Ons mannetje is nu 1 jaar en dus vind ik het tijd om zijn speentje af te bouwen...wel beetje sneu want hij vind het zoooooo lekker...maarja het schijnt nu de beste tijd te zijn om daarmee te beginnen en ik wil niet dat hij straks praat terwijl hij een speen in zijn mondje heeft (ervaring van kennis ze zijn dan echt heeeeeel moeilijk te verstaan) .... Overdag heeft hij eigenlijk nooit een speen , tenzij hij hem ergens ziet liggen op tafel of waar dan ook, dan pakt hij hem meteen Dus alleen snachts, maar zou ik dan in 1 keer helemaal niet meer moeten geven snachts? Hij ligt altijd zo enthousiast te doen als ik hem op bed leg zijn knuffel geef, dan gaat automatisch zijn mondje open, armpjes wapperen en als zijn speentje in beeld komt is hij helemaal happy....dus eigenlijk vind ik het ook een beetje sneu om hem niet meer te geven, maar denk dat dat altijd zo zou zijn of we het nu doen of over 1 jaar...(dan ist alleen moeilijker nog denk ik) dus als iemand tips heeft...graag en mij over de drempel helpt om hem toch niet stiekum te geven omdat hij hem zo lekker vind hahaha
Misschien samen boekjes erover lezen? Het stoppen met foppen boek. Het speenje van Lisa. 'Het speentje van Lisa' vind ik echt een heel leuk boek. die 'het stoppen met foppen boek' heb ik nog nooit in het echt gezien/gelezen. (dat boek heeft difrax laatst op de markt gebracht)
Je verhaal lijkt wel precies Joris. Gelukkig heeft hij alleen de speen als hij gaat slapen, overdag ben ik al zover dat hij hem niet meer krijgt en ook niet in zich ligt. Ikzelf wil er nog niet mee stoppen, hij heeft de speen alleen met het slapen en meestal als ik een uur nadat hij in slaap is gevallen ga kijken heeft hij geen speen meer in de mond, dus hij heeft het echt nodig om in slaap te komen. Ik vind het wel prima zo!
Fenja heeft hem ook alleen met slapen en vind het dan echt heerlijk. Overdag heeft ze er totaal geen behoefte aan. Ik vind het ook nog wel goed zo hoor en ga ook nog niet afbouwen. Ik denk zelf juist dat ze met twee jaar het beter begrijpt als de speen met de Sint meegaat ofzo. Nu nog begrijpt ze dat nog niet.
Ik wilde na een jaar ook de speen afbouwen, omdat het meer gewoonte was geworden dan behoefte. Op een dag heb ik de speen in mijn hand gehouden voor het slapen en gezegd tegen mijn zoontje dat hij vanaf nu geen speentje meer nodig heeft en dat hij groot genoeg was om zonder speen te slapen. Ook heb ik gezegd dat hij misschien af en toe moet huilen voor het slapen, maar dat mama en papa er dan altijd zijn om hem te troosten.Ik weet echt niet of hij me begreep maar het heeft, als een wonder vanaf de eerste dag gewerkt, hij is zelfs veel beter gaan slapen.
ik heb haar vanaf 11,5 maand ongeveer overdag af gebouwd met de speen want ik had liever dat ze hem snacht alleen had dan de godgandse dag met een speen in haar mondje rondliep vind het persoonlijk ook een vreem gezicht als je kind naar de peuterspeelzaal of zelfs naar de basisschool gaat met een speen overdag had ze hem niet meer nodig en van het ene op ander emoment wou z ehem snachts ookniet meer dus ik heb ze stiekum nog wel in de koelkast liggen want op de een of andere manier kanik ze niet weggooien......
Mijn meisje heeft alleen een speen als ze gaat slapen. Ik merk dat wanneer ze 'm niet kan vinden, ze haar duim in de mond steekt. Persoonlijk heb ik liever een speen (als ze in bed ligt) dan de duim die ze altijd bij zich heeft. Dat is heel wat lastiger af te leren. Ik sluit me bij Alkievalkie aan; als ze oud genoeg is om te begrijpen dat ie weggaat is het wellicht makkelijker en bovendien is ze dan nog niet aan die duim gewend en hoop ik dat ze dat ook niet alsnog gaat doen. (zelf heb ik geduimd tot het door mijn beugel onmogelijk werd, dat wil ik haar besparen).