Dat is de deksel van de kralenplank. Die is inderdaad doorzichtig. Zo kun je de kralenplank omdraaien en onder het kopieerapparaat doen. Dat doen wij ook altijd als de kleuters een mooi werkje hebben gemaakt. De kralenplank zelf is van hout met 'spijkertjes' en dan maak je de plaat na.
Kralenplank inderdaad, is in elke kleuterklas te vinden. In mijn klas heb ik er ook 3 . De kralen zijn wat groter dan strijkkralen (en ook niet bedoeld om te strijken). Kralenplankjes voor urenlang educatief plezier - Kralenplankjes.nl
Beste lezeressen, de topicstarter bedoelt zeer waarschijnlijk de kralenplank. Die zijn er in de materialen hout en kunststof. De kunststoffen versies zijn er in wit en transparant. Deze laatste is die de topicstarter bedoelt. Onder deze kralenplank wordt het voorbeeld gelegd, zodat het kind het voorbeeld in het geheel ziet en kan namaken. Met de transparante versie wordt vaak begonnen in de leermethode, later wordt overgeschakeld naar de houten kralenplank.
wat dat u hier zich meld, heb de plank met kralen idd bij u besteld en ontvangen, helaas vind ik de uitgeprinte copieen niet zo goed passen onder het plankje maar we zullen zien wat zoonlief ervan gaat maken.
Beste "Sneeuwpop", wellicht kunt u bij het uitprinten in het popup-schermpje kiezen voor iets als "schalen" o.i.d. Als u dat ietsje groter zet, zal het wrs beter / precies op maat zijn. Per computer kan dit ietsje afwijken. (misschien dat verdere vragen beter via onze mail kan, omdat dit forum daar misschien niet op zit te wachten...).