Op sol.gesprek, moest een half uur wachten !!!

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanuk, 25 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanuk

mamavanuk Lid

2 okt 2009
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

Vanochtend had ik een sol.gesprek voor een administratieve functie, daar aangekomen werd mij verteld dat de persoon met wie ik een gesprek had even de deur uitmoest. Kan gebeuren, groot bedrijf. Toen werd er door zijn collega even gebeld waar hij bleef. Binnen 15 minuten zou hij weer terug zijn. Dit werd een half uur (!!). :$

Ik voelde me te kakken gezet.
    Ik bedoel; ik neem de moeite, de tijd om dingen te regelen zodat ik op tijd bij dit gesprek kon zijn.

Nu ben ik aangenomen voor deze functie. :)
    Ik spring een gat in de lucht, alleen ik ga nu zo twijfelen of ik het wel moet doen.
    Want als hij al zo met een sollicitant omgaat, hoe gaat het dan met zijn medewerkers?

Is mijn reactie overdreven, wat vinden jullie?

Liefs

2. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Het kan gebeuren natuurlijk, maar ik vind het niet echt representatief voor een bedrijf. Sowieso dat iemand de deur uit moet terwijl je een afspraak hebt. Maar ja, voor hetzelfde geld is er wat ernstigs aan de hand. Best moeilijk!

In ieder geval gefeliciteerd!

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik denk dat je bij jezelf moet nagaan hoe graag je deze baan wilt of nodig hebt. Er zijn duizenden die werkloos thuiszitten en ook om een baan zitten te springen in deze tijd, dus zal niet te moeilijk doen.

4. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.693
    1.451
    113
    Je weet niet waarom hij weg moest, soms kan er iets erg dringends tussen komen. Als het je niet lekker zit zou ik gewoon vragen hoe en wat. Maar vind het geen reden (persoonlijk) om de baan niet te proberen, tenzij je nu een goede baan hebt natuurlijk dan snap ik je twijfel goed.

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    tja, in deze tijd mag je inderdaad een gat in de lucht springen dat je een baan hebt! dus ik zeg, go for it!!

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik zou me er niet te druk om maken.
    Was het gesprek wel prettig? Dat lijkt mij belangrijker...
    Het kan altijd gebeuren dat er iets tussen komt!

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.899
    19.388
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je weet natuurlijk niet wat er aan de hand is waardoor hij zo laat was. En ik vind het onbeleefd om daarnaar te vragen. Het is inderdaad geen goede eerste indruk, maar je weet natuurlijk niet of dit altijd zo is. (Omgekeerd: een baas die toevallig netjes op tijd is voor dat ene sollicitatiegesprek, kan best 3x per week te laat komen op een andere afspraak.)

En wat betreft "Als hij zo omgaat met zijn sollicitanten, hoe zit dat dan met medewerkers?" Wie weet was hij juist bezig een medewerker te helpen. Ik kan me voorstellen dat soms een probleem van een medewerker toch even belangrijker is dan een gesprek met een sollicitant. Dan is juit goed dat hij die keuze maakt om er voor die medewerker te zijn, en hem of haar niet af te wimpelen voor een solliciatiegesprek.

Als jij een gat in de lucht springt voor deze baan, zou ik gewoon lekker aan de slag gaan. En niet negatief denken door één akkefietje.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.110
    3.883
    113
    Ja, ik vind het ook niet netjes, maar je weet niet wat er was. Net als hierboven al gezegd, in deze tijd mag je blij zijn dat je een baan hebt.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Vervelend dat je moest wachten, maar ook niet meer dan dat, lijkt me. Mijn baas heeft ook regelmatig sollicitatiegesprekken maar ja als er nog een klant zit, dan gaat die toch echt voor. Het zal best wel goedkomen. En je hebt toch sowieso nog je proeftijd?

10. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Geef het een kans, als het je niet bevalt kun je altijd stoppen.

11. 078mama

078mama Niet meer actief

In mijn branche zou dit niet meer dan normaal zijn. Ik werk met deadlines, iedereen heeft altijd haast en te veel afspraken. Voor mij is dit dus ook een overtrokken reactie en als iemand dit tegen mij zou zeggen zou ik diegene niet geschikt vinden voor het vak maar oke jij moet je er fijn bij voelen.

12. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Bij mij op het werk is het ook zo dat je ineens weggeroepen kunt worden voor een spoedklus.
    Ik heb zelf ook een keer een man moeten laten wachten, die ons een nieuw systeem wilde verkopen, sja kan gebeuren he.

Als het gesprek maar fijn was, ik zou me er niet te druk om maken.

13. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    In mijn werk kan het van levensbelang zijn om snel te reageren, dus kan het ook zomaar gebeuren dat je iemand moet laten wachten!
    En wat Umm al zei, er zijn 1000 gegadigden voor 1 baan, dus zou me er niet zo druk over maken!

In ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe job!

14. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

wees blij met je baan!!!!

15. Firlonnien

Firlonnien Niet meer actief

Niet te druk om maken. Het is een groot bedrijf, dat gebeurt nu eenmaal. Het zal waarschijnlijk belangrijk geweest zijn, dat hij even weg moest.

16. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ja ik vind je reactie overdreven

17. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik kan me je twijfel goed voorstellen, maar als het enige geruststelling biedt: ik heb een keer hetzelfde gehad (of nou ja, mijn gesprekspartner was meer dan een uur te laat, zelfs) maar heb met enorm veel plezier bij dat bedrijf gewerkt, hoor!
    Laat je leiden door de indruk van het bedrijf als geheel, niet alleen die ene persoon, want, zoals gezegd, er kunnen zoveel GOEDE redenen zijn waardoor hij te laat kwam - zou zonde zijn als je daarom een geweldige baan laat schieten :)

Heel veel succes en plezier!

Oh, kleine toevoeging: dat die 15 minuten een half uur werden - mannen zeggen ook vaak dat ze iets 'straks' zullen doen en dat wordt dan volgende week ;) Dat moet je dus misschien maar afdoen als mannentaal...

18. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ik vind de reactie "Wees blij met je baan" of "Wees blij dat je een baan hebt kunnen vinden" een beetje overtrokken.

Je hoeft een baan niet te accepteren, als jij denkt dat de baan niet bij je past dan zoek je toch verder naar iets anders? Je hoeft een baan niet te accepteren omdat je maar blij moet zijn dat je uberhaubt werk kunt vinden.

Maar het afzeggen omdat iemand een half uurtje later is vind ik niet juist. In sommige branches is een half uur wachten helemaal niet lang.

19. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou dat niet erg vinden als je heel graag die baan wilt dan ga je er toch voor.

Ik heb zelf een keer gehad met concact verlenings gesprek dat de baas er helemaal niet was. haha hij had een spoedje. Maakte me niet uit was al lang blij dat hij verlengt werd.

20. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik vind je reactie zwaar overdreven. mensen hebben wel meer te doen op een dag er kan iets dringends tussen gekomen zijn of een klant die wat langer werk had. om dan meteen zo negatief over een nieuwe baan te staan. misschien zou die bewuste man zich nog eens achter zijn oor krabben als hij wist dat je zo negatief ingesteld bent, voordat hij je aangenomen had.

Deel Deze Pagina