Doe dit aub weer niet af als "onzin". Het zit mij echt hoog! Toen ik vanmorgen mijn dochter uitzwaaide kwam er een politiebus en een motorpolitie de straat in. Even later kwamen er 2 heren van BJZ. Samen gingen ze naar onze buren. Ze moesten er 15 min kloppen en bellen voordat de deur werd opengedaan. Even later kwamen ze met de buurjongen (net 16) naar buiten. Ze stopten hem in de politiebus en namen hem mee. Ik zit er nog van te trillen! De moeder wilde hem vastpakken, maar mocht dat niet van de politie. Het is al de zoveelste keer! Maar ik denk niet dat ik er ooit aan zal wennen! Bah bah bah....
Jeetje Muuske, dat is schrikken! Wat was er gebeurd dan? Ik lees dat het vaker is gebeurd namelijk, dus je weet misschien wel een reden? Ik hoop dat je snel van de schrik bent bekomen! Groetjes, Didier p.s. Ik weet zeker dat niemand dit af doet als onzin hoor!
Kan me voorstellen dat je er van schrikt, zal vast niet voor niets zijn dat hij van zijn bed gelicht wordt. Neem een kop thee, en wij doen het niet af als onzin hoor!
@ Guppien....Inderdaad! Ze hebben er dit jaar al 4 kids (ze heeft er 7. De andere 3 wonen op zichzelf) weggehaald met de politie. Vorige week maandag ook al eentje van 14. De jongste 2 (12+10) zitten al sinds de zomervakantie in een pleeggezin. Waren ook door de politie weggehaald! Het zijn somalische vluchtelingen! Moeder drinkt en daardoor onstporen de kids! Vreselijk zoiets! Vaak belt ze de politie zelf als ze weer eens dronken is! Het enige voordeel is dar het nu wel rustig zal zijn daar, maar waarom moet dat zo?
Ze doen dat zo omdat veel mensen hun kinderen (desnoods met geweld) proberen tegen te houden. Hard, maar logisch. Als ik dit zo lees is het misschien beter voor de kinderen? Dit doen ze echt alleen als alle andere middelen hebben gefaald namelijk. Nou, sterkte met verwerken. Groetjes, Didier
@ Guppien....is misschien inderdaad beter voor die kids. Maar zoiets grijpt me altijd erg aan! Zeker met die hormonen in me lijf ben ik extra emotioneel! Bedankt voor je lieve woorden. Ze zijn een grote steun!
Doen ze niks aan die moeder dan? Lijkt me niet zo fris als die de hele dag dronken is... Ook niet zo gezond voor de kinderen. Bij mijn moeder tegenover wonen bosnische vluchtelingen,daar is ook al een jongen uit huis geplaatst.
Bah zoiets is ook schrikken! Maar lijkt me idd beter voor de kinderen, begin is altijd zwaar uit huis geplaats worden, vooral zo bruut, maar het is voor hun eigen bestwil!
Weet er alles van. Mijn dochter is ook 5 maanden uithuisgeplaatst geweest eind 2005. (ze was de weg ff kwijt) Maar dit heb ik toen gelukkig niet meegemaakt! Daarom nu extra schrikken! Deze jongen is 30 oktober 16 geworden en is sinds 5 jaar in Nederland. Van die 5 jaar heeft hij al 2,5 jaar gesloten gezeten.
@Maud, waarschijnlijk hebben ze dus al een heel traject van hulpverlening gehad. Dit doen ze echt als laatste redmiddel. Groetjes, Didier
Blijkbaar niet! Die vrouw heeft moeite met het verwerken van de oorlogsproblemen in Somalie. Ze schoten haar man voor haar ogen dood. Ze is best een lieve vrouw als ze nuchter is, maar als ze gedronken heeft is het een bitch! Haar haar kids afnemen en vervolgens geen hulp bieden zal ook niet veel uithalen denk ik. Toch?
Nou, maar zoals ik het meekrijg wordt er ook misbruik gemaakt van het feit dat die vrouw de nederlandse taal niet goed machtig is hoor! Ze weet vaak niet eens waar ze toestemming voor geeft. Het hele gezin heeft hulp nodig! Maar wij zitten er mooi mee te kijken! Bah....
Kan me voorstellen dat je geschrokken bent hoor! Zoiets zie je ook niet elke dag, al zal het idd niet voor niets geweest zijn dat hij op zo'n manier gearresteerd word...