Aardbeientong?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Minny, 11 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Mijn zoontje van 2.5 is al de hele week niet fit. Hij eet heel slecht en had begin van de week ook koorts. Nu is hij op zich wel goed te spreken, maar sinds vannacht erg huilerig. Omdat hij een pijnlijk plekje op zijn tong had liet ik hem net zijn tong uitsteken. Deze is nu wit met allemaal rode puntjes. Aardbeientong?

Ik lees alleen maar verhalen op google dat het dan roodvonk is? Ga zo maar even met hem naar de HA, want vind het nu wat eng worden...

2. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Aardbeientong is niet wit maar aarbeienrood met rode puntjes. Mijndochter heeft 2x roodvonk gehad. Dat begint met knallende koppijn en keelpijn die zo ergis dat ze niets meer eet . En hoge koorts. Vlekjes komen later pas . Mond doet erg zeer. Sterkte ermee. Er heerst nu wel erg waterpokken bij ons. Die kunnen ook in de mond zitten.

3. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    is het geen hand- voet- en mondziekte? mijn jongens hebben dat ook gehad en hadden toen ook rode bultjes/blaasjes in hun mond, vaak met wit eromheen.

Zij hebben het alleen in hun mond gehad en dus niet op handen en voeten.

Maar waarom ga je er niet even mee naar de huisarts? Die kan toch wel vertellen wat het is.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier merkten we er aanvankelijk niks va.. Beetje hangerig hooguit.
    Tot ik d'r op moest halen van de bso omdat ze alleen maar lag te huilen van de buikpijn.
    Kon binnen 3 kwartier terecht bij de huisarts met een kind dat zo ziek als een hond was.
    En 's ochtends had ze er nog helemaal zin in want vakantie en bso... Dat is altijd leuk!
    En ze had dus zeker geen knallende koppijn of geen zin om te eten :)
    Vond trouwens d'r tong ook niet opvallend rood... Eerder wat bleekjes... Raar gezicht in ieder geval...
    Typisch geval van er klopt iets niet......

Maar roodvonk ziet de huisarts binnen 2 seconden ongeveer... Kuurtje en je kunt weer naar huis :)

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'peuter en kleuter'

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Het is een aft. Ben bij de dokter geweest. We kunnen zijn tong nu verdoven met wat vloeistof. Verder geen rare dingen gelukkig.

Deel Deze Pagina