schokkend; rechtzaak sietske H vandaag begonnen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door meave, 19 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meave

meave Lid

17 sep 2008
    55
    0
    0
    Sietske H. beviel thuis van haar baby's
    LEEUWARDEN - Sietske H. (26) beviel in haar ouderlijk huis in het Friese Nij Beets van haar vier baby's op haar zolderslaapkamer zonder enig geluid te maken en zonder dat haar familie iets in de gaten had. Dat verklaarde de vrouw dinsdag tegenover een verbaasde rechtbank in Leeuwarden, waar zij terechtstaat wegens verdenking van de moord op haar pasgeboren kinderen tussen 2003 en 2009.

Bloemen en knuffels voor het ouderlijk huis van Sietske H. in Nij Beets

In een geval beviel zij waarschijnlijk stilletjes naast haar zus, die op luttele meters van haar sliep zonder scheidingswand tussen hen in. „Een bovenmenselijke prestatie,” merkte rechtbankvoorzitter Bert Dölle op. Op de vraag van de rechtbank hoe zij met de pijn omging voor en op het moment van bevallen, antwoordde ze: „Het ging gewoon. Het deed wel heel erg zeer.” Zij beviel op haar knieën of gehurkt en ving de baby's zelf op. In een van de gevallen zei een geëmotioneerde Sietske H.: „Het was een mooi baby'tje. Ik raakte in paniek toen hij begon te huilen. Ik schrok, ik wist niet meer wat ik moest doen.”
    Ze bracht het kindje daarna middels verstikking om het leven. Over het waarom zei ze: „Ik wilde hoe dan ook dat niemand er achter kwam dat ik in verwachting was. Het was angst, schaamte en paniek. Het was niet het perfecte plaatje.” Sietske H., die zegt dat ze zich veel dingen niet meer goed kan herinneren en zaken door elkaar haalt, vertelde de rechtbank dat zij er niet zeker van is dat de eerste twee kindjes levend zijn geboren. Van de laatste twee weet ze dat wel.
    Haar ouders en zus verklaarden eerder niets te weten van haar opeenvolgende zwangerschappen. De zaak kwam pas aan het rollen toen haar werkgever, waar zij als tandartsassistente stage liep, argwaan kreeg. Die had geconstateerd dat zij steeds dikker was geworden, zich enkele dagen ziek meldde en vervolgens weer slank op haar werk verscheen. Tegenover de politie verklaarde ze daarna „dat er dingen zijn gebeurd die ik niet meer terug kan draaien”. „Ik heb foute dingen gedaan. Dat de kinderen er niet zijn, niet meer leven, dat komt door mij.”
    Ze verklaarde verder dat ze haar opeenvolgende zwangerschappen heeft verdrongen. „Als het er niet is, is het er niet.” Niettemin heeft ze wel nagedacht over abortus en heeft ze in de bibliotheek in Heerenveen een boek over zwangerschappen gelezen, zo bleek tijdens de zitting. „Maar u deed vervolgens niets om de kindjes in leven te houden”, aldus rechtbankpresident Dölle.
    De vrouw stopte de baby'tjes na hun dood in plastic zakken en vervolgens in koffers, die ze op zolder naast haar slaapkamer bewaarde. „U sliep dus vlak naast een kinderlijkje,” constateerde de rechtbankpresident.
    Volg de laatste ontwikkelingen in de rechtzaal via de Twitterfeed van De Telegraaf-verslaggeefster Saskia Belleman.

2. MHMW

MHMW Niet meer actief

Kunnen ze bij dat mens niet gewoon hetzelfde doen ? Laat haar stikken en stop haar in een koffer en laat haar daar maar wegrotten. BAH !!

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

echt wat een drama dit zeg. Die arme kindertjes.

Weet niet zo goed wat ik er van moet zeggen. Vraag me af waarom ouders/zus niets door hebben gehad.

Hoe kun je zoiets stil houden? En dan 4 keer...

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja vraag ik me ook af en dan ook bevallen naast haar zus en die heeft niks door gehad. Vind het maar vreemd allemaal.

5. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Hoe kun je nou in stilte bevallen? Door de pijn slaak je toch altijd wel even een kreet. Je gaat mij niet vertellen dat die zus niks door had. Of ze was erdoor getraumatiseerd en durfde niks te zeggen. Vreselijk dit.

6. adi

adi Niet meer actief

Ben ik de enige die er geen bal van gelooft? (dat de zus en ouders niks wisten)
    De baby heeft gehuild na de begoorte!!! En die MOET gehuild hebben tijdens het doodgaan :(

7. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik word er echt helemaal naar van... bah :x

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik word er ook beroerd van.

En dan de strafeis: slechts 12 jaar......3 jaar per baby blijkbaar.....Ongelooflijk.
    Geen TBS, want mevrouw weigert een behandeling (tenminste, dat heb ik begrepen).

9. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Zoals ik het heb begrepen heeft ze geweigerd zich te laten onderzoeken door het Pieter Baan Centrum, waardoor ze niet ontoerekenings vatbaar kan worden verklaard.

10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.874
    5.160
    113
    Home

ja, ik vind dat ook heel erg raar...en kan me ook niet voorstellen dat ze het niet wisten maar ja zeker weten doen we natuurlijk nooit.
    ze vertelde ook dat ze de geur met luchtverfrissers heeft proberen te minderen... ik dacht altijd zoiets kun je door alles heen ruiken
    en dat ze dan zegt dat ze in paniek raakt en bladie bla... dan word je toch niet 4x zwanger! en dood je je eigen baby's?
    levenslang opsluiten

11. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik geloof er geen bal van, dat de zus en ouders.. vooral haar eigen moeder niet wisten dat ze 4x zwanger was !! 1x daar kan ik nog inkomen.. maar 4x !!:O... nee echt niet!

volgens mij is dit gewoon 1 gestoorde familie....

12. zustertje

zustertje Niet meer actief

Lijklucht kan je niet met een luchtverfrisser wegkrijgen hoor vind het zo een vreemd verhaal geloof het ook echt niet dat niemand in dat huis het doorgehad heeft.

13. MHMW

MHMW Niet meer actief

Geloof er ook geen bal van, dat hele gezin moeten ze opsluiten.

14. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Geen behandeling omdat mevrouw geen TBS wilt.
    Tis niet te geloven.
    Die vrouw krijgt gewoon de maximale straf van 12 jaar. Twaalf jaar is maximaal, al doodt je 100 kindjes.
    Wat een rechtssysteem weer hier in Nederland. Over 2 jaar loopt ze buiten rond wegens goed gedrag. Gelijk baarmoeder en eierstokken verwijderen, zo iemand zou geen kinderen meer mogen krijgen!

15. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Is toch niet normaal 12 jaar maar voor dit soort dingen moeten ze de doodstraf weer invoeren. Maar waarom zou je niet kunnen bevallen zonder geluid?

16. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Levenslang opsluiten dat mens...bah!

17. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Vreemd ook, dat een werkgever WEL ziet dat ze dikker wordt en ineens weer slank is en ouders niet.
    Plus, lijklucht verbergen, wij hebben wel eens een dooie muis in huis gehad en die lucht was al niet te harden!
    Laat staan 4 kindjes....

Vraag me eigenlijk ook af, wie de vader dan is van die kindjes.
    Daar zit ook nog meer achter lijkt me.
    Want 1 ongeplande zwangerschap oke...maar 4x!
    En dat in 6 jaar tijd.

18. MHMW

MHMW Niet meer actief

Inderdaad waar is de vader ?!

19. tamaartj

tamaartj Actief lid

2 feb 2010
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    te ziek voor worden!!
    Al die mensen die geen kinderen kunnen krijgen!! En dan heb je er zo iemand tussen zitten die eventjes een stuk stof in hun keeltjes duwt!! Echt te bizar voor woorden!! En dan die arme kindertjes.... ze hebben geen kans gehad....

20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Maar een dooie muis zit niet luchtdicht verpakt in plastic in een dichte koffer..

De vader lijkt haar ex te zijn, van alle vier. (dat begreep ik uit de tweets vanuit de rechtszaal)

Deel Deze Pagina