Hoe ga je ermee om, als je ver van je familie woont?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lynnami, 26 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik vroeg me af of er nog meer meiden zijn die zoals ik niet in Ned of Bel wonen. Ik ben geboren in Nederland maar heb al in Belgie, Duitsland en nu USA gewoond.

Hoe gaan jullie om met het feit dat je zo ver bij je familie vandaan bent, en als je kids hebt?

liefs Lynn

2. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Ik woon al een hele tijd in duitsland, niet bij de grens maatr lekker ver weg ;)
    Me de familie is prima te doen, mijn ouders wonen in spanje dus die komen af entoe tijdens de vakantie en de rest van de familie...ja.....dat heeft ook zo zijn voordelen. Degene die komen zijn meestal ook leuk :)

3. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Hoe komt het dat je daar terecht bent gekomen waar je nu bent?
    Mijn man en ik denken er al een paar jaar over om naar Duitsland of Luxemburg te emigreren, maar vinden dat lang niet makkelijk... Ook met familie niet, ik laat mijn zus niet graag achter hier... Mijn man is wel aan het kijken naar werk in deze landen. Mocht ie iets geschikts vinden dan wordt het nog moeilijk.
    Hoe heb jij dat gedaan?

gr. Joeja

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    heropend en titel aangepast.

5. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    dank je wel prinses ;)

6. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik woon wel niet in het buitenland .......maar wel 200 km bij mijn ouders vandaan en ik vind het heerlijk !
    we hopen over een aantal jaar naar oostenrijk te gaan ....de mensen die we niet gaan missen blijven lekker hier wonen !

7. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Toen ik in Belgie (Brussel en Antwerpen) en later in Duitsland (Kaiserslautern) woonde was het ook nog wel te doen om een keer in de 2 maanden ofzo naar mijn ouders te gaan, maar dat gaat nu niet zo makkelijk meer.
    Mijn ouders zijn al behoorlijk op leeftijd (75 en 78 ) dus begin het er nu ee beetje moeilijker mee te krijgen dat ik niet zo vaak meer naar ze toe kan.

In april zijn mijn ouders twee weken bij ons geweest en ik heb nog nooit zo'n fijne tijd met ze gehad! Op een of andere manier heb ik de indruk dat ik er meer van genoten heb omdat ik weet dat ik ze niet vaak zal zien.
    Mijn zus is ook hier geweest in diezelfde periode, maar zij is met haar man maar een dag of 4 effectief bij ons geweest omdat ze ook "op vakantie" zijn geweest. Ook met mijn zus heb ik nog nooit zo'n leuke tijd gehad toen ze hier was. sinds toen sturen we elke week emails en bellen vaker.

Kortom, ik mis mijn family maar ben ook blij dat de band sterker is geworden.

8. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Ik ben in Belgie terecht gekomen door mijn werk. En in Duitsland door mijn man. Ik werkte in Belgie veel met Amerikanen en heb zodoende mijn man leren kennen. Hij was gestationeerd in Duitsland en ben dus voor hem naar daar verhuisd. Nu moest hij weer terug naar Amerika omdat zijn werktijd in Duitsland gedaan was. En daarom woon ik nu dus hier...

Hebben jullie weleens gedacht aan Belgie? Het is daar echt niet slecht hoor. En het salaris is ook goed (spreek uit mijn persoonlijke ervaring natuurlijk) Er is veel werkgelegenheid in Belgie, dus de kans is groot dat jullie beiden een leuke baan vinden, en niet opgescheept gaan zitten met een baan waar je je eigenlijk helemaal niet goed bij voelt.

9. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Dat was nou precies de reden dat ik besloot om in Belgie te gaan wonen.
    Ik hield het helemaal gezien met sommige mensen in Nederland :rolleyes:

Hoevaak zie je je family als ze "maar" 200 km bij je vandaan wonen?
    Toen ik in Belgie woonde zag ik ze gemiddeld een keer in de 6 weken tot 2 maanden.

10. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    uuhhm 1 keer in de 3 a 4 maanden.....is zat !

11. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Wij vertrekken morgen voor een week naar mijn man zijn family ivm de 4th of July viering.

Ik zou het leuk vinden als jullie je ervaringen en ideeen schrijven hier, zodat ik en misschien ook andere meiden een beeld kunnen vormen van hoe het is om ver bij je family vandaan te wonen.

Hoe doen jullie dat met de kids? zij zien hun grootouders en ooms en tantes niet veel, herkennen ze ze als ze nog zo jong zijn?

En voor de meiden die zwanger zijn, hoe gaan jullie dat doen als je op het punt staat om t bevallen? komt de family naar jullie toe? zijn jullie van plan om snel na de bevalling naar je family te gaan? etc.

Ik hoor graag alle ideen en ervaring!

Nou lieve meiden, ik zal niet in de gelegenheid zijn om deze topic op te volgen de komende week, dus als ik terug kom wil ik VEEL te lezen hebben!

Liefs Lynn

12. Female

Female Niet meer actief

@ Lynnami
    Ik woon ook 200 km van mijn ouders vandaan en zie ze toch wel 1 x in de 1 a 2 weken!
    Mijn man werkt heeeel veel dus dan knikker ik alle spullen in de auto en vertrekken zoonlief en ik lekker voor een paar dagen naar de veluwe ;)
    PS ik vind die 200 km vaak al lastig en twijfel heel soms stiekem zelfs of het wel de beste keuze was om hier een huis te kopen :oops:

Hoe lang heb jij in Belgie gewoond?

@ TS Lijkt me idd moeilijk om zover van je familie vandaan te wonen. Het enige wat mss een idee is is skype, zo lang als je wilt gratis bellen.
    En misschien als jullie vakantie hebben eens in de buurt van je familie een weekje weg ofzo?
    Mss bellen/ chatten via de comp. en de webcam tegelijk, lijkt hij/ zij ook weer iets dichterbij je

13. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Bedankt voor je berichtje.
    Ik woon nu 10 uur VLIEGEN bij mijn family vandaan dus dat is ff wat anders...

Ik heb van 2002 tot eind 2006 in Belgie gewoond.

Ik chat op MSN met mijn vrienden en family in NL en Belgie. Dan zetten we soms weleens de Videocall aan.
    Ik heb ook een speciale code die je via de telefoon maatschappij kan kopen om goedkoper met mijn ouders te telefoneren. Zij hebben geen internet...

14. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Ik woon in Portugal en moet zeggen het bevalt goed. Wij krijgen gemiddeld 1 keer per 2 maand bezoek uit nl en edat is genoeg.
    Alleen nu ben ik zwanger van onze eerste en moet zeggen dat ik het shoppen en kletsen met moeders en vriendinnen erg mis.

15. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Dat is nou precies wat ik bedoel. Ik ben nog niet zwanger (voor zover ik weet) maar denk dat ik het toch wel ga missen om er met vriendinnen en familie over te praten face to face.
    En ik neem aan dat in Portugal er ook anders word omgegaan met zwangerschap en bevalling? Zoals in NL is er kraamverzorging, is dat in Portugal ook?
    Ik weet dat het hier zo goed als onmogelijk is om bijvoorbeeld thuis te bevallen. Dit gebeurt echt maar zelden als de bevalling zich ineens aankondigd en er geen risico genomen kan worden om nog vervoerd te worden. En omdat iedereen dus zogezegd ge-brainwashed is met het idee dat je thus niet kan en mag bevallen nemen veel mensen het risico om nog op het laatste moment naar het ziekenhuis te rijden. Je hoort dus vaak genoeg dat een vrouw in de auto of op de stoep van het ziekehuis ineens een baby op de wereld zet.

16. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Nou, ik woon nu al bijna 6,5 jaar in Peru en dat is superver weg! Ik moet zeggen dat ik heb niet makkelijk vind. Veel mensen zeggen dat het met de tijd makkelijker wordt, maar dat vind ik dus juist niet. Ik mis, nu vooral door Sem, steeds meer dingen uit Nederland. Bepaalde dingen die zo normaal en lekker makkelijk zijn in Nederland, die hier gewoon anders zijn of gewoon niet bestaan. En even bij de familie op de koffie gaat gewoon niet. Ik vind het vooral zo jammer dan mijn ouders en broer en zus mijn zoontje bijna niet zien. We gaan nu 30 juli lekker op vakantie naar Nederland maar dat is dan ook na twee jaar! Mijn ouders en zus zijn hier geweest toen Sem net geboren was, maar mijn broer heeft hem nog nooit gezien. Ik heb zijn zoontje ook nog niet gezien en dat is erg moeilijk,

17. Female

Female Niet meer actief

@ Feliz
    Kan me voorstellen dat je het moeilijk hebt meid.
    Zijn jullie van plan daar te blijven, of zijn er ook plannen ooit weer naar NL te komen?
    Of komt je man/vriend daar vandaan?

18. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Hier in Portugal is het inderdaad anders. Je moet hier in het ziekenhuis bevallen.En dat is bijna een uur bij ons vandaan! Ook kennen ze geen kraamhulp. je bent dus 2 dagen in het ziekenhuis en dan moet je je maar zien te redden.

Feliz ik kan het me voorstellen dat dat erg moeilijk is. Wat dat betreft ben ik blij in Europa te zijn. Het is ongeveer 3 uur vliegen en niet al te duur. Als je richting Peru moet is het denk ik erg kostbaar en dan wordt het niet makkelijker om te gaan.
    In ieder geval veel plezier in Nederland! Geniet er maar volop van

liefs

19. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Hier beval je ook in het ziekenhuis en na twee dagen ga je naar huis en sta je er alleen voor. Gelukkig waren mijn ouders er na een week en die zijn lekker een maandje gebleven. Erg fijn!
    Ja mijn man komt hier vandaan. Voorlopig blijven we nog hier wonen, maar misschien dat we over een paar jaar toch naar Nederland gaan.
    Lima-Amsterdam is nu 13 uur ongeveer (direct), maar het is redelijk prijzig! zeker voor een Peruaans inkomen (je betaald namelijk net zoveel als in Nederland en het inkomen ligt veeel lager)

20. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik woon in het midden van Duitsland en mijn ouders komen elke 3 maanden. Ik ga zelf 2 of 3 keer per jaar naar Nederland. Hoe het met kind gaat weet ik nog niet maar ik hoop vaker.

Mijn schoonouders wonen in Centraal Azie (ook nog eens strenge visumplicht) en wij zijn van plan ze, als het financieel lukt (vliegtickets naar Almaty zijn echt peperduur) 1 keer per 2 jaar te bezoeken.

Mijn zwager woont in Moskou. Ook niet om de deur helaas.
    Ik zou toch liever in Nederland wonen trouwens....Ik vind het hier op het moment maar zozo (alhoewel in Duitsland de prenatale zorg wel beter is.)

Hiervoor woonde ik in Belgie en in Oost Duitsland dus ik ben er opzich wel aangewend dat mijn ouders er niet zo vaak zijn.

Deel Deze Pagina