Wat voor airco hebben jullie?

Discussion in 'De lounge' started by aardbei1707, Jul 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,245
    681
    113
    Ik ben het zo ontzettend beu dit weer. Bij ons in de woonkamer is het gewoon 29 graden pff.. om het dan nog niet te hebben over de slaapkamers.. mijn dochter ligt net op bed en het is daar zo benauwd.. ik denk wel boven de 30 graden.. er moet een airco komen..

Omdat ons huis te koop staat gaan wij geen airco's laten plaatsen, we zaten te denken aan een mobiele airco maar hoe zit dat met de afvoer? en kan je die wel tillen?

2. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik heb geen tips voor je, misschien kun je van die ventilators aanschaffen waar ijsklontjes ingaan die blazen dan ijskoude lucht.

Wij wonen in een woonwagen platdak, en bij ons is het al dagen 39-40 graden echt een broeikast, hier helpen ventilators niet

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben een airco, mobiele. Hij koelt echt supergoed, binnen 10 minuten koel. De afvoer is net als bij een wasdroger zeg maar: een uitrekbare buis die je uit een raam of deur moet hangen zodat de warme lucht naar buiten kan. Omdat we verhuisd zijn hebben we hem niet meer nodig is ie nu te koop ;)

4. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,245
    681
    113
    Oke dus jullie deden hem gewoon uit het raam hangen? kwam de warme lucht van buiten dan niet naar binnen?

5. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Wij hebben ook een mobiele airco. Om de kamer even af te koelen is het prima, maar zodra je de airco uitzet is het in de kamer zo weer bloedheet. En ik laat mijn kind niet in een aircolucht slapen....

6. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hoe doen jullie dat dan met die slang die je buiten hangt? Dan komt er toch weer warme lucht binnen?
    Mijn zoontje slaapt op zolder en daar is het nu helemaal niet meer te doen, vandaar dat ie nu al twee weken op onze kamer op zijn matrasje ligt.

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wij hebben ARKO

8. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Wij hebben geen airco... Wel broodnodig!! Helaas nu de financiën niet maar volgend jaar is dat ding geïnstalleerd voor het weer zo warm gaat worden dat kan ik je wel vertellen!

9. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    Geen :'(
    Helaas dit seizoen geen geld meer voor. Hoop dat ik volgend jaar werk heb en we dan in een mooi systeem kunnen investeren..

heb wel een nieuwe vriezer gekocht, als ik het heel warm had ging ik even een ijsje halen :D
    en een zwembadje om klein meisje in te doen. De airco moet helaas even wachten

10. minon

minon Niet meer actief

Wij hebben een mobiele airco. Gat in de muur gezaagd en die slang aangesloten op een speciale dakpan. Binnen 10 min koel voor je gevoel. Als je em 1,5 uur aan doet blijft het ook lang koel als je alle ramen en deuren goed dichthoud.
    Hebben een zibro p828

Edit: je kan de slang door het raam doen zit een speciaal opzetstuk voor bij. Maar dan zuigt ie wel valse lucht dus koelt het wel maar minder snel dus gebruik je meer stroom

11. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Wij hebben een mobiele airco van Tristar, een gouden aankoop!
    Wat wij hebben gedaan is een houten plaat gemaakt die precies in het raam past en daarin een gat gemaakt en het uiteinde van de slang in dat gat geplaatst. Als we de airco willen gebruiken draaien we de slang in dat gat en voilà..de warme lucht wordt naar buiten geblazen terwijl het raam volledig afgesloten is!! Nadien plaat eruit en raam snel dicht en het is heerlijk koel voor ons meisje..:)

12. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

Aug 9, 2012
    1,908
    502
    113
    Female
    Wij ook... echt ideaal!!! Ben er zo blij mee....:D
    (kan wel airco gebruiken btw)

13. Rosa2

Rosa2 Lid

Mar 3, 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoeveel wil je er voor hebben?? Hier bloedheet ook! We willen er graag een aanschaffen! 😄

14. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ja dat heb ik idd ook ooit gezien maar ja dat is niet mogelijk met een zolderraam...helaas.

15. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    #15 Pluis81, Jul 24, 2013
    Last edited: Jul 24, 2013
    Hoezo niet dan? Bij ons werkt het met een schroefsysteem dus de slang hangt niet los..

Edit: Of is het een kiepraam?

16. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,245
    681
    113
    We hebben nu ook een mobiele airco aangeschaft! we hebben het nu via een afvoer in de badkamer gedaan.. helaas werkt dit niet echt goed.. nu willen we dus ook zo'n plaat gaan maken.. ik hoop echt dat dit beter werkt!

17. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Wij hebben er twee staan. Boven een kleinere met slang maar buiten (raam op een kier) deze koelt redelijk tot snel en beneden een grotere met een los kastje erbij wat je buiten zet. Achterdeur dus op een kiertje, deze heeft de hele benedenverdieping in een uur koel.

Het is niet te vergelijken met een bedrijfsairco waar ik zelf ook niet tegen kan. Het is niet zo'n beruchte airco lucht. Het is gewoon heerlijk koel binnen :)

18. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    1,321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Helaas geen, anders had ik nu wel geslapen:x
    Iedere keer zeggen we: nee volgend jaar willen we er 1. En als het er dan op aan komt heb ik zoiets van, voor de 3 weken per jaar? Vind ik zonde van het geld...:(

Maar nu zou ik het toch ook wel graag willen...

19. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,245
    681
    113
    Zo dacht ik ook altijd! maar ik vind het deze zomer echt extreem.. ik zei altijd ach in nederland is het even 3 dagen bloedheet en dan komt er toch weer onweer en koelt het af.. maar nu?? al wel 3 weken warm en gaat nog steeds niet echt afkoelen.. vandaar dus toch maar een airco!

20. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    2,382
    206
    63
    Male
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Dat gehannes met een slangetje vind ik maar niks. Zijn er geen airco's met een opvangbak ofzo? Ik wil dat ding namelijk niet continu op dezelfde plek in huis hebben.

Share This Page