Boos worden/straf geven, hoe aan te pakken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Amelle, 11 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amelle

Amelle Actief lid

13 dec 2010
    463
    0
    0
    Onze zoon is nu 26 maanden en zijn nieuwste spelletje is gooien met dingen. Meestal in de lucht maar ook soms tegen iemand aan. Laatst gooide hij de sleutelbos naar zijn oma. Gelukkig ving ze 'm op. Ik had er niet aan moeten denken :(

Nu reageer ik iedere keer hetzelfde maar het heeft geen impact. Ik ga voor hem zitten (geknield) kijk hem aan en zeg tegen hem dat hij niet mag gooien want hij kan daar iemand mee pijn doen en zeg tegen heb dat hij dat niet meer moet doen. Een paar minuten later gooit hij weer met het volgende.. :x

Nu wilde ikiets anders proberen en heb hem een paar keer op de gang gezet. Er is daar geen trap en hij kan nergens aanzitten daar. Maar ondanks dat de klink van de deur omhoog staat kan hij de deur gewoon open maken. En na 10 keer hem terugzetten heb ik er zelf wel weer genoeg van *zucht*

Dus moeders wie heeft er een tip om dit 'probleem' op te lossen? Of hoe reageren jullie zelf als je kindje ondeugend is en niet luisterd?

2. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

21 aug 2012
    840
    0
    0
    Mijn dochter blijft netjes op de gang zitten als ze straf heeft ( gelukkig niet zo vaak). Mijn neefje bleef ook nooit zitten, mijn zus is hem toen als ie straf had op een stoel gaan zetten, zelf ertegenover op een andere stoel. Dan kon ze hem direct terugzetten als ie er af wilden gaan. Verder totaal negeren, niet tegen hem praten. En pas als ie 2 minuten was blijven zitten, mocht ie eraf ( na sorry zeggen engoedmaken). De eerste x duurde het ongeveer een half uur voor ie 2 minuten is blijven zitten. Daarna werd t steeds korter. Na een paar dagen had ie t door. Ze had een wekker die ze iedere x dat ie van de stoel afging opnieuw zette.

Duurt even, en kost jou heel veel geduld, maar wie weet werkt t ook voor jou zoontje. Heel veel succes!

3. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    ik heb een hoek in de huiskamer waar hij blijft staan. Ik moet helaas ook erg boos worden en soms in de buurt blijven staan. Ik leg steeds uit dat het erg pijn doet en als hij het erg bont maakt heb ik het verleden (het deed echt super pijn) een traan gelaten waar hij bij was ... dat heeft wel indruk gemaakt ...

Gelukkig hebben we het echte gooi en smijt werkt nu wel in de hand ... maar heel af en toe gebeurd het weer en dan gaat hij even al is het maar tien seconden in de hoek staan.

succes het is zo niet leuk :(

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter gaat in de hoek, de eerste paar keren liep ze ook steeds weg. MAar na tig keer terug zetten, blijft ze gewoon zitten of staan totdat ik zeg dat ze eruit mag..

5. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    hier op de gang ( na 3 waarschuwingen) komt er nu iedere keer vandaan, voorheen niet.
    Maar door consequent terug zetten hebben we nu weer ons doel ( tijdelijk) bereikt ;)

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Os niet zo gek he dat je zoontje je niet serieus neemt als jij t na 10x terug zetten voor gezien houd...

Consequent zijn :)

Deel Deze Pagina