Wat kan het zijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dees, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dees

dees Niet meer actief

Hoi mensen,

Mijn zoontje van 20 maanden wil absoluut niet 's avonds in zijn bed slapen. Overdag doet hij dit wel waar kan dit aan liggen?
    's Avonds heeft hij altijd een nachtlampje aan.

Graag reacties

2. KaChris

KaChris Niet meer actief

Wij hebben dit met onze Thijmen ook gehad rond die leeftijd. Hij sliep in de middag prima, maar de avond werd een drama.....

We hebben er een hele tijd last mee gehad. We hebben twee kleine lampjes aan op dit moment, vertellen hem ook dat die aanblijven 's nachts en verder ging het als volgt.
    Iedere avond net doen als anders, maar dan op het moment van afdrogen na het badderen vertellen dat de lampjes aan blijven, dat alle kindjes gaan slapen en dat papa en mama altijd dicht in de buurt zijn.
    Wanneer het dan alsnog mis ging, ging ik zonder dat hij me aan kon kijken op de grond naast het bedje zitten en vertelde hem dat hij kon gaan slapen. Dit gebeurde dan ook en zo sliep hij de nacht rustig door.
    We hebben dit wel een paar keer moeten doen, maar nu gaat het een stuk beter...wat het geweest is? geen idee, maar wel heel vervelend!
    We hielden een duidelijke structuur aan 's avonds en deden na het eten geen filmpje meer....

Ik weet niet of je er wat aan hebt,

Karin

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

hij zou bang kunnen zijn in het donker: ik zou die angst dan benoemen, de nachtlampjes benoemen en misschien even op zijn kamertje blijven (zonder contact).
    Maar misschien ook dat hij 's middags wat korter zou kunnen slapen? Is hij moe genoeg om te gaan slapen 's avonds?

4. dees

dees Niet meer actief

Damian slaapt tussen de middag maar een uurtje.
    Nu is het ook weer drama, heb samen met hem een boekje gelezen en zijn muziekje aangedaan.
    Het is nu 21.30 uur en hij slaapt nog niet.
    Hij vergaat van de slaap maar wil hier niet aan toegeven.
    Het is erg vervelend dat hij niet wil gaan slapen ook is het erg vermoeiend. Ben het spoor gewoon even bijster weet niet meer wat ik doen moet. Heb alles al benoemd met name dat ik aan de andere kant van de deur ben maar zelfs dit heeft geen effect op hem

Deel Deze Pagina