Hoekbank of 3+2 zits?

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 23 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Wij zijn toe aan een nieuw bankstel.
    Nu twijfelen we tussen een hoekbank of twee aparte banken, al dan niet met een hocker of poef erbij.
    Of evt een groot bankstel (4 persoons) en dan 2 fauteuils er bij.

Voor mij belangrijk dat ik 's avonds lekker met mijn benen omhoog kan, wat dat betreft neig ik naar de hoekbank.

Wat zouden jullie kiezen en waarom?

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    2 losse banken en in ieder geval niet een hoekbank.

Mijn moeder heeft een hoekbank gehad, in eerste instantie was ze er blij mee. Maar toen wilde ze de kamer anders inrichten en dan kun je heel weinig met zo'n hoekbank. Dus hebben er nog jarenlang 2 halve hoekbanken in het huis gestaan.

3. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier een hoekbank, juist erg blij mee. Staat gezellig, je zit altijd vlak bij elkaar en het ligt ook nog eens heerlijk.

4. Ansji

Ansji Niet meer actief

Wij hebben voor dezelfde keus gestaan en voor een hoekbank gekozen. Heerlijk! Heel blij met onze keuze.

We hadden eerst een 3 zits bank en twee fauteuils. Dat was helemaal niks met een gezin van 4.

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij twijfelen ook, maar nemen waarschijnlijk een hoekbank.
    Wanneer we de banken neerzetten zoals wij in gedachten hadden kunnen we beter een hoekbank nemen omdat die banken in feite al in hoek opstelling staan maar door de hoekbank kun je in het hoekje ook zitten en bij 2 losse niet.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij zijn ook heel blij met onze hoekbank met hocker. Ligt heerlijk en we passen er met gemak met z'n allen op. We hebben 'm nu een jaar of 8 en ik zou echt niet meer terug willen naar een bankstel.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Het ligt natuurlijk helemaal aan je woonkamer. Die van ons is zo dat de bank maar op 1 manier kan staan en met een hoekbank benutte we alle mogelijke ruimte.
    Omdat wij geen losse hockers wilde naar toch allemaal de mogelijkheid lekker te kunnen liggen en niet alleen in de hoek hebben we een bank met een compleet uitschuifdeel, zo vreselijk blij mee!

8. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    We hadden in ons oude huis een hoekbank (grote open woonkamer die doorliep naar de keuken.

In ons huidige huis is de woonkamer echt apart waardoor de hoekbank er ineens lompgroot uit zag.. nu hebben we een 2 en 3 zits, maar ik mis die hoek zeker niet ;)

9. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Wij hebben een hoekbank. Ben er erg blij mee. Ik lig altijd knus in het hoekje. Maar bij ons kan de bank eigenlijk ook maar op 1 manier staan en dat is in een hoekopstelling, dus voor ons was de keuze snel gemaakt.

10. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Wij hebben een hoekbank. De hoek valt overdag weg omdat je er natuurlijk niet netjes kunt zitten. En dan zit je met bezoek al snel bovenop elkaar. Het liggen is prima erop. Maar ik heb nog wel behoefte aan een lounche of extra stoel.

Nog een probleempje. Wij hebben een wasbare hoes. Maar die van de hoekbank is te groot voor onze trommel. Dus als je voor een wasbare gaat moet je daar ook rekening mee houden.

11. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Snap ik. In onze woonkamer is eigenlijk maar één opstelling mogelijk. Dit ivm een hoek die we in onze kamer hebben en een openhaard.

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wij hadden een grote 3 zits en 2 grote fauteuils, twee jaar geleden 1 fauteuil er al uit gedaan en vorig jaar een hoekbank aangeschaft en heel blij mee, vooral vanwege de ruimte die we ervoor terug hebben gekregen.

13. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Zelf zou ik geen hoekbank nemen. Qua schuiven heel onhandig, en ik vind een hoekbank echt niet prettig als ik ergens op visite ben. In de hoek gaat al niemand zitten, en de plekken ernaast is ook niet fijn als je naast iemand zit waar je niet met je benen tegenaan wilt zitten, dus blijft er weinig plek over (of je moet een héle grote nemen natuurlijk :) )
    Ik wil heel graag in onze nieuwe woonkamer een 4 persoonsbank, en dan fauteuils erbij. Daar kun je lekker mee schuiven, en visite zit niet zo dicht op elkaar.

14. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Toen We gingen samenwonen kochten We een hoekbank maar omdat er op een gegeven moment een box bij moest paste dat niet meer en kochten We twee losse banken. Ik vond dat fijn. Mijn 'eigen' bank, eigen plekje savonds en niet steeds zo dicht op elkaar. Mijn man vond het helemaal niks.
    Pas zijn We verhuisd en hebben We een grote u-bank gekocht. Groot genoeg om je eigen plekje te hebben maar gewenst kunnen We zelfs allebei in de hoek met hocker zitten. Helemaal top zo! Het Is een 10 persoons bank dus lekker groot.

15. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Wij hebben er zo een. Heeeeeerlijke bank! Iedereen heeft alle ruimte.
    Maar wij hebben het geluk een grote woonkamer te hebben, anders eet de bank de hele kamer op.
    Ik zou niet meer anders willen!

Bijgevoegde bestanden:

16. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Is ook net wat je eigen smaak is denk ik. Ik vind hoekbanken echt niet mooi dus die zal er ook niet inkomen. Je kan anders ook een plattegrond tekenen en dan beide opties erin tekenen dus met hoekbank of met de 2 losse banken.
    In elk geval leuk om een nieuwe bank uit te gaan zoeken ;)

17. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb een hoekbank en die bevalt me super! Met visite is er plek zat. En zelf vind ik de hoek heerlijk om lekker met de laptop op te hangen.

18. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Wij hebben een hele grote hoekbank en zou niet anders willen... Nu ligt dit natuurlijk wel aan je woonkamer maar bij ons kan hij op 3 manieren staan.

19. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Wij zijn van 2x2,5 zits naar een hoekbank gegaan.
    Bevalt ons goed, lekker knus, met z'n vijven op 1 bank!

20. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Altijd al een hoekbank gehad en wil echt niks anders meer. Sindskort weer een nieuwe hoekbank besteld.

Deel Deze Pagina