Ik was bij de drogist en het begon me voor het verzorgingsvak te duizelen. Wascreme, wasgel, badolie, schuimbad, cremezeep en wat al niet meer. De keuze is dus reuze maar wat is fijn? Dus wat heb jij aan verzorgingsproducten voor je baby en wat gebruik je het liefste?
Ik gebruik van Weleda de hair en body shampoo voor in bad/douche.. En toen ze een baby was de welterusten olie voor in het badje.. Ook billenzalf van Weleda.. Eigenlijk alles dus haha! Behalve de haarlotion, die is wel van Zwitsal Voor de tweede ga ik dit weer gebruiken, het bevalt prima!
Ik heb de lijn van de hema gebruikt.. Mijn oudste had een gevoelige huid, en reageerde op die van zwitzal en nog eentje (etos). Met de hema was er niks aan de hand. Bij de jongste ook af en toe nog wel kruidvat-huismerk tussendoor gebruikt. Daar reageerde hij niet op. (wel soms op wasmiddel). Basis was iets voor in het bad (badolie in het begin fijn bij droge huid, daarna zeepvrije wasgel. Later badschuim, maar niet zo handig bij mijn schuimeter). haartjes deed ik meestal alleen met water, soms met babyshampoo. Tegen berg (huidschilfers in het haar) helpt kindershampoo beter. Op de commode lag dan wel baby-bodylotion en vette zalf (vaseline lannete). Zeker omdat mijn jongens erg vervelden en droge huid hadden de eerste weken.
Van weleda de billen en bodycreme en babyolie Van zwitsal shampoo en badschuim en haarlotion. Ik was Jari 2 x in de week met zwitsal anders krijgt hij teveel uitslag Ik douche hem wel elke dag en smeer hem ook elke dag in met weleda crème . Hij heeft een iets wat gevoeliger huid.
Ik doe wat babyolie (sebamed baby) in het badje of in de waskom. Vanwege haar droge hoofdhuid masseer ik daar ook babyolie in voordat ze in bad gaat en dat spoel ik met water uit.
Op aanraden van de kraamverzorgster gebruiken wij zemelenbadje van Kruidvat. Werkt er goed tegen een droge huid. het is totaal anders dan de naam doet vermoeden: soort douchegel die best lekker ruikt
Echt als baby, shampoo, wasgel, haarlotion, badolie en bodylotion van de Zwitsal. Toen ze ouder werd kreeg ze wat last van eczeem dus nu shampoo en wasgel van Neutral en bodylotion van kruidvat zonder parfum. Haarlotion gebruik ik zelden maar dan nog wel van de Zwitsal
Als eerste heb ik al het verzorgingsspul uit de gratis dozen gebruikt. Uiteindelijk vind ik alles best en kan Lem overal tegen dus ik haal kruidvat eigen merk, en als de zwitsal in de reclame is dat. Gewoon omdat ik het lekker vind ruiken!
Ik doe mijn dochter om de 3 dagen in bad. Dan zeep ik haar in met Nivea Baby wash lotion of wasgel van Mustela. Soms doe ik in het water ook wat badolie (ook van Nivea of Mustela). Als haar huidje wat droog is, dan gebruik ik body lotion van Mustela.
Met Zwitsal voor een gevoelig huidje shampoo en wasgel in 1 (wit flesje). Eigenlijk de enige shampoo waar mijn dochter geen extreem droge hoofdhuid van krijgt (van de shampoo van Weleda bv wel).
Toen mijn meiden iets groter waren en ik wist dat ze niet snel ergens op reageerde ben ik van Bvlgari petit & Mama .....heeeeeerlijk!
Neutral baby, van de rest kreeg hij uitslag en insmeren met vaseline cetomacrogol creme die je bij de apotheek kan halen, lekker vet en er zit niks irriterends in.
Etos eigen merk. Niet zo geparfumeerd als Zwitsel, maar ruikt wel lekker en niet duur. Eerst was ik het gezicht met schoon water. Daarna de oksels, billen etc. met water en wasgel. Daarna in een badje met olie, 1x per week de haartjes met shampoo. Na het badderen een beetje masseren met bodylotion. Haarlotion op het hoofd tegen berg. Zinkzalf op de billen. Dus, wat ik gebruik: wasgel, badolie, shampoo, bodylotion, haarlotion en zinkzalf.
Ik was eerst alleen met water, soms een beetje badmelk erin. Nu ze wat groter zijn met badschuim/wasgel whatever. Een halve theelepel op een vol badje en daar gaan ze allebei in. Dus koop vooral niet teveel!