Hallo allemaal, Onze zoon is 3,5 maand en wij vermoeden dat er nu al tandjes in de weg zitten. Weet dat het wel erg vroeg is maar hij heeft alle symtomen daarvoor. namelijk: erg moe, zn flessen niet leeg willen drinken en het liefs op de speen willen kauwen ipv drinken, kwijlen en hij zit zo hard op zn vuisjes te knagen dat ze er helemaal rood van worden. Gisteren zo'n bijtring uit de koelkast geprobeerd en dat leek ie wel erg fijn te vinden. Alleen kan hij het zelf nog niet goed vast houden dus dat is best lastig en geeft ie toch weer de voorkeur aan zn vuistje. Nu slaapt is sind een dag of 4 snachts ook niet meer door. Word een keer of 3 wakker en slaap dan wel weer nadat ie zn speen heeft gekregen. Ik dacht eerst dat hij niet genoeg meer had aan zn flesje voor de nacht dus ben ik begonnen met rijstebloem erdoor. dat leek te helpen maar helaas maar voor 1 nacht. dus dat is het vlgs ons ook niet. Dus ons vermoeden is nog steeds de er tandjes in de weg zitten. maar daar is hij toch eigenlijk veels te jong voor. Wie heeft nog meer deze ervaring?
Sommige hebben al tandjes als ze geboren worden. Jayden kreeg ook 2 tandjes toen hij 3 maanden was, toen kwamen zijn snijtandjes onder door. Dus kan heel goed hoor. Kijk maar of hij dentinox erop lekker vindt, verdoofd het een beetje. Gebruik het hier nu weer voor de kiezen die door komen. Denitinox en voor het slapen ook nog een zetpil erbij.
ja hoor dat kan zeker, onze meid was nog geen 3 maand en 'ineens' had ze er twee. Was voor ons een verrassing want we hadden weinig gemerkt aan haar, maar jullie kindje kan dat wel hebben. Heb je al gevoeld of je bobbels voelt?
Ja hoor, kan best. Ons meisje had met 4 maanden haar eerste 2 tanden. Nu met nog geen 8 maanden zitten we ( al ) op 7 tanden.
Dat kan zeker. Mijn zoontje was 4 mnd. Ik smeerde dentinox op z'n tandvlees en gaf hem een speen uit de koelkast en een koude bijtring die hij inderdaad zelf nog niet goed vast kon houden. Ook kauwde hij graag op mijn vingers.
Mijn zoon had bijna dezelfde symptomen. Was toen drie maanden oud. Volgende week is hij zes maand en hij heeft nog geen enkele tand! Denk trouwens nu wel dat er een op komst is.
bedankt voor de reacties, Ik heb vandaag dentinox gehaald en verder zien we het wel. Heb nog geen bobbels gevoeld in zn mondje maar hij kauwd wel graag op mn vingers. Misschien is het inderdaad vals alarm maar goed we merken het vanzelf wel.
hey debbie het is netalsof ik mijn eigen verhaal lees jeetje dan krijgt mijn zoontje binnenkort ook een tandje
Heel goed dat je alvast dentinox in huis hebt. Het kan natuurlijk zijn dat jou baby er vroeg bij is, maar je verhaal was zo herkenbaar!
Corina bedankt voor de tip. Heb deze gisteravond gelijk opgevolgd en nu heeft meneertje na 4 nachten weer heerlijk doorgeslapen.