Snap er niks van, wespen in huis.

Discussie in 'De lounge' gestart door mam1991, 25 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Bizar... hoe kom er aan en vooral; hoe kom ik eraf :$

zo'n 2/3x in de week ligt er bij de voordeur een halfdode wesp en soms een dode.
    Het enigste wat opvalt is dat ze vrij mager zijn, verzwakt en niet zo groot.
    Gister hebben we er weer één weg gehaald en verdorie... nu zit er alweer 1 ;)
    Het is alleen bij de voordeur verder nergens, ook niet meerdere.. gewoon af en toe 1.
    Heb voorgevel gecontroleerd en nergens wespen te bekennen.

Help!.. wat is er aan de hand :D

2. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Het is een heel mild jaar geweest qua weersomstandigheden. Hetzelfde geldt voor muggen, daar zijn er ook nog veel van.

Als ik jou was, dan had ik die wespen in huis ook verdacht gevonden en eens een verdelger laten komen kijken. Kan best zijn dat er ergens in de gevel een wespennest zit en er een gaatje is waardoor ze binnen kunnen komen.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.968
    3.973
    113
    Waarschijnlijk een nest in de buurt inderdaad!

4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Heb net een mail gestuurd naar een bedrijf en een offerte op gevraagd.. Hebben wij weer hoor haha. Even afwachten maar.

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hebben wij ook een tijdje gehad, in de lente.
    Hier vloog er af en toe eentje ongezien naar binnen als ik de boodschappen binnen ging zetten. Heb het 2 keer gezien en ze naar buiten gejaagd. Maar die andere 5/6 keer zag ik het niet en vond ik ze ook gewoon dood bij mijn voordeur. Gelukkig ook want ik heb een wespenfobie .

Waarschijnlijk heb je een raam bij je voordeur en willen ze naar buiten, of voelen ze die tocht en krijgen ze een driedubbele hersenschudding.
    Bijen gaan binnen snel dood, wespen misschien ook?

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nou gister avond en vanmorgen zat hij er nog niet. Voordeur word nauwelijks gebruikt dus daar kan hij niet doorgekomen zijn.
    Ben benieuwd wat due verdelger meld via de mail. Ik heb er geen tientallen euro's voor over als er zo af en toe maar 1 naar binnen komt.

7. Jolina

Jolina Niet meer actief

Dacht ook gelijk een nest...
    Toen wij hier in de keuken de oude plafondplaten eruit hadden gehaald vonden we ook een nest:$
    Nu zag ik vaker een bij in het gaatje in een kozijn vliegen. Vroeg me al af waar ze heengingen...;)

Deel Deze Pagina