoop ik voor 0.25 haha! Babygym 5.-
    Boxkleden 2.50 dus echt lage prijsjes

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je hoeft toch niet perse naar Rotterdam? In elk gehucht is er morgen vrijmarkt. Dan heb je in ieder geval niet de reiskosten.

15. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Mijn ouders zijn in Rotterdam. Dus zouden we daar gaan.

16. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    veel te duur. Mexx vest voor 5 euro. no way.

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dit zegt genoeg denk ik... :)

18. Saskia78

Overigens.. Vaak als mensen niet meer dan een euro over hebben voor mijn verder gewoon prima spulletjes..
    Dan geef ik het liever weg aan iemand die het echt nodig heeft.

Ipv verkopen aan mensen die voor dubbeltje op de eerste rang willen maar die best een normaal bedrag zouden kunnen missen.

Zo wilde niemand meer dan 10€ betalen voor onze nauwelijks gebruikte houten loopfiets van nieuw 75€. Die heb ik aan het kdv kado gedaan. Daar zijn ze zuinig op hun spullen en hebben veel meer kinderen er plezier van en het is echt een fietsje voor de allerkleinsten dus op de babygroep mogen ze nog steeds met enige regelmatig lekker door de gang "fietsen". Dat vind ik een fijn idee. Beter dan iemand die hem voor 10€ koopt en vervolgens lekker laat afraggen omdat hij toch goedkoop was..

19. Saskia78

Ga je op de Coolsingel staan?

Ikzelf heb trouwens hier in de wijk nog nooit kleertjes gekocht op de rommelmarkt.
    Kwaliteit is meestal zo treurig dat ik m'n kind er uberhaupt nog niet gratis mee zou aankleden.
    Zelfde voor speelgoed trouwens.
    Ik woon duidelijk in een arme wijk zegmaar.

20. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik probeer op mp kleding te verkopen...krijg alleen maar irritante reacties..
    Mensen die het gratis willen...mensen die echt belachelijk weinig bieden. Ik zou er mn dag niet aan verdoen

Deel Deze Pagina